Зарубіжна література 8 клас
Вітаю учнів 8 класу!
У цьому навчальному році ви будете продовжувати вивчати курс "Зарубіжна література"
Наш підручник: Волощук, 2016р.
https://shkola.in.ua/961-zarubizhna-literatura-8-klas-voloshchuk-2016.html
Розклад занять: четвер, 1, 2 уроки
Адреса для Д/З: magdalina885@gmail.com
Посилання на онлайн-уроки:http://meet.google.com/fey-gcpz-rxq
Обов"язкові тести за 1 семестр:
1.Тест по Священним книгам: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2691129
2. Тест про Античність: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2400938
3. Тест по темі Середньовіччя: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3612930
Тести за ІІ семестр Відкриті
Тест за 27.02.25 https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4586772
Тест за 10.04.25 https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1891463
29.05.25. Асинхрон
Повторення
22.05.25. Синхрон.
Повторення
15.05.25. Асинхрон
64. |
ПЧ.№4.
Сучасна зарубіжна поезія (огляд) |
65. |
РМ 6. Повідомлення про
одного з сучасних поетів світу. |
Прочитайте матеріали презентації: https://vseosvita.ua/library/prezentacia-sucasna-zarubizna-poezia-504065.html
Підготуйте та надішліть мені повідомлення про одного з сучасних поетів світу.
08.05.25. Синхрон
62. |
ПЧ.
№ 2. Юстейн Ґордер «Світ Софії». Роман про історію філософії, світовий
бестселер, що поєднує белетристичну інтригу й інтелектуальну Ґрунтовність. |
63. |
ПЧ.№ 3. Юстейн Ґордер «Світ Софії». Світосприйняття скрізь призму
радості дитинства |
Прочитати твір: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=8451
01.05.25. Асинхрон
60. |
Барбара Космовська (нар. 1958). «Буба» Художній світ Б. Космовської |
61. |
Барбара Космовська «Буба: мертвий сезон». Батьки – діти,
діди – онуки. Ідея поваги й любові до людини. Сімейні цінності у творі. |
Прочитати твір: https://litarchive.in.ua/buba-barbara-kosmovska
Прочитати "Буба: мертвй сезон": https://litarchive.in.ua/buba-mertvyy-sezon-barbara-kosmovska
24.04.25. Синхрон
Утілення прагнення до високої мети в образі чайки Джонатана. Художній конфлікт і можливість його подолання. Ознаки притчі у творі. |
Барбара Космовська (нар. 1958). «Буба» Художній світ Б. Космовської |
Біографія: https://www.youtube.com/watch?v=tw4KNEePu18
Паспорт твору: https://dovidka.biz.ua/buba-analiz-ta-harakteristika/
Прочитати твір: https://litarchive.in.ua/buba-barbara-kosmovska
16.04.25 Синхрон
57. |
Антуан де Сент-Екзюпері «Маленький принц». Філософський зміст твору. Художні образи. |
58. |
Річард Бах (нар. 1936). «Чайка Джонатан Лівінгстон». Сюжет твору Р. Баха як філософська метафора людського буття. Алегоричні образи повісті. (ТЛ) Поглиблення понять про метафору,
алегорію. Притча. |
Переглянути презентацію: https://www.youtube.com/watch?v=6EcoHzBIfv4
Біографія автора: https://vseosvita.ua/library/richard-bakh-suchasnyi-amerykanskyi-pysmennyk-prezentatsiia-572440.html
Вивчити паспорт твору та ознайомитися з сюжетом: https://dovidka.biz.ua/chayka-dzhonatan-livingston-analiz/
Підручник стор.271-280
10.04.25. Синхрон
Тема уроку:
Контрольна робота за темою
«Бароко і класицизм»( тестові завдання) |
Тема. 7.
Література XX–XXI СТ. У пошуках себе і високого польоту (6 годин) |
Антуан де Сент-Екзюпері (1900–1944). «Маленький принц». Людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі . |
Завдання: виконати тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6387826
Прочитати твір: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=490, підручник ст.262-269
Ознайомитися з паспортом твору: https://dovidka.biz.ua/malenkiy-prints-analiz/
Презентація: https://www.youtube.com/watch?v=GDCTs-HNXpM
Записати у зошит крилаті вислови Антуана де Сент-Екзюпері
03.04.25. Синхрон
Тема уроку:
Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). (ТЛ) Комедія, сатира, сарказм. Поглиблення понять про гумор, іронію |
РМ №5. Складання характеристики літературного
героя (усно) |
Матеріали до уроку: https://vseosvita.ua/lesson/zasoby-komichnoho-v-komedii-moliera-mishchanyn-shliatych-humor-ironiia-satyra-sarkazm-154311.html
Як написати характеристику літературного героя: https://vseosvita.ua/blogs/yak-napysaty-kharakterystyku-literaturnoho-heroia-102544.html
Завдання: повторити стор.230-258
20.03.25. Синхрон. 8 клас. Тиждень зарубіжної літератури
Який ти казковий персонаж
1. Ти любиш допомагати людям?
2. Чи мрійлива ти натура:
3. Який персонаж тобі подобався в дитинстві:
4. Якби ти охарактеризував(-ла) себе одним словом, то це було б:
5. Від життя ти чекаєш:
6. Чи любиш ти гучні заходи та вечірки?
7. Чи можеш ти бути жорстким(-ою)?
8. Як ти ставишся до розкоші?
9. Де би ти хотів(-ла) працювати:
10. Як ти відносишся до навчання?
Тема уроку:
Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське
значення. |
Основні образи комедії (пан Журден, пані Журден, граф Дорант,
графиня Дорімена, Клеонт та ін.). |
13.03.25. Синхрон
Історичні умови, філософське та естетичні підґрунтя
класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму. |
Мольєр (1622–1673). «Міщанин-шляхтич». Мольєр –
майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство
Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво.
Історія створення комедії «Міщанин-шляхтич». |
Записати число, теми уроків
Підручник стор.236-244.
Презентація: https://vseosvita.ua/library/prezentacia-na-temu-moler-majster-klasicisticnoi-komedii-misanin-slahtic-433655.html
Прочитати твір: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=151
06.03.25. Синхрон
Теми уроків:
Тема. 6.Бароко і
класицизм (8 годин) |
Бароко як доба і художній напрям у європейській
літературі й мистецтві. Видатні представники європейського бароко та їхні
здобутки (огляд). |
Луїс де
Гонгора-і-Арготе (1561–1627). «Галерник». Утілення у вірші
провідних тем барокової літератури: людина і Доля, блукання людини у
Всесвіті, залежність від вищих сил, драматизм духовного життя. Символіка
твору. Образ ліричного героя. (ТЛ) Поглиблення понять про вірш (філософський) |
Підручник стор. 230-232
Відео: https://www.youtube.com/watch?v=qA7tWwL08g0
Вірш: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=2892
Записати у зошит:
Бароко – від італійського «barocco», у перекладі «химерний". Це напрямок у європейському мистецтві й архітектурі XVII ст., який характеризується химерністю образів і напруженими динамічними сценами
27.02.25. Синхрон
Виконати тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3039596
Записати у зошит:
Донкіхотство - це небажання пристосовуватися до прози життя, прагнення перетворювати навколишній світ, стійке слідування своїй мрії. Донкіхотами називають наївних мрійників, які безкорисливо, але й безплідно намагаються робити людям добро заради нездійсненних ідеалів.
Тема уроку:
«Донкіхотство». Синтез різних жанрових ознак у романі
(героїчного епосу, лицарського, авантюрно-пригодницького, філософського роману, пародії).
Широта філософського змісту твору, можливість його різних тлумачень.
Популярність вічних образів. (ТЛ) Поглиблення поняття про вічний образ |
Контрольна робота за темою
«Відродження» (тестові завдання) |
Прочитати стор.219-223.
Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=8bHZsNIhmm8
https://naurok.com.ua/test/kontrolna-robota-vidrodzhennya-812952.html
20.02.25. Синхрон
- написати лист літературному герою (з "Ромео і Джульєтти")
І. Початок
1. Звернення до адресата – головного героя ( вказати назву твору, автора)
2. Мета написання листа.
ІІ. Основна частина
1.Перше знайомство.
2. Що найбільше подобається у поведінці героя твору?
3. Які риси характеру хотіли б виховати у собі?
4. Чого навчилися?
5. Чи хотіли б мати такого друга?
Конфлікт високих прагнень Дон
Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя. |
Дон Кіхот і Санчо Панса – парні образи, у яких утілено
високу мрію і прагматизм. |
Прочитати стор. 213-218. Усно відповісти на питання стор.219
Санчо Панса та Дон Кіхотhttps://www.youtube.com/watch?v=DkTzTWZuwPY
13.02.25. Синхрон
Теми уроків:
РМ №4. Написання листа
літературному герою. |
Мігель де Сервантес Сааведра (1547– 1616). «Дон Кіхот» Історія створення роману, його
зв’язок із лицарськими романами, пародійний характер. Особливості сюжету і
композиції твору. |
Завдання:
- написати лист літературному герою (з "Ромео і Джульєтти")
- прочитати біографію Сервантеса (стор. 208-212)
- знайти цікаві факти про життя Сервантеса.
- записати імена головних героїй роману
(Дон Кихот, Санчо Панса, Дульсінея Тобоська, Росинант)
- ознайомитися з сюжетом твору:https://dovidka.biz.ua/don-kihot-analiz/
06.02.25. Синхрон
39. |
Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і
Джульєтти, вплив кохання на людську особистість (зміни в характерах головних
героїв, їхня еволюція). |
40. |
Проблема життя і смерті. Трактування фіналу.
Гуманістична цінність трагедії В. Шекспіра, її популярність серед різних
поколінь. |
Читати 198-207
30.01.25. Синхрон. Теми уроків:
37. |
РМ № № (усно) Виразне читання сонетів Ф. Петрарки та В. Шекспіра |
38. |
Трагедія «Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра. Історія
створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів. |
Завдання:
- обрати улюблений сонет Петрарки або Шекспіра, прочитати виразно
- читати підручник стор.192-197
паспорт твору: https://dovidka.biz.ua/romeo-i-dzhulyetta-analiz/
текст:https://dovidka.biz.ua/romeo-i-dzhuletta-chytaty-vilyam-shekspir/
23.01.25. Синхрон Теми уроків:
Вільям Шекспір (1564–1616). Виняткова роль В. Шекспіра в
розвитку англійської національної літератури і світового мистецтва. |
Вільям Шекспір (1564–1616). Сонети № 66, 116, 130. Основні
теми сонетів В. Шекспіра – кохання до Смаглявої леді, дружба. Відображення внутрішнього світу ренесансної людини (описи природи,
змалювання сили почуттів та ін.). Художні особливості сонетів В. Шекспіра. |
Записати число, теми уроків.
Читати стор.186-190. Записати 3 цікавих питання по біографії Шекспіра.
Усно відповісти на питання 1-6 стор.190.
Виразно читати сонети ст.190-191
16.01.25 Синхрон
Тема: Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм. Культ античності. Характерні риси ренесансної культури і літератури.
Тема: Франческо Петрарка (1304–1374). Сонети № 61, 132. Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки. Образ ліричного героя та героїні. Утілення гуманістичних ідеалів у поезії митця. Структура сонетів Ф. Петрарки.
Читати: 178-185
Тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8893703
23.12.24. Асинхрон
Тест по темі Середньовіччя: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3612930 та 2 попередніх, якщо не зробили. Посилання вгорі.
16.12.24. Синхрон
Література середньовічної Європи: основні тенденції та жанрово-тематичне розмаїття. «Пісня про Роланда» (X ст.) . Історична основа твору й поетичне переосмислення в ньому реальних подій. Патріотичні ідеї в «Пісні про Роланда». Образна система (Роланд, Ганелон, Карл та ін.). Порівняння персонажів (Роланд – Ганелон, Карл – Ганелон).Елементи фольклору. Особливості поетичної мови твору. (ТЛ) Поглиблення понять про героїчний епос (середньовічний).
Завдання: читати стор.151-165
Урок 30.
Аліг’єрі Данте (1265–1321) як ключова постать італійського Середньовіччя і переходу до Відродження. Загальна характеристика його творчості
Читати стор.166-170
Читати вірш виразно: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=1485
Для підвищення оцінки чекаю на аудоповідомлення на вайбер виразного читання вірша.
Підготуватися до тесту: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3612930
09.12. 24. Синхрон
27. |
Ду Фу (712–770). «Пісня про
хліб і шовк», «Весняний краєвид», «Подорожуючи, вночі описую почуття».
Зв’язок поезії Ду Фу з історичною реальністю. Вплив конфуціанства на його
світогляд. Національні образи, символи в ліриці митця. Образ ліричного героя,
його сприйняття життя і природи, почуття, мрії, ідеали, дума про батьківщину. |
28. |
Золота доба персько-таджицької лірики, її характерні
особливості, видатні представники. Омар Хайям (бл. 1048–після
1122). Рубаї. Лаконізм і місткість жанру рубаї. Основні теми й мотиви
творчості Омара Хайяма. (ТЛ) рубаї |
Читати стор.142-150
На наступний урок прочитати виразно 1 рубаї Омара Хайяма на вибір (ст.149-150)
Записати у зошит:
Рубаї - це чотиривірш філософського змісту, що виражає певну думку, підкреслену в останньому рядку.
02.12.24. Синхрон
25. |
Середньовіччя як доба, її хронологічні межі й специфічні ознаки в історії європейських і східних літератур. Вплив релігії, філософії на літературу і культуру в добу Середньовіччя. Основні жанри середньовічної літератури на Заході й Сході. |
26. |
Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан. Лі Бо (701–762). «Печаль на яшмовому ганку», «Призахідне сонце навіює думки про гори», «Сосна біля південної галереї». Основні теми і мотиви лірики митця. Вплив даосизму на його світогляд. Своєрідність пейзажів Лі Бо, утілення в них краси природи і духовного життя. |
25.11.24. Синхрон
23. |
РМ №2 (усно) Презентація на
одну з тем. Вплив античності на розвиток світової
літератури й культури. Вічні образи античності в мистецтві (живопис,
скульптура, музика, кіно та ін.). Античні образи й мотиви у творчості письменників
різних часів і народів. |
24. |
Контрольна робота за темою «Античність» (
тестові завдання) |
Виконайте тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9481643
18.11.24. Синхрон
Тема:
Публій Овідій Назон (43 р. до н. е. – бл. 18 р. н. е.). «Сумні елегії» («Життя поета» (IV, 10)). Життя та творчість поета. Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози» (огляд). Конфлікт митця з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях». Образ відторгненого поета. Любов до вітчизни як провідна ідея твору (в межах циклу «Сумні елегії»).
Читати: стор.118-124
Тема:
Квінт Горацій Флакк (65–8 рр. до н. е.). «До Мельпомени» («Мій пам’ятник стоїть…»). Тема мистецтва і призначення митця у творі. Пам’ятник як символ вічності поезії. Розуміння автором значення свого доробку
Читати: стор.114-117
Знайти та записати крилаті вислови Горація
11.11.24. Синхрон
Есхіл (бл. 525–бл. 456 рр.
до н. е.). «Прометей закутий». Значення творчості Есхіла для розвитку
європейської драми і театру. Утілення міфу про Прометея у трагедії «Прометей
закутий». Основний конфлікт трагедії. «Дари» Прометея людству. Ідеї служіння,
самопожертви, свободи. |
«Золота доба» давньоримської літератури. Публій Вергілій Марон (70–19 рр. до н.
е.). «Енеїда» (огляд, 1-2 уривки за вибором учителя). Зв’язок твору з
гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадського служіння, утвердження
величі держави. Образ Енея та його значення в композиції твору. |
Читати: стор. 94-103 (Есхіл) Короткий зміст: https://www.ukrlib.com.ua/styslo-zl/printit.php?tid=9194 Аудіоhttps://www.google.com/search?client=opera&q=прометей+закутий+аудіокнига&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:118b73d1,vid:kwKfUN0i5gs,st:0
Стор. 104-113 (Вергілій) Стислий переказ: https://www.ukrlib.com.ua/styslo-zl/printit.php?tid=5650
04.11.24. Синхрон
Сапфо (VII–VI ст. до н.
е.). «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…). Звернення у вірші до
Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і
переживань |
Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль
в античному суспільстві. Основні жанри давньогрецької драми – трагедія і
комедія. |
21.10.24. Синхрон
Тема: «Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші 470–670) Гуманістичний зміст «Іліади». Катарсис.
Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-priam-u-ahilla-gumanistichniy-zmist-iliadi-katarsis-201294.html
Тема: Особливості розвитку і види лірики в Давній Греції. Тіртей (VII ст. до н. е.). «Добре вмирати тому…». Ідея захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал героя. Авторська позиція.
Читати вірш https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=531
14.10.24. Синхрон
Давньогрецька міфологія. Основні цикли давньогрецьких міфів. Міфологічна основа героїчного епосу. Міфи троянського циклу. Троя. Паріс викрадає Єлену. Облога Трої. Троянський кінь. Відображення історичних подій у міфах троянського циклу. Ключові образи циклу, їхній гуманістичний зміст. Міфологічні символи (яблуко розбрату, троянський кінь та ін.).
стор.51-63
Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа гомерівського епосу. Гомер. «Іліада» (огляд). «Двобій Ахілла і Гектора» (пісня 22, вірші140–410) Образи Ахілла і Гектора (порівняльна характеристика образів)
- Ознайомтися з паспортом та скороченим викладом "Іліади": https://dovidka.biz.ua/gomer-iliada-analiz/
- Підручник, стор.64-78, читати виразно.
07.10.24. Синхрон
Тема: РМ №1.(письмово) Есе на одну з тем « Книги, що стали материками духовності різних народів», « Що спільного між Біблією і Кораном?», « Найскладніша заповідь»
Завдання: написати невеличке есе (1 сторінка) на одну з поданих тем:
« Книги, що стали материками духовності різних народів»,
« Що спільного між Біблією і Кораном?»,
« Найскладніша заповідь»
Тема:
Тема 3.
Античність (11 годин) |
Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні
етапи, роди і жанри античної літератури. Специфіка розвитку літератури в
Давній Греції і в Давньому Римі. Концепція людини і світу в античній
літературі (ідея гармонії тілесного і духовного, любов до життя в усіх його
проявах, відкриття світу, героїчне служіння, катарсис, поєднання реального і
міфологічного та ін.). (ТЛ) Героїчний
епос, елегія, ода, віршовий розмір (гекзаметр, пентаметр), трагедія. |
Завдання:
30.09.24. Синхрон
Коран (огляд). Коран – головна книга ісламу. Побудова
Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя. |
Контрольна робота з теми «
Вступ. Священні книги людства як
пам'ятки культури і джерело літератури» |
Читати стор.32-38
Переглянути презентацію: https://naurok.com.ua/prezentaciya-koran---svyaschenna-kniga-islamu-263136.html
Виконайте тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4011057
23.09.24. Синхрон
Теми уроків:
Морально-філософський зміст
біблійних сюжетів і образів. Каїн і Авель. |
Новий Заповіт (Євангеліє – 2-3 розділи за вибором
учителя). |
Вивчати матеріал підручника стор.20-31
16.09.24. Синхрон
Уроки 5, 6 Теми:
Біблія як основа двох релігій –
юдейської і християнської. Зв’язок Біблії з історією і міфологією |
Біблія. Старий Заповіт (Створення світу).Структура Біблії, її
складники. Ключові ідеї та образи Старого і Нового Заповітів. 10 заповідей |
Завдання:
- записати число, тему уроків
- вивчити матеріали підручника стор.18-25
- перегляньте відео з теми: https://www.google.com/search?client=opera&q=Біблія+як+основа+двох+релігій+–+юдейської+і+християнської.+Зв’язок+Біблії+з+історією+і+міфологією&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:a2e78b3a,vid:FWLKJReUjxQ,st:0
- запиши, хто є героями Старого Заповіту та Нового Заповіту?
- запиши 10 заповідей
09.09.24.
Урок 3. Синхрон. Тема:
Загальнокультурне значення священних книг народів світу, найвідоміші з них. Священні книги як вихідна основа світових релігій, етичних уявлень, мистецтва різних народів


Урок №4 Асинхрон
Веди (огляд). Веди як пам’ятка індоєвропейської словесності II-I тис. до н. е. Образи ведійської міфології (боги, напівбоги, герої, ворожі сили, символи та ін.). Космогонічні міфи Вед




Найбільш шанованими богами ведійського пантеону були Варуна, Індра, Аґні і Сома. Об'єктивне вивчення ведизму в чистому вигляді практично неможливе. Єдиним документом для вивчення ведійської релігії є ранні частини Вед. Чіткої ієрархії богів також не існує.
02.09.24
Самостійно!
Завдання на урок:
Самостійно вивчи матеріал на стор. 9-14
1. У зошиті запиши число, теми уроків:
2. Запиши у зошит та запам"ятай:
Тема №1. Література і культура. Роди літератури (епос, лірика, драма), їхні характерні ознаки. Літературний процес
ВИПИШИ та ВИВЧИ!


Тема №2. Основні літературні епохи, напрями, течії, специфіка їхнього розвитку в різних країнах
Літературний процес – це певна особлива форма існування та функціонування літератури у певній країні у певну конкретну історичну добу.
Літерату́рний проце́с — різноманітне історико-мистецьке явище, яке характеризується змінами у стилях і напрямах художньої творчості, у виражально-зображувальній системі художніх засобів, у тематичній і жанровій своєрідності творів тощо.
Літературний напрям – конкретна складова частина літературного процесу. Породжена творчістю представників одного художнього методу. Яка характеризується спорідненістю стильових ознак та існує в межах однієї епохи та нації. Вужчим поняттям, ніж літературний напрям, є мистецька течія. Мистецька течія – спорідненість творчих принципів. Митців на підставі схожих естетичних засад.
Етапи розвитку світової літератури


Коментарі
Дописати коментар