Зарубіжна література 8 клас

   

Вітаю учнів 8 класу!

У цьому навчальному році ви будете продовжувати вивчати курс "Зарубіжна література"

Наш підручник: Волощук, 2016р.

https://shkola.in.ua/961-zarubizhna-literatura-8-klas-voloshchuk-2016.html

Розклад занять: четвер, 1, 2 уроки

Адреса для Д/З: magdalina885@gmail.com 

Посилання на онлайн-уроки:http://meet.google.com/fey-gcpz-rxq

Обов"язкові тести за 1 семестр:

 1.Тест по Священним книгам: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2691129

2. Тест про Античність: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2400938

3. Тест по темі Середньовіччя: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3612930

Тести за ІІ семестр Відкриті

Тест за 27.02.25 https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4586772

Тест за 10.04.25 https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1891463

29.05.25. Асинхрон

Повторення

22.05.25. Синхрон.

Повторення

15.05.25. Асинхрон

64.

ПЧ.№4. Сучасна зарубіжна поезія (огляд)

65.

РМ 6. Повідомлення про одного з сучасних поетів світу.

Прочитайте матеріали презентації: https://vseosvita.ua/library/prezentacia-sucasna-zarubizna-poezia-504065.html

Підготуйте та надішліть мені повідомлення про одного з сучасних поетів світу.

08.05.25. Синхрон

62.

 ПЧ. № 2. Юстейн Ґордер  «Світ Софії». Роман про історію філософії, світовий бестселер, що поєднує белетристичну інтригу й інтелектуальну Ґрунтовність.

63.

 ПЧ.№ 3. Юстейн Ґордер  «Світ Софії». Світосприйняття скрізь призму радості дитинства

Прочитати твір: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=8451

Переглянути огляд: https://www.google.com/search?client=opera&hs=3n7&sca_esv=44785faec4b38403&sxsrf=AHTn8zon9K-qOoA_dd42pBhNro98485rPQ:1746638226677&q=Світ+Софії+8+клас&udm=7&fbs=ABzOT_CD99ie9Kl1CCRf5oVwpcAb0jNwy_dt43DXyIqyCtS-R0a5vo8AovMXrMY_35c8eJ6Yq5nXxvRMxfmcClBXcvFw8wrVuqgXZRdAzLHup9Xt9__OuUxjRpbx6kuT2KqT3NBOR88p_JaG-mfXdCaLaTYq6nk02nrcBPFfBm9jjUdx1ZaDtWNpwrfJ47-2MfFHGUkNfm4xc6jpQYLJR8iIF7kYrhY2vB5wcAFC5BWuK_1xPZ0caW_HvCLlIT275dKQBAuNs3jI3eIFIX8Ly5chX8I56352nA&sa=X&ved=2ahUKEwjOprW47pGNAxXRJxAIHWxNBVMQtKgLegQIDhAB&cshid=1746638299858527&biw=1259&bih=591&dpr=1#fpstate=ive&vld=cid:5280e68a,vid:AQ2aY7bN-uQ,st:0

01.05.25. Асинхрон

60.

Барбара Космовська (нар. 1958). «Буба»  Художній світ Б. Космовської

61.

Барбара Космовська «Буба: мертвий сезон». Батьки – діти, діди – онуки. Ідея поваги й любові до людини. Сімейні цінності у творі.

Прочитати твір: https://litarchive.in.ua/buba-barbara-kosmovska

Прочитати "Буба: мертвй сезон": https://litarchive.in.ua/buba-mertvyy-sezon-barbara-kosmovska

24.04.25. Синхрон

Утілення  прагнення до високої мети в образі чайки  Джонатана. Художній конфлікт і можливість його подолання. Ознаки притчі  у творі.

Барбара Космовська (нар. 1958). «Буба»  Художній світ Б. Космовської

Біографія: https://www.youtube.com/watch?v=tw4KNEePu18

Паспорт твору: https://dovidka.biz.ua/buba-analiz-ta-harakteristika/

Прочитати твір: https://litarchive.in.ua/buba-barbara-kosmovska

16.04.25 Синхрон

57.

Антуан де Сент-Екзюпері  «Маленький принц». Філософський зміст  твору. Художні образи.


58.

Річард Бах (нар. 1936). «Чайка Джонатан Лівінгстон». Сюжет твору Р. Баха як філософська метафора людського буття. Алегоричні образи повісті. 

(ТЛ) Поглиблення понять про метафору, алегорію. Притча.

Переглянути презентацію: https://www.youtube.com/watch?v=6EcoHzBIfv4

Біографія автора: https://vseosvita.ua/library/richard-bakh-suchasnyi-amerykanskyi-pysmennyk-prezentatsiia-572440.html

Вивчити паспорт твору та ознайомитися з сюжетом: https://dovidka.biz.ua/chayka-dzhonatan-livingston-analiz/

Підручник стор.271-280

10.04.25. Синхрон

Тема уроку: 

Контрольна робота за темою «Бароко і класицизм»( тестові завдання)

Тема. 7. Література XX–XXI СТ. У пошуках себе і високого польоту (6 годин)

Антуан де Сент-Екзюпері (1900–1944).  «Маленький принц». Людські взаємини,  моральні цінності в казці-притчі .

Завдання: виконати тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6387826

Прочитати твір: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=490, підручник ст.262-269

Ознайомитися з паспортом твору: https://dovidka.biz.ua/malenkiy-prints-analiz/

Презентація: https://www.youtube.com/watch?v=GDCTs-HNXpM

Записати у зошит крилаті вислови Антуана де Сент-Екзюпері

03.04.25. Синхрон

Тема уроку: 

Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм).  (ТЛ) Комедія, сатира, сарказм. Поглиблення понять про гумор, іронію

РМ №5.  Складання характеристики літературного героя (усно)

Матеріали до уроку: https://vseosvita.ua/lesson/zasoby-komichnoho-v-komedii-moliera-mishchanyn-shliatych-humor-ironiia-satyra-sarkazm-154311.html

Як написати характеристику літературного героя: https://vseosvita.ua/blogs/yak-napysaty-kharakterystyku-literaturnoho-heroia-102544.html

Завдання: повторити стор.230-258


20.03.25. Синхрон.  8 клас. Тиждень зарубіжної літератури

Який ти казковий персонаж

1. Ти любиш допомагати людям?

А) Я люблю, якщо на це не треба витрачати багато часу та зусиль.
Б) Я краще вмію керувати, ніж допомагати.
В) Я дуже люблю допомагати іншим, часто це роблю, навіть якщо у мене власні проблеми.
Г) Можу допомогти хорошою порадою.

2. Чи мрійлива ти натура:

А) Більше люблю здійснювати мрії інших.
Б) Ну, можливо, трішки. Але головне – гроші на втілення мрії!
В) Так, дуже!
Г) Я за те, щоб мрії здійснювалися!

3. Який персонаж тобі подобався в дитинстві:

А) Коник-Горбоконик.
Б) Царівна-Лебідь.
В) Гидке Каченя.
Г) Колобок.

4. Якби ти охарактеризував(-ла) себе одним словом, то це було б:

А) Доброта.
Б) Владність.
В) Покірність.
Г) Безтурботність.

5. Від життя ти чекаєш:

А) Нічого не чекаю: все, що потрібно беру сам(-а).
Б) Несподіваного спадку від далекого родича.
В) Принца на білому коні (принцесу - красуню).
Г) Приємних і радісних сюрпризів.

6. Чи любиш ти гучні заходи та вечірки?

А) Так, обожнюю
Б) Ні, але часто доводиться бувати.
В) Люблю, але незручно себе там почуваю.
Г) Я люблю їх влаштовувати.

7. Чи можеш ти бути жорстким(-ою)?

А) Залежить від ситуації
Б) Авжеж.
В) Іноді хотілось би, та не вмію.
Г) Ні, це не про мене.

8. Як ти ставишся до розкоші?

А) Не думаю про це. Я сам(-а) – розкішний(-а,) і це головне.
Б) Мрію жити в палаці.
В) Розкіш – це щастя рідних і близьких.
Г) Розкіш – це можливість розважатися без меж.

9. Де би ти хотів(-ла) працювати:

А) Свій бізнес.
Б) Керівна посада.
В) Сфера послуг.
Г) У сфері розваг.

10. Як ти відносишся до навчання?

А) Подобається тільки тоді, коли розповідають щось цікаве.
Б) Не люблю навчатись, але мушу, бо це мій обов’язок.
В) Дуже люблю навчатись, бо це можливість пізнати світ.
Г) А навіщо взагалі потрібне навчання?



 Перевір результат!

Більшість відповідей «А»: Ти - «Фея» («Чарівник»).  Оптиміст і непоправний людинолюб, ти підеш на багато чого, щоб допомогти людям. Ти обожнюєш робити подарунки, підтримувати та приносити маленьку радість своїм рідним і близьким за першої ж нагоди. Що особливо добре - ти здатний(-а допомагати і сам(-а) собі в тому числі. Нові знайомі автоматично потрапляють під твою опіку. Однак пам’ятай: якщо дуже викладатися, то можна марно розтратити себе. Переконайся, що не розсипаєш бісер перед свинями.

Більшість відповідей «Б»: Ти -  «Королева» («Король»). Уже з визначення видно, що ти – владна та сильна натура. Досягати і розпоряджатися – ось що підготувала тобі доля! Ти – господар(-иня) свого життя і завжди досягаєш мети. У тебе обране коло спілкування. І ти завжди чітко знаєш, чого хочеш. Часом твоїй твердості навіть заздрять та залюбки підкоряються тобі. Але будь обережний(-а): надмірна жорсткість вбиває дружбу.

Тема уроку:

Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення.

Основні образи комедії (пан Журден, пані Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін.).

Відеоматеріали: https://www.google.com/search?client=opera&q=Основні+образи+комедії+(пан+Журден%2C+пані+Журден%2C+граф+Дорант%2C+графиня+Дорімена%2C+Клеонт+та+ін.)&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:5e8a4711,vid:WH2_kTHHY9M,st:0

13.03.25. Синхрон

Історичні умови, філософське та естетичні підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму.

Мольєр (1622–1673). «Міщанин-шляхтич». Мольєр – майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво. Історія створення комедії «Міщанин-шляхтич».

Записати число, теми уроків

Підручник стор.236-244.

Презентація: https://vseosvita.ua/library/prezentacia-na-temu-moler-majster-klasicisticnoi-komedii-misanin-slahtic-433655.html

Прочитати твір: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=151


06.03.25. Синхрон

Теми уроків:

 Тема. 6.Бароко і класицизм (8 годин)

Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки (огляд).


 Луїс де Гонгора-і-Арготе (1561–1627). «Галерник». Утілення у вірші провідних тем барокової літератури: людина і Доля, блукання людини у Всесвіті, залежність від вищих сил, драматизм духовного життя. Символіка твору. Образ ліричного героя. (ТЛ) Поглиблення понять про вірш (філософський)

Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-baroko-yak-doba-i-hudozhniy-napryam-u-evropeyskiy-literaturi-y-mistectvi-formuvannya-novogo-bachennya-svitu-i-lyudini-v-epohu-baroko-403396.html

Підручник стор. 230-232

Відео: https://www.youtube.com/watch?v=qA7tWwL08g0

Вірш: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=2892

Опера:https://www.google.com/search?client=opera&q=фрагмент+опери+запорожець+за+дунаєм&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:f3c9ae28,vid:Qh5C7O4uC_c,st:0

Записати у зошит:

Бароко – від італійського «barocco», у перекладі «химерний". Це напрямок у європейському мистецтві й архітектурі XVII ст., який характеризується химерністю образів і напруженими динамічними сценами

27.02.25. Синхрон

Виконати тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3039596

Записати у зошит:

Донкіхотство - це небажання пристосовуватися до прози життя, прагнення перетворювати навколишній світ, стійке слідування своїй мрії. Донкіхотами називають наївних мрійників, які безкорисливо, але й безплідно намагаються робити людям добро заради нездійсненних ідеалів.

                                                                      Тема уроку: 

«Донкіхотство». Синтез різних жанрових ознак у романі (героїчного епосу, лицарського, авантюрно-пригодницького, філософського роману, пародії). Широта філософського змісту твору, можливість його різних тлумачень. Популярність вічних образів. (ТЛ) Поглиблення поняття про вічний образ

Контрольна робота за темою «Відродження» (тестові завдання)

Презентація: https://vseosvita.ua/library/sintez-riznih-zanrovih-oznak-u-romani-servantesa-don-kihot-sirota-filosofskogo-zmistu-474367.html

Прочитати стор.219-223.

Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=8bHZsNIhmm8

https://naurok.com.ua/test/kontrolna-robota-vidrodzhennya-812952.html

20.02.25. Синхрон

- написати лист літературному герою (з "Ромео і Джульєтти")

І. Початок

1. Звернення до адресата – головного героя ( вказати назву твору, автора)

2. Мета написання листа.

ІІ. Основна частина

1.Перше знайомство.

2. Що найбільше подобається у поведінці героя твору?

3. Які риси характеру хотіли б виховати у собі?

4. Чого навчилися?

5. Чи хотіли б мати такого друга?

Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя.

Дон Кіхот і Санчо Панса – парні образи, у яких утілено високу мрію і прагматизм.


Прочитати стор. 213-218. Усно відповісти на питання стор.219 

Презентація: https://vseosvita.ua/library/konflikt-visokih-pragnen-don-kihota-i-budennoi-dijsnosti-nemozlivist-realizacii-idealiv-geroa-donkihotstvo-412981.html

Презентація: https://www.google.com/search?client=opera&q=Дон+Кіхот+і+Санчо+Панса+–+парні+образи%2C+у+яких+утілено+високу+мрію+і+прагматизм.&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:833230dc,vid:eMZNsj_DEkU,st:0

Санчо Панса та Дон Кіхотhttps://www.youtube.com/watch?v=DkTzTWZuwPY

13.02.25. Синхрон

Теми уроків:

РМ №4. Написання листа літературному герою.

Мігель де Сервантес Сааведра (1547– 1616). «Дон Кіхот» Історія створення роману, його зв’язок із лицарськими романами, пародійний характер. Особливості сюжету і композиції твору.

Завдання: 

- написати лист літературному герою (з "Ромео і Джульєтти")

- прочитати біографію Сервантеса (стор. 208-212)

- знайти цікаві факти про життя Сервантеса.

- записати імена головних героїй роману 

(Дон Кихот, Санчо Панса, Дульсінея Тобоська, Росинант)

- ознайомитися з сюжетом твору:https://dovidka.biz.ua/don-kihot-analiz/

06.02.25. Синхрон

39.

Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість (зміни в характерах головних героїв, їхня еволюція).

40.

Проблема життя і смерті. Трактування фіналу. Гуманістична цінність трагедії В. Шекспіра, її популярність серед різних поколінь.

Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-ospivuvannya-chistogo-pristrasnogo-kohannya-romeo-i-dzhuletti-vpliv-kohannya-na-lyudsku-osobistist-zmini-v-harakterah-golovnih-gero-v-h-evolyuciya-394973.html

Читати 198-207

30.01.25. Синхрон. Теми уроків:

37.

РМ № № (усно) Виразне читання сонетів Ф. Петрарки та  В. Шекспіра 

38.

Трагедія «Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра. Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів.

Завдання:

- обрати улюблений сонет Петрарки або Шекспіра, прочитати виразно

- читати підручник стор.192-197

 паспорт твору: https://dovidka.biz.ua/romeo-i-dzhulyetta-analiz/

текст:https://dovidka.biz.ua/romeo-i-dzhuletta-chytaty-vilyam-shekspir/


23.01.25. Синхрон Теми уроків:

Вільям Шекспір (1564–1616). Виняткова роль В. Шекспіра в розвитку англійської національної літератури і світового мистецтва.

Вільям Шекспір (1564–1616). Сонети № 66, 116, 130. Основні теми сонетів В. Шекспіра – кохання до Смаглявої леді, дружба. Відображення внутрішнього світу ренесансної людини (описи природи, змалювання сили почуттів та ін.). Художні особливості сонетів В. Шекспіра.

Записати число, теми уроків.

Читати стор.186-190. Записати 3 цікавих питання по біографії Шекспіра.

Усно відповісти на питання 1-6 стор.190.

Виразно читати сонети ст.190-191

                                                              16.01.25 Синхрон

Тема: Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм. Культ античності. Характерні риси ренесансної культури і літератури.


Тема: Франческо Петрарка (1304–1374). Сонети № 61, 132. Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки. Образ ліричного героя та героїні. Утілення гуманістичних ідеалів у поезії митця. Структура сонетів Ф. Петрарки.

Читати: 178-185

Тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8893703

23.12.24. Асинхрон 

Тест по темі Середньовіччя: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3612930 та 2 попередніх, якщо не зробили. Посилання вгорі. 

16.12.24. Синхрон

Література середньовічної Європи: основні тенденції та жанрово-тематичне розмаїття. «Пісня про Роланда» (X ст.) . Історична основа твору й поетичне переосмислення в ньому реальних подій. Патріотичні ідеї в «Пісні про Роланда». Образна система (Роланд, Ганелон, Карл та ін.). Порівняння персонажів (Роланд – Ганелон, Карл – Ганелон).Елементи фольклору. Особливості поетичної мови твору. (ТЛ) Поглиблення понять про героїчний епос (середньовічний).

Завдання: читати стор.151-165

Урок 30.

Аліг’єрі Данте (1265–1321) як ключова постать італійського Середньовіччя і переходу до Відродження. Загальна характеристика його творчості

Читати стор.166-170

Читати вірш виразно: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=1485 

Для підвищення оцінки чекаю на аудоповідомлення на вайбер виразного читання вірша.

Підготуватися до тесту: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3612930 

09.12. 24. Синхрон

27.

Ду Фу (712–770). «Пісня про хліб і шовк», «Весняний краєвид», «Подорожуючи, вночі описую почуття». Зв’язок поезії Ду Фу з історичною реальністю. Вплив конфуціанства на його світогляд. Національні образи, символи в ліриці митця. Образ ліричного героя, його сприйняття життя і природи, почуття, мрії, ідеали, дума про батьківщину.

28.

Золота доба персько-таджицької лірики, її характерні особливості, видатні представники. Омар Хайям (бл. 1048–після 1122). Рубаї. Лаконізм і місткість жанру рубаї. Основні теми й мотиви творчості Омара Хайяма. (ТЛ) рубаї

Читати стор.142-150

На наступний урок прочитати виразно 1 рубаї Омара Хайяма на вибір (ст.149-150)

Записати у зошит:

 Рубаї - це чотиривірш філософського змісту, що виражає певну думку, підкреслену в останньому рядку.

02.12.24. Синхрон

25.

Середньовіччя як доба, її хронологічні межі й специфічні ознаки в історії європейських і східних літератур. Вплив релігії, філософії на літературу і культуру в добу Середньовіччя. Основні жанри середньовічної літератури на Заході й Сході.

26.

Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан. Лі Бо (701–762). «Печаль на яшмовому ганку», «Призахідне сонце навіює думки про гори», «Сосна біля південної галереї». Основні теми і мотиви лірики митця. Вплив даосизму на його світогляд. Своєрідність пейзажів Лі Бо, утілення в них краси природи і духовного життя.

25.11.24. Синхрон

23.

РМ №2 (усно) Презентація на одну з тем. Вплив античності на розвиток світової літератури й культури. Вічні образи античності в мистецтві (живопис, скульптура, музика, кіно та ін.). Античні образи й мотиви у творчості письменників різних часів і народів.

24.

Контрольна робота за темою «Античність» ( тестові завдання)

Виконайте тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9481643

18.11.24. Синхрон

Тема: 

Публій Овідій Назон (43 р. до н. е. – бл. 18 р. н. е.). «Сумні елегії» («Життя поета» (IV, 10)). Життя та творчість поета. Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози» (огляд). Конфлікт митця з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях». Образ відторгненого поета. Любов до вітчизни як провідна ідея твору (в межах циклу «Сумні елегії»).

Читати: стор.118-124

Тема: 

Квінт Горацій Флакк (65–8 рр. до н. е.). «До Мельпомени» («Мій пам’ятник стоїть…»). Тема мистецтва і призначення митця у творі. Пам’ятник як символ вічності поезії. Розуміння автором значення свого доробку

Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-kvint-goraciy-flakk-do-melpomeni-tema-mistectva-i-priznachennya-mitcya-u-tvori-209444.html

Читати: стор.114-117

Знайти та записати крилаті вислови Горація

11.11.24. Синхрон

Есхіл (бл. 525–бл. 456 рр. до н. е.). «Прометей закутий». Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру. Утілення міфу про Прометея у трагедії «Прометей закутий». Основний конфлікт трагедії. «Дари» Прометея людству. Ідеї служіння, самопожертви, свободи.

«Золота доба» давньоримської літератури. Публій Вергілій Марон (70–19 рр. до н. е.). «Енеїда» (огляд, 1-2 уривки за вибором учителя). Зв’язок твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадського служіння, утвердження величі держави. Образ Енея та його значення в композиції твору.

Читати: стор. 94-103 (Есхіл) Короткий зміст: https://www.ukrlib.com.ua/styslo-zl/printit.php?tid=9194    Аудіоhttps://www.google.com/search?client=opera&q=прометей+закутий+аудіокнига&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:118b73d1,vid:kwKfUN0i5gs,st:0

Стор. 104-113 (Вергілій) Стислий переказ: https://www.ukrlib.com.ua/styslo-zl/printit.php?tid=5650

04.11.24. Синхрон

Сапфо (VII–VI ст. до н. е.). «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…). Звернення у вірші до Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань

Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньогрецької драми – трагедія і комедія.

Презентація: https://www.google.com/search?client=opera&q=Давньогрецький+театр%2C+його+характерні+особливості%2C+роль+в+античному+суспільстві.+Основні+жанри+давньогрецької+драми+–+трагедія+і+комедія.&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:c58e8295,vid:ekxCC4eD57A,st:0

21.10.24. Синхрон

Тема: «Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші 470–670) Гуманістичний зміст «Іліади». Катарсис.

Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-priam-u-ahilla-gumanistichniy-zmist-iliadi-katarsis-201294.html

Тема: Особливості розвитку і види лірики в Давній Греції. Тіртей (VII ст. до н. е.). «Добре вмирати тому…». Ідея захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал героя. Авторська позиція.

Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-osoblivosti-rozvitku-i-vidi-liriki-v-davniy-greci-tirtey-sapfo-202112.html

Читати вірш https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=531

14.10.24. Синхрон

Давньогрецька міфологія. Основні цикли давньогрецьких міфів. Міфологічна основа героїчного епосу. Міфи троянського циклу. Троя. Паріс викрадає Єлену. Облога Трої. Троянський кінь. Відображення історичних подій у міфах троянського циклу. Ключові образи циклу, їхній гуманістичний зміст. Міфологічні символи (яблуко розбрату, троянський кінь та ін.).

стор.51-63

Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа гомерівського епосу. Гомер. «Іліада» (огляд). «Двобій Ахілла і Гектора» (пісня 22, вірші140–410) Образи Ахілла і Гектора (порівняльна характеристика образів)

- Ознайомтися з паспортом та скороченим викладом "Іліади": https://dovidka.biz.ua/gomer-iliada-analiz/

- Підручник, стор.64-78, читати виразно.

07.10.24. Синхрон

Тема: РМ №1.(письмово) Есе на одну з тем « Книги, що стали материками духовності різних народів», « Що спільного між Біблією і Кораном?», « Найскладніша заповідь» 

Завдання: написати невеличке есе (1 сторінка) на одну з поданих тем:

 « Книги, що стали материками духовності різних народів», 

« Що спільного між Біблією і Кораном?»,

 « Найскладніша заповідь» 

Тема: 

Тема 3. Античність (11 годин)

Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури. Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і в Давньому Римі. Концепція людини і світу в античній літературі (ідея гармонії тілесного і духовного, любов до життя в усіх його проявах, відкриття світу, героїчне служіння, катарсис, поєднання реального і міфологічного та ін.).

(ТЛ) Героїчний епос, елегія, ода, віршовий розмір (гекзаметр, пентаметр), трагедія.


Завдання:
Читати стор.46-50
Записати часові межі античності стор.46.
Записати значення Героїчний епос і Епічна поема (стор.48-49)
Переглянути презентацію за посиланням: https://naurok.com.ua/prezentaciya-dlya-uroku-u-8-klasi-antichnist-ponyattya-pro-antichnist-hronologichni-mezhi-osnovni-etapi-rodi-i-zhanri-antichno-literaturi-197368.html

30.09.24. Синхрон

Коран (огляд). Коран – головна книга ісламу. Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя.

Контрольна робота з теми « Вступ.  Священні книги людства як пам'ятки культури і джерело літератури»

Читати стор.32-38

Переглянути презентацію: https://naurok.com.ua/prezentaciya-koran---svyaschenna-kniga-islamu-263136.html

Виконайте тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4011057

23.09.24. Синхрон

Теми уроків: 

Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів. Каїн і Авель.

Новий Заповіт (Євангеліє – 2-3 розділи за вибором учителя).

Вивчати матеріал підручника стор.20-31

16.09.24. Синхрон

Уроки 5, 6 Теми:

Біблія як основа двох релігій – юдейської і християнської. Зв’язок Біблії з історією і міфологією

Біблія. Старий Заповіт (Створення світу).Структура Біблії, її складники. Ключові ідеї та образи Старого і Нового Заповітів. 10 заповідей

Завдання: 

- записати число, тему уроків

- вивчити матеріали підручника стор.18-25

- перегляньте відео з теми: https://www.google.com/search?client=opera&q=Біблія+як+основа+двох+релігій+–+юдейської+і+християнської.+Зв’язок+Біблії+з+історією+і+міфологією&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:a2e78b3a,vid:FWLKJReUjxQ,st:0

 - запиши, хто є героями Старого Заповіту та Нового Заповіту?

 - запиши 10 заповідей

09.09.24.

Урок 3.  Синхрон. Тема:

Загальнокультурне значення священних книг народів світу, найвідоміші з них. Священні книги як вихідна основа світових  релігій, етичних уявлень, мистецтва різних  народів

 

 

 

 

Урок №4  Асинхрон


Веди (огляд). Веди як пам’ятка індоєвропейської словесності II-I тис. до н. е. Образи ведійської міфології (боги, напівбоги, герої, ворожі сили, символи та ін.). Космогонічні міфи Вед


   

Найбільш шанованими богами ведійського пантеону були ВарунаІндраАґні і Сома. Об'єктивне вивчення ведизму в чистому вигляді практично неможливе. Єдиним документом для вивчення ведійської релігії є ранні частини Вед. Чіткої ієрархії богів також не існує.

  • Аґні — бог вогню, що доставляв жертву небесним богам. У силу важливості для ритуалів, займав центральне місце в ведійських гімнах. Вогненні жертвопринесення (Хома, аґні-хотра та ін.) відігравали ключову роль у ведійської релігії.
  • Індра — бог-воїн. Важливе місце в Ріґведі займає мотив космічного подвигу Індри — вбивства змія Врітри, «що скував води».
  • Вішну — помічник Індри, який зробив «три кроки», що зміцнили світобудову. (Бгаґавата-пурана (Шрімад-Бгаґаватам) інакше представляє історію про три кроки Вамани (втілення Вішну))
  • Пуруша — гігантський першочоловік. Пуруша був принесений в жертву богами давнини (садг'ями), а з частин його тіла було створено Всесвіт (див. Пуруша-сукта). Тому основа ведійського культу — жертвопринесення, що супроводжувалися складним ритуалом, який виконувався брахманами.
  • Варуна — бог нижнього світу і правосуддя, караючий за гріхи.
  • Мітра — брат Варуни, сонячний бог договору та дружелюбності.
  • Сома — божество, рівне Аґні. Бог-напій, приготований з соку рослини. Подібний п'янкий напій возливають у вогонь в ході жертвопринесення.
  • Яма (дева) — сонячний бог смерті. Перший померлий чоловік, що проклав шлях у царство мертвих і став його царем. Мешкає в оселі зі світла, куди після смерті потрапляють праведники і самі стають богами[2]. Як наслідок, у ведизмі значне поширення отримав культ предків, пітарів

  • Д/З Вивчати матеріали підручника стор. 10-17

 

                                                                    02.09.24    

    Самостійно!

Завдання на урок:

Самостійно вивчи матеріал на стор. 9-14 

1. У зошиті запиши число, теми уроків:

2. Запиши у зошит та запам"ятай:

Тема №1. Література і культура. Роди літератури (епос, лірика, драма), їхні характерні ознаки. Літературний процес

ВИПИШИ  та ВИВЧИ!


Тема №2Основні літературні епохи, напрями,  течії, специфіка їхнього розвитку в  різних країнах

 

 

Літературний процес – це певна особлива форма існування та функціонування літератури у певній країні у певну конкретну історичну добу.

 

 

Літерату́рний проце́с — різноманітне історико-мистецьке явище, яке характеризується змінами у стилях і напрямах художньої творчості, у виражально-зображувальній системі художніх засобів, у тематичній і жанровій своєрідності творів тощо.

 

Літературний напрям – конкретна складова частина літературного процесу. Породжена творчістю представників одного художнього методу. Яка характеризується спорідненістю стильових ознак та існує в межах однієї епохи та нації. Вужчим поняттям, ніж літературний напрям, є мистецька течія. Мистецька течія – спорідненість творчих принципів. Митців на підставі схожих естетичних засад.

 

 

Етапи розвитку світової літератури

  1. Міфологіяусна народна творчість
  2. Антична література (VIII ст. до н. е. - V ст. н. е.)
  3. Література доби Середньовіччя (V-XV ст.)
  4. Література доби Відродження (XV-XVII ст.)
  5. Література XVII ст.бароко і класицизм
  6. Література доби Просвітництва (кінець XVII - XVIII ст.): просвітницький реалізм, просвітницький класицизм, сентименталізм, рококо
  7. Література XIX ст. : романтизм і реалізм
  8. Література кінця XIX - другої половини XX ст.: модернізм (паралельно розвиваються інші напрями — реалізм, романтизм)
  9. Література останньої третини XX - початку XXI ст.: постмодернізм, розвиток інших напрямів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Головна сторінка