Зарубіжна література 9-Б
Вітаю учнів 9-Б класу!
Наш розклад:
Щопонеділка 1, 6 уроки,
1 урок: 09.00. - 09.45.,
6 урок: 13.50. - 14.35
Наш підручник:
https://pidruchnyk.com.ua/1001-zarubizhna-paraschich-9-klas.html
Адреса для Д/З: magdalina885@gmail.com
Посилання на онлайн-уроки:http://meet.google.com/fey-gcpz-rxq
11.11.24. Синхрон
19. |
Джейн Остін «Гордість і упередження». Образи головних героїв і героїнь, засоби їх створення. |
20. |
Джейн Остін «Гордість і упередження». Тема кохання у творі (Елізабет Беннет –
містер Дарсі, Джейн Беннет – містер Бінґлі). Зображення середовища, виразні
деталі. |
04.11.23. Синхронний режим
Джордж Ноел Гордон Байрон Специфіка зображення образу гетьмана у творі (монолог героя, романтичний
пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу та ін.) |
Завдання:
Записати число, тему уроку.
Вивчити матеріал підручника стор.110-113 та матеріали за посиланням https://oin.in.ua/styhijnist-obrazu-mazepy/
04.11.23. Асинхронний режим
Тема
уроку:
НОВІ
ОБРІЇ ЄВРОПЕЙСЬКОГО РОМАНУ Джейн Остін (1775 – 1817). «Гордість
і упередження». Роман чуттєвості як прояв «жіночої літератури» кінця
XVIII – XIX ст. Життєва історія родини Беннет.
Завдання:
Ознайомитися з презентацією з теми:
https://vseosvita.ua/library/prezentatsiya-dzhein-ostin-hordist-i-uperedzhennia-605959.html
Прочитати твір
https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=8568
Переглянути фільмhttps://uakino.me/filmy/10028-gordist-ta-uperedzhennya.html
21.10.24. Синхрон Теми 15-16 уроків
Джордж Ноел Гордон Байрон
(1788–1824). «Хотів би жити знов у горах…», «Мій дух як ніч…». Вплив творчості Дж. Байрона на розвиток романтизму в Європі.
Протиставлення мрії і дійсності у ліриці поета. Фольклорні та біблійні мотиви
у віршах Дж. Байрона. |
1.Прочитати та запам"ятати основні віхи біографії Байрона, стор.90-94
2. Створити у зошиті "хмару слів" по біографії Байрона
3.Виразно прочитати текст віршів.
4. Запиши у зошит визначення терміну Байронічний герой, стор.94
Джордж Ноел Гордон Байрон Українська тема
в поемі «Мазепа». (ТЛ) Поглиблення понять про поему (романтична), роман
1. читати стор. 105-106
текст твору https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=1543
Хотів би жити
знов у горах
Джордж Гордон Байрон
Хотів би жити знов у горах
Дитям безжурним, як колись,
Блукать між скель, в морях суворих
Між хвиль розбурханих нестись.
Моя ж душа, мов птах прип'ятий,
Що прагне скель і висоти,
Страджае в Англії пихатій,
В краю лукавства й німоти.
Дай утекти мені, талане,
На лоно урвищ і горбів,
Забудь всі титули й кайдани,
Лакуз вельможних і рабів.
Веди мене на хмурі скелі,
Де стогне грізний океан,—
Верни в дитинства дні веселі,
Дай серцю відпочить од ран.
Я мало жив, та відчуваю:
Чужий я в цьому світі лжі.
Навіщо ж темрява ховає
Той знак останньої межі?
Я спав, я снив про щастя, доки
Не заступив тих марень гніт,—
То, Правдо, промінь твій жорстокий
Вернув мене у ниций світ.
Кого любив — давно нема вже,
Та й друзі розійшлись, як дим.
Надію втративши назавше,
Вже й серце стало крижаним.
Хай інколи тамує келих
Скорботу й біль, нехай уста
Сміються між питців веселих,—
Я серцем завжди сирота.
Як слухать ляси разуразні
Не друзів і не ворогів,
Кого у тлум строкатий блазнів
Маєтність або сан привів!
Де ж друзів коло? Чом не склалась
Та приязнь вірна і свята?
Набрид мені вертепний галас
І втіх нещирих марнота.
А ти, о Жінко, світоч вроди,
В тобі розрада і любов,
Та в серці в мене стільки льоду,
Що я й до тебе охолов.
Цей світ лукавства і облуди
Я б промінять на край хотів,
В якому вільно дишуть груди
Між темних урвищ і хребтів:
Туди б, з незлобним серцем, в бурю,
На те безлюддя, до стихій!
Волію пустку дику й хмуру,
Таку ж, як дух похмурий мій.
О, як мені з душного світу,
Мов голуб до свого кубла,
У небо грозове злетіти,
В кочівлю сонця та орла!
1807
Мій дух як ніч. О, грай скоріш!
Я ще вчуваю арфи глас,Нехай воркує жалібніш
І тішить слух в останній час.
Як ще надія в серці спить,
Її розбудить віщий спів.
Як є сльоза, вона збіжить,
Поки мій мозок не згорів.
Але суворо й смутно грай,
Додай жалю в свій перший звук.
Молю тебе, заплакать дай,
Бо розпадеться серце з мук.
Воно в собі терпить давно,
Давно вже в ньому вщерть образ,
Як не поможе спів, воно
Од мук тяжких порветься враз!
14.10.24. Синхрон Теми 13-14 уроків
Завдання: вивчити віршhttps://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=1751
Специфіка німецького романтизму і творчість Генріха Гейне (1797–1856). «Книга пісень» («На півночі кедр одинокий…», «Не знаю, що стало зо мною…», «Коли розлучаються двоє…»). «Книга пісень»: особливості композиції збірки, образ ліричного героя, фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін.)
Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів.
Переглянути відео з теми: https://www.google.com/search?client=opera&q=Специфіка+німецького+романтизму+і+творчість+Генріха+Гейне+(1797–1856).+«Книга+пісень»&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:f6e5b48b,vid:y-gnRzACL8A,st:0
07.10.24. Синхрон Теми 11-12 уроків
Контрольна робота з теми « Вступ. Просвітництво » ( тестові завдання)
Виконати роботу за посиланням: https://vseosvita.ua/test/kontrolna-robota-z-temy-vstup-prosvitnytstvo-343681.html . Написати у зошиті, сфотографувати, прислати на пошту до 10.10.24.
Тема 3. Романтизм
(18 годин) |
Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку
романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві.
Романтизм у різних країнах |
Романтичне_ незвичайне, фантастичне, таємниче
Романтизм - художній напрям і метод у літературі та мистецтві кінця 18-19 ст.,
дл якого характерна особлива увага до особистості, її стосунків з навколишньою дійсністю, а також протиставлення реального і фантастичного.
Завдання: читати стор.67-74
Записати:
- часові межі романтизму стор.68
- визначення романтизму.
30.09.24. Синхрон Теми 9-10 уроків
Йоганн Вольфганг Ґете Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї». Образ Прометея.
Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759– 1805). «До радості». Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості» Ф. Шиллера. Пафос твору, який став гімном Євросоюзу.
Завдання:
Записати число, теми уроків
Вивчити матеріали підручника стор. 54-64
Виразно читати: https://www.youtube.com/watch?v=hpwOFc-K_0M
Прометей
Імлою хмар,
Вчини, як отой хлопчак,
Що толочить будяки,
Влучай в дуби й верхів'я гір,—
Тільки мою землю
Мені залиши
І мою хатину, будовану не тобою,
І вогнище моє
Із розжареним приском,
Якому ти заздриш.
Не знаю нікого біднішого
Під сонцем, ніж ви, богове!
Нещедро ви живлите
Данням офір
І дихом молитов
Вашу величність.
Ви б геть змарчіли, якби
Не жебраки і діти,
Дурники, повні надії.
Коли я був малий, тоді,
Не знаючи, що, де і як,
Звертав свої заблудлі очі
До сонця, чи нема там вгорі
Вуха, що скарги мої почуло б,
Серця, що так, як моє,
Пригноблених би пожаліло.
Хто допоміг
Гордість титанів мені здолать?
Хто від смерті мене врятував,
Від долі раба?
Чи не ти само це звершило,
Серце, в паланні святім?
Чи не палало, юне й добре, ти,
Марно дякуючи за рятунок
Тому, хто спить у високості?
Тебе шанувати? Чому?
Може, зм'якшив ти колись
Болі знедоленим?
Може, притишив колись
Сльози настрашених?
Чи не всемогутній Час
Мужа із мене викував?
Чи не одвічна судьба
Владує і мною, й тобою?
Либонь, ти гадаєш,
Що зненавидіти життя я мушу,
Втекти десь в пустелю,
Бо не всі вже
Пуп'янки мрій достигли?
Ну, тут я сиджу і формую
Людей на свій образ —
Поріддя, що подібне до мене,
Щоб мучитися, щоб ридати,
Щоб втішатися, щоб радіти,—
І зневажати тебе,
Як я!
23.09.24. Синхрон Теми 7-8 уроків:
Йоганн Вольфганг Ґете
(1749–1832). Роль Й. В. Ґете в історії Просвітництва. Нове розуміння природи
у ліриці Й. В. Ґете. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король» |
Йоганн Вольфганг Ґете Ідея кохання й щастя у «Травневій пісні», ознаки фольклору |
Вивчити матеріали підручнка стор.46-55
Виразно читати баладу: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=334 та вірш
Травнева пісня
Йоганн Вольфганг Ґете
Як сяє сонце по зимнім сні!
Барвисті квіти по всіх лугах,
Пташині хори по всіх гаях,
І в кожнім серці радість, весна:
О земле, сонце, любов ясна!
Любов моя, ти світлий чар!
Ти злото ранніх нагірних хмар!
Твій подив свіжим лугам, полям,
Благословення траві й квіткам...
Дівчатко любе, дівча ясне!
Як зір твій сяє: ти любиш мене!
Як жайворонок — повітря й спів,
Як чиста квітка — росу полів,
Тебе люблю я гарячим чуттям,
Ти радістю, сміхом, новим життям
Підносиш спів мій, хвилюєш кров..
О, будь щаслива, моя любов!
Переклад М. Зерова
16.09.24. Синхрон
Урок 5-6 Теми уроків:
Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини. |
Джонатан Свіфт «Мандри Лемюеля Гуллівера» Жанрова своєрідність роману (поєднання
реалістичних елементів і соціальної фантастики). Засоби комічного (гумор,
іронія, сатира, сарказм). Езопова мова. |
Завдання:
- записати число, теми уроків
- переглянути відео з теми: https://www.youtube.com/watch?v=JA9RPh9pISo та https://www.youtube.com/watch?v=PtR4af65_58
- вивчити матеріали підручника стор.40-42
- письмово дати відповідь на питання 1, 2,3,4 стор.42.
09.09.24. Синхрон Урок 3.
Тема: Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу й культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм).
Асинхрон Урок 4
Тема: Джонатан Свіфт (1667–1745). «Мандри Лемюеля Гуллівера» (1 частина). Історія написання твору. Просвітницькі ідеї у творі.
Записати у зошит число, теми уроків.
Записати паспорт твору https://dovidka.biz.ua/mandri-gulivera-analiz/
Прослухати аудіоверсію твору: https://dovidka.biz.ua/mandri-gulivera-analiz/
02.09.24. Самостійно!
1.Тема уроку:
Літературні жанри і стилі. Перехідні явища в літературі. (ТЛ) Жанр, стиль.
Читати підручник стор 9-13.
Запам"ятати, що таке жанр і стиль.
2. Тема уроку:
Жанрово-стильові тенденції в українській та зарубіжних літературах на етапах літературного процесу.
Читати підручник стор 9-13.
ЛІТЕРАТУРНІ ЖАНРИ І СТИЛІ. ПЕРЕХІДНІ ЯВИЩА В ЛІТЕРАТУРІ
Етапи розвитку світової літератури
Літерату́рний жанр (фр. genre — рід, вид) — один із головних елементів систематизації літературного матеріалу, літературного твору, класифікує літературні твори за їх типами творів.
лірика | драма | епос |
---|---|---|
Епос — один із трьох родів літератури. Основа епічного твору — розповідь від автора: і в оповіданні, і в повісті, і в романі змальовано події й образи людей; матеріал викладено у прозовій формі; різняться вони лише обсягом матеріалу та ступенем докладності зображення.
Основні особливості епосу
Лірика — 1. Один із трьох родів художньої літератури, у якому навколишню дійсність зображено шляхом передавання почуттів, настроїв, переживань, емоцій ліричного героя чи автора.
2. Певний віршовий твір або сукупність творів
Основні особливості лірики
- Вираження почуттів і роздумів, що викликані зовнішніми обставинами;
- елементи розповіді, описи;
- висока образність та емоційність;
- інтенсивне використання образотворчих засобів;
- стислість викладу;
- віршова форма;
- малий обсяг.
Для лірики є характерним ліричний герой.
Ліричний герой — образ, що виникає в уяві читача під враженням від висловлених у творі почуттів, переживань, роздумів. ліричний герой не обов’язково тотожний авторові.
Драма — 1. Один з основних родів художньої літератури, що зображує дійсність безпосередньо через висловлювання та дії самих персонажів.
2. Один із жанрів драматичного роду, нарівні з комедією, трагедією. Це п’єса соціального чи побутового характеру з гострим конфліктом, який розвивається в постійному напруженні.
Особливості драматичних творів:
Стиль письменника — ідейно-художня своєрідність його творів, зумовлена особливостями таланту, світоглядом, життєвим досвідом, характером, загальною культурою, орієнтацією на певні зразки тощо. Стиль проявляється у виборі тем та їх розкритті, у творенні образів персонажів, у компонуванні творів і розгортанні сюжетів, у розробці улюблених жанрових форм, у доборі зображально-виражальних засобів, мові.
Коментарі
Дописати коментар