Зарубіжна література 8 клас

   

Вітаю учнів 8 класу!

У цьому навчальному році ви будете продовжувати вивчати курс "Зарубіжна література"

Наш підручник: Волощук, 2016р.

https://shkola.in.ua/961-zarubizhna-literatura-8-klas-voloshchuk-2016.html

Розклад занять:

понеділок, 2, 5 уроки

Адреса для Д/З: magdalina885@gmail.com 

Посилання на онлайн-уроки:http://meet.google.com/fey-gcpz-rxq

11.11.24. Синхрон

Есхіл (бл. 525–бл. 456 рр. до н. е.). «Прометей закутий». Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру. Утілення міфу про Прометея у трагедії «Прометей закутий». Основний конфлікт трагедії. «Дари» Прометея людству. Ідеї служіння, самопожертви, свободи.

«Золота доба» давньоримської літератури. Публій Вергілій Марон (70–19 рр. до н. е.). «Енеїда» (огляд, 1-2 уривки за вибором учителя). Зв’язок твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадського служіння, утвердження величі держави. Образ Енея та його значення в композиції твору.

Читати: стор. 94-103 (Есхіл) Короткий зміст: https://www.ukrlib.com.ua/styslo-zl/printit.php?tid=9194    Аудіоhttps://www.google.com/search?client=opera&q=прометей+закутий+аудіокнига&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:118b73d1,vid:kwKfUN0i5gs,st:0

Стор. 104-113 (Вергілій) Стислий переказ: https://www.ukrlib.com.ua/styslo-zl/printit.php?tid=5650

04.11.24. Синхрон

Сапфо (VII–VI ст. до н. е.). «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…). Звернення у вірші до Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань

Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньогрецької драми – трагедія і комедія.

Презентація: https://www.google.com/search?client=opera&q=Давньогрецький+театр%2C+його+характерні+особливості%2C+роль+в+античному+суспільстві.+Основні+жанри+давньогрецької+драми+–+трагедія+і+комедія.&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:c58e8295,vid:ekxCC4eD57A,st:0

21.10.24. Синхрон

Тема: «Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші 470–670) Гуманістичний зміст «Іліади». Катарсис.

Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-priam-u-ahilla-gumanistichniy-zmist-iliadi-katarsis-201294.html

Тема: Особливості розвитку і види лірики в Давній Греції. Тіртей (VII ст. до н. е.). «Добре вмирати тому…». Ідея захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал героя. Авторська позиція.

Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-osoblivosti-rozvitku-i-vidi-liriki-v-davniy-greci-tirtey-sapfo-202112.html

Читати вірш https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=531

14.10.24. Синхрон

Давньогрецька міфологія. Основні цикли давньогрецьких міфів. Міфологічна основа героїчного епосу. Міфи троянського циклу. Троя. Паріс викрадає Єлену. Облога Трої. Троянський кінь. Відображення історичних подій у міфах троянського циклу. Ключові образи циклу, їхній гуманістичний зміст. Міфологічні символи (яблуко розбрату, троянський кінь та ін.).

стор.51-63

Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа гомерівського епосу. Гомер. «Іліада» (огляд). «Двобій Ахілла і Гектора» (пісня 22, вірші140–410) Образи Ахілла і Гектора (порівняльна характеристика образів)

- Ознайомтися з паспортом та скороченим викладом "Іліади": https://dovidka.biz.ua/gomer-iliada-analiz/

- Підручник, стор.64-78, читати виразно.

07.10.24. Синхрон

Тема: РМ №1.(письмово) Есе на одну з тем « Книги, що стали материками духовності різних народів», « Що спільного між Біблією і Кораном?», « Найскладніша заповідь» 

Завдання: написати невеличке есе (1 сторінка) на одну з поданих тем:

 « Книги, що стали материками духовності різних народів», 

« Що спільного між Біблією і Кораном?»,

 « Найскладніша заповідь» 

Тема: 

Тема 3. Античність (11 годин)

Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури. Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і в Давньому Римі. Концепція людини і світу в античній літературі (ідея гармонії тілесного і духовного, любов до життя в усіх його проявах, відкриття світу, героїчне служіння, катарсис, поєднання реального і міфологічного та ін.).

(ТЛ) Героїчний епос, елегія, ода, віршовий розмір (гекзаметр, пентаметр), трагедія.


Завдання:
Читати стор.46-50
Записати часові межі античності стор.46.
Записати значення Героїчний епос і Епічна поема (стор.48-49)
Переглянути презентацію за посиланням: https://naurok.com.ua/prezentaciya-dlya-uroku-u-8-klasi-antichnist-ponyattya-pro-antichnist-hronologichni-mezhi-osnovni-etapi-rodi-i-zhanri-antichno-literaturi-197368.html

30.09.24. Синхрон

Коран (огляд). Коран – головна книга ісламу. Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя.

Контрольна робота з теми « Вступ.  Священні книги людства як пам'ятки культури і джерело літератури»

Читати стор.32-38

Переглянути презентацію: https://naurok.com.ua/prezentaciya-koran---svyaschenna-kniga-islamu-263136.html

Виконайте тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4011057

23.09.24. Синхрон

Теми уроків: 

Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів. Каїн і Авель.

Новий Заповіт (Євангеліє – 2-3 розділи за вибором учителя).

Вивчати матеріал підручника стор.20-31

16.09.24. Синхрон

Уроки 5, 6 Теми:

Біблія як основа двох релігій – юдейської і християнської. Зв’язок Біблії з історією і міфологією

Біблія. Старий Заповіт (Створення світу).Структура Біблії, її складники. Ключові ідеї та образи Старого і Нового Заповітів. 10 заповідей

Завдання: 

- записати число, тему уроків

- вивчити матеріали підручника стор.18-25

- перегляньте відео з теми: https://www.google.com/search?client=opera&q=Біблія+як+основа+двох+релігій+–+юдейської+і+християнської.+Зв’язок+Біблії+з+історією+і+міфологією&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:a2e78b3a,vid:FWLKJReUjxQ,st:0

 - запиши, хто є героями Старого Заповіту та Нового Заповіту?

 - запиши 10 заповідей

09.09.24.

Урок 3.  Синхрон. Тема:

Загальнокультурне значення священних книг народів світу, найвідоміші з них. Священні книги як вихідна основа світових  релігій, етичних уявлень, мистецтва різних  народів

 

 

 

 

Урок №4  Асинхрон


Веди (огляд). Веди як пам’ятка індоєвропейської словесності II-I тис. до н. е. Образи ведійської міфології (боги, напівбоги, герої, ворожі сили, символи та ін.). Космогонічні міфи Вед


   

Найбільш шанованими богами ведійського пантеону були ВарунаІндраАґні і Сома. Об'єктивне вивчення ведизму в чистому вигляді практично неможливе. Єдиним документом для вивчення ведійської релігії є ранні частини Вед. Чіткої ієрархії богів також не існує.

  • Аґні — бог вогню, що доставляв жертву небесним богам. У силу важливості для ритуалів, займав центральне місце в ведійських гімнах. Вогненні жертвопринесення (Хома, аґні-хотра та ін.) відігравали ключову роль у ведійської релігії.
  • Індра — бог-воїн. Важливе місце в Ріґведі займає мотив космічного подвигу Індри — вбивства змія Врітри, «що скував води».
  • Вішну — помічник Індри, який зробив «три кроки», що зміцнили світобудову. (Бгаґавата-пурана (Шрімад-Бгаґаватам) інакше представляє історію про три кроки Вамани (втілення Вішну))
  • Пуруша — гігантський першочоловік. Пуруша був принесений в жертву богами давнини (садг'ями), а з частин його тіла було створено Всесвіт (див. Пуруша-сукта). Тому основа ведійського культу — жертвопринесення, що супроводжувалися складним ритуалом, який виконувався брахманами.
  • Варуна — бог нижнього світу і правосуддя, караючий за гріхи.
  • Мітра — брат Варуни, сонячний бог договору та дружелюбності.
  • Сома — божество, рівне Аґні. Бог-напій, приготований з соку рослини. Подібний п'янкий напій возливають у вогонь в ході жертвопринесення.
  • Яма (дева) — сонячний бог смерті. Перший померлий чоловік, що проклав шлях у царство мертвих і став його царем. Мешкає в оселі зі світла, куди після смерті потрапляють праведники і самі стають богами[2]. Як наслідок, у ведизмі значне поширення отримав культ предків, пітарів

  • Д/З Вивчати матеріали підручника стор. 10-17

 

                                                                    02.09.24    

    Самостійно!

Завдання на урок:

Самостійно вивчи матеріал на стор. 9-14 

1. У зошиті запиши число, теми уроків:

2. Запиши у зошит та запам"ятай:

Тема №1. Література і культура. Роди літератури (епос, лірика, драма), їхні характерні ознаки. Літературний процес

ВИПИШИ  та ВИВЧИ!


Тема №2Основні літературні епохи, напрями,  течії, специфіка їхнього розвитку в  різних країнах

 

 

Літературний процес – це певна особлива форма існування та функціонування літератури у певній країні у певну конкретну історичну добу.

 

 

Літерату́рний проце́с — різноманітне історико-мистецьке явище, яке характеризується змінами у стилях і напрямах художньої творчості, у виражально-зображувальній системі художніх засобів, у тематичній і жанровій своєрідності творів тощо.

 

Літературний напрям – конкретна складова частина літературного процесу. Породжена творчістю представників одного художнього методу. Яка характеризується спорідненістю стильових ознак та існує в межах однієї епохи та нації. Вужчим поняттям, ніж літературний напрям, є мистецька течія. Мистецька течія – спорідненість творчих принципів. Митців на підставі схожих естетичних засад.

 

 

Етапи розвитку світової літератури

  1. Міфологіяусна народна творчість
  2. Антична література (VIII ст. до н. е. - V ст. н. е.)
  3. Література доби Середньовіччя (V-XV ст.)
  4. Література доби Відродження (XV-XVII ст.)
  5. Література XVII ст.бароко і класицизм
  6. Література доби Просвітництва (кінець XVII - XVIII ст.): просвітницький реалізм, просвітницький класицизм, сентименталізм, рококо
  7. Література XIX ст. : романтизм і реалізм
  8. Література кінця XIX - другої половини XX ст.: модернізм (паралельно розвиваються інші напрями — реалізм, романтизм)
  9. Література останньої третини XX - початку XXI ст.: постмодернізм, розвиток інших напрямів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Головна сторінка