Зарубіжна література 11 А клас
Шановні учні 11 А класу!
У 2024-2025 навчальному році ми продовжуємо вивчення курсу "Зарубіжної літератури"
Наш розклад:
четвер, 5 урок, 12.55. - 13.40
https://pidruchnyk.com.ua/1257-zarubzhna-paraschich-11-klas.html
Д/з надсилати: magdalina885@gmail.com
Посилання на онлайн-уроки: http://meet.google.com/fey-gcpz-rxq
28.05.25. Синхрон
Повторення
14.05.25. Асинхрон
Україна
Загальна характеристика розвитку кримськотатарської літератури й культури.
Таїр Халілов (нар. 1940 р.). «До останнього
подиху».
Таїр Халілов – сучасний український кримськотатарський письменник.
Близькість прози Халілова до філософії екзистенціалізму. «До останнього подиху»
– історія життя, боротьби та любові героя твору, віддзеркалення в ній трагічної
долі кримськотатарського народу. Тема депортації кримських татар та свавілля
влади. Образ Бекира – людини, котра ніколи не здається. Почуття гідності героя,
глибинний зв’язок зі своїм народом.
Прочитати твір: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=8156
07.05.25 Синхрон
Контрольна робота.
На 1-9 балів тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6543309
На 10-12 Контрольний твір за темою «Література другої половини XX - початку XXІ ст.».
Декілька тем для контрольного твору з зарубіжної літератури для 11 класу за період "Література другої половини 20 ст. - початку 21 ст.":
30.04.25. Асинхрон
Позакласне читання №2 Макс Фірш «Санта-Крус».
Почитати твір: https://www.ukrlib.com.ua/styslo-zl/printit.php?tid=5733
23.04.25. Асинхрон
Тема уроку: Сербія
Милорад Павич (1929 – 2009). «Скляний равлик». Короткі відомості про митця.
Утілення в оповіданні «Скляний равлик» рис постмодернізму. Можливість вибору
шляхів читання твору як вияв характерної для постмодерністської літератури гри
письменника з текстом і читачем, «відмови від монопольного права автора на
істину». Варіанти фіналу твору як ознака стилю М. Павича. Значення
центральної метафори.
(УС) Українські переклади й видання
творів М. Павича. М. Павич і Україна.
16.04.25. Синхрон
Тема уроку: Література постмодернізму
Постмодернізм – одне із найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст. Постмодерністське мистецтво: елітарна й масова культура09.04.25 Асинхрон
ЛІТЕРАТУРА ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX – ПОЧАТКУ XXI
Провідні тенденції в драматургії другої половини ХХ ст.
Формування «театру абсурду» як явища театрального авангарду в 1950-1960-х рр., його провідні ознаки. Огляд здобутків митців
(«Гостина старої дами» Ф. Дюрренматта, «Санта-Крус» М. Фріша, «Носороги» Е. Йонеско, «Чекаючи на Годо» С. Беккета). Жанрові новації (драма-притча, трагікомедія та ін.). Значення іронії, гротеcку у творах.
(ТЛ) «Театр абсурду». (ЕК) Зіставлення персонажів, символів, метафор
Завдання: вивчти матеріали презентації: https://vseosvita.ua/library/prezentacia-providni-tendencii-v-dramaturgii-drugoi-polovini-hh-st-ucitel-siavramenko-241226.html
Підручник стор.143-146. Відеоогляд: https://www.youtube.com/watch?v=_KFeuz9p2tw
02.04.25 Синхрон
Тест за 05.03.25 https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7853803 !!!
Колумбія.
Ґабріель Ґарсіа Маркес (1927 – 2014).
«Стариган із крилами».
Короткі відомості про життя митця, лауреата Нобелівської премії. Специфіка «магічного
реалізму» Ґ. Ґарсіа Маркеса. Синтез реального і фантастичного в оповіданні Ґ. Ґарсіа Маркеса «Стариган із крилами». Відображення моральної деградації людства. Символічний зміст образу янгола. Ідея прагнення до внутрішнього вдосконалення, морального відродження, повернення до вічних цінностей.
Вивчити матеріали: https://dovidka.biz.ua/starigan-iz-krilami-analiz/
19.03.25. Асинхрон
Реалістичний, міфологічний і філософський плани повісті «Старий і море». Символіка образів (риба, море, рибалка, хлопчик та ін.). Образ Сантьяго. Ознаки притчі у повісті
Прочитати твір, переглянути відеопрезентацію: https://www.youtube.com/watch?v=TupMhhJ1SOM
12.03.25. Синхрон
Тема: Загальна характеристика провідних тенденцій прози другої половини ХХ ст.
США
Ернест Міллер Гемінґвей (1899 – 1961). «Старий і море».
Віхи життя й творчості митця. «Кодекс
честі» героїв Е. М. Гемінґвея.
05.03.25. Синхрон
Контрольна робота №3 за темами «Антиутопія у світовій літературі», «Проблема війни та миру в літературі ХХ ст.».
Тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2735571
26.02.25. Асинхрон
Підготуватися до Контрольна робота №3 за темами «Антиутопія у світовій літературі», «Проблема війни та миру в літературі ХХ ст.».
Повторити стор: 89-119
Фуга Баха: https://www.youtube.com/watch?v=TWkKG0lUdMA
Герніка Пікассо: https://painters.com.ua/gernika-pikasso-vojjna-v-gorode-mira/
19.02.25. Синхрон
Німецькомовна поезія
Пауль Целан (1920 – 1970). «Фуга смерті».
Віхи
життя й творчості Пауля Целана. «Фуга смерті» – один із найвідоміших
творів про Голокост. Художнє новаторство митця. Ключові метафори («чорне
молоко світання», «могила в повітрі») як відтворення жахливої
реальності Освенціму. Прийом протиставлення. Провідні мотиви та їхня роль у
творі. Трансформація біблійних образів і мотивів у творі.
(УС) Друга світова війна у творах української
літератури. Пауль Целан і Україна.
(ЕК) Зіставлення образів персонажів.
Вивчити матеріали підручника стор.113-117
Вірш: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=4243
12.02.25. Асинхрон
Тема уроку: Генріх Белль (1917 – 1985). «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…».
Прочитати твір: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=345
05.02.25. Синхрон
Тема уроку: Зображення війни як засобу збагачення в драмі «Матінка Кураж та її діти». Ідеї попередження та риси «епічного театру» в п’єсі.
Читати стор.104-107
29.01.25. Асинхрон
Німеччина
Епічний театр Б. Брехта: теоретичні засади й художня практика.
Бертольт Брехт (1898 – 1956). «Матінка Кураж та її діти». Б. Брехт –
драматург-новатор.
(ТЛ) Епічний театр, підтекст, мотив,
композиція.
(УС) Друга світова війна у творах української
літератури. Г. Белль і Україна. Пауль Целан і Україна.
(ЕК) Зіставлення образів персонажів.
Завдання:
- записати число, тему уроку.
- записати визначення епічного театру. Стор. 101.
- вивчити матеріали підручника стор.100-103
- прочитати твір:https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=2355
22.01.25. Синхрон
Джордж Оруелл «1984». Боротьба проти страху й рабської покірності в суспільній свідомості. Образ головного героя в динаміці.
(УС) Антиутопія в українській літературі.
(ЕК) Зіставлення фрагментів англійських оригіналів й українських перекладів творів Дж. Оруелла.
Проли https://www.ukrlib.com.ua/answers-zl/printit.php?tid=11317#google_vignette
15.01.25. Синхрон
Розвиток жанру антиутопії у XX ст.: ознаки та представники.
Велика Британія
Джордж Оруелл (Ерік Артур Блер, 1903 – 1950). «1984». Зв’язок творчості
Дж. Оруелла із соціально-історичною ситуацією доби. Викриття сутності
тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопіях митця. Поетика антиутопії
(фантастика, мова, символи, алегорії та ін.).
(ТЛ) Антиутопія, конфлікт, сатира,
соціальна фантастика.
(ЛК) Викривальний пафос антиутопії, спрямований проти тоталітаризму. Антиутопія в кіномистецтві XX–XXI ст.
Прочитати: https://dovidka.biz.ua/1984-dzhordzh-orvell-analiz/#google_vignette
26.12.24. Асинхрон
Позакласне читання №1 Умберто Еко «Ім’я рози».
Завдання: прочитати твір, переглянути фільм: https://uakino.me/filmy/genre_detective/1966-mya-troyandi.html,
підготуватися до тесту за твором: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8226254
19.12.24. Синхрон
Контрольна робота №2 Контрольний твір за темою «Шедеври європейської лірики першої половини ХХ ст.»
12.12.24.Синхрон
Іспанія
Федеріко Ґарсіа Лорка (1898 – 1936). «Про царівну Місяцівну»,
«Гітара». Віхи творчого шляху й художні здобутки Ф. Ґарсіа Лорки. Жанрове
розмаїття його лірики. Яскраві образи й символи у віршах поета. Своєрідність
художнього світу Ф. Ґарсіа Лорки.
(УС) Видатні поети Європи першої половини XX ст. і Україна.
Презентація:https://naurok.com.ua/prezentaciya-poezi-f-g-lorki-gitara-pro-carivnu-misyacivnu-377725.html
05.12.24. Синхрон
Австрія
Райнер Марія Рільке (1875 – 1926). «Згаси мій
зір…», «Орфей, Еврідіка, Гермес», збірка «Сонети до Орфея» (огляд).
Своєрідність поглядів і поетики Р. М. Рільке. Діалог ліричного
героя з Богом («Згаси мій зір…»). Переосмислення античних міфів у віршах митця
(«Орфей, Еврідіка, Гермес», збірка «Сонети до Орфея»). Філософський характер і
художня довершеність лірики поета.
(ЕК) Образи й мотиви світової культури (Біблії, мистецтва, філософії, фольклору) у творах поетів.
Читати вірші та підручник зі ст.62
28.11.23. Синхронний урок
Тема:
Розмаїття течій модернізму й авангардизму в європейській ліриці XX ст.
Франція
Ґійом
Аполлінер (Вільгельм Альберт Володимир Олександр Аполлінарій Костровицький,
1880 – 1918). «Зарізана голубка й водограй», «Міст Мірабо».
Ґійом
Аполлінер – поет-авангардист. Зв’язок поезії митця
з естетикою кубізму, своєрідність «сюрреалізму» письменника, його художні
новації в царині лірики. Збірки «Алкоголі. Вірші 1898 – 1913 рр.»,
«Каліграми. Вірші Миру і Війни». Специфіка віршованої форми каліграм («Зарізана
голубка й водограй»). Тема кохання й часу у вірші «Міст Мірабо». Верлібр у творчості
Ґійома Аполлінера.
(ТЛ) Вірш, поема, авангардизм, символізм, футуризм,
акмеїзм, ліричний герой (героїня).
(ЛК) Національне і загальнолюдське у віршах митців.
Завдання:
1. Вивчити матеріали підручника стор.54-61 та матеріали з теми:https://naurok.com.ua/konspekt-uroku-iz-zarubizhno-literaturi-na-temu-iyom-apolliner-zhitteviy-i-tvorchiy-shlyah-pismennika-shlyah-francuzkogo-poeta-iyoma-apollinera-vid-neoromantizmu-do-kubofuturizmu-9416.html
Презентація: https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-hiiom-apolliner-mist-mirabo-zarizana-holubka-i-vodohrai-745519.html
2. Слухати "Міст Мірабо": https://www.google.com/search?client=opera&q=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D5HpWDUo_zZA&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:f7f8fade,vid:5HpWDUo_zZA,st:0
3. «Зарізана голубка й водограй»: https://www.youtube.com/watch?v=QBDpMFVmJ_o
4. Письмово питання 3, 6, 7 стор.61.
5. 1 вірш напам’ять (за вибором учня)
21.11.24. Синхрон
Контрольна робота №1 за темами «Золоті сторінки далеких епох» та «Модернізм». Тести, відповіді на запитання.
Виконати тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2371644
14.11.24. Синхрон
Урок розвитку мовлення №2 (письмово). Роль спадщини Ф.Кафки або А.Камю для
розвитку світової культури.
Завдання: у зошиті викласти аргументовано свою думку про роль спадщини одного з письменників. Надіслати на пошту.
07.11.24. Асинхрон
Притчевість твору, алегоризм образів і ситуацій.
(ЛК) Утілення сюжетів творів Ф. Кафки
й А.
Камю у кіно, анімації, живописі, графіці, музиці та інших видах мистецтва.
Музеї та пам’ятники митцям у різних країнах світу.
(УС) Рецепція творів Ф. Кафки й А. Камю
в Україні.
(ЕК) Відгомін ідейних пошуків першої половини ХХ ст. у художніх творах митців.
Завдання:
- переглянути відео: https://www.google.com/search?client=opera&q=Притчевість+твору%2C+алегоризм+образів+і+ситуацій.&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:a685d30e,vid:-ok1AsE40xc,st:0
24.10.24. Онлайн-урок. Синхрон.
Тема уроку: Франція
Альбер Камю (1913 – 1960). «Чума».
Віхи
життя й особливості світогляду А. Камю. Роман «Чума»: проблематика, сюжет і
композиція.
(ТЛ) Модернізм, екзистенціалізм, притча, гротеск.
Презентація теми https://naurok.com.ua/prezentaciya-vihi-zhittya-y-osoblivosti-svitoglyadu-albera-kamyu-298654.html
Завдання:
1. Записати число, тему уроку.
2. Повторити, запам"ятати значення термінів: модернізм, екзистенціалізм, притча, гротеск (форзац
підручника)
3. Прочитати роман А.Камю "Чума"https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=108
4. Записати основні моменти з паспорту твору: https://dovidka.biz.ua/chuma-a-kamyu-analiz/
5. Прислати роботу на електронну пошту.
17.10.24. Синхрон
Образ Грегора Замзи: проблемність, метафоричність, символічність. Розкриття у творі світового буття як абсурдного. Характерні риси стилю Ф. Кафки, поєднання реалістичних і міфологічних елементів у гротескному світі
Переглянути презентацію: https://vseosvita.ua/library/prezentacia-obraz-gregora-zamzi-491845.html
10.10.24 Синхрон
Тема уроку: Німецькомовна проза
Франц Кафка (1883 – 1924). «Перевтілення».
Життя і творчий шлях Ф. Кафки. Зображення відчуження особистості в новелі «Перевтілення». Особливості композиції, функції фантастики.
Завдання:
1. Записати число, тему уроку
3. Читати ст.32-36
4. Законспектувати паспорт твору: https://dovidka.biz.ua/perevtilennya-analiz/
5. Прочитати твір:https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=86&page=10
03.10.24 Асинхрон
Тема уроку:
МОДЕРНІЗМ |
|
Модерністська проза початку
ХХ ст. (загальна характеристика). Світоглядні й естетичні засади модернізму, його художнє новаторство.
Модерністські явища в художній прозі на початку ХХ ст. Ф. Кафка,
Дж. Джойс і М. Пруст як зачинателі модернізму в європейській прозі. Екзистенціалізм, його філософські засади та представники. Урок розвитку мовлення №1 (усно). Складання
тез за темою «Модерністська проза початку ХХ ст.» |
Д/з: читати с.29-32 Законспектувати, що таке модернізм та екзистенціалізм (на форзаці) |
26.09.24
Тема уроку: Опозиція Фауст – Мефістофель. Фауст і Маргарита. Жанрова своєрідність твору.
(ЛК) Утілення трагедії «Фауст» у різних
видах мистецтва (образотворче мистецтво, музика, театр та ін.).
19.09.24. Синхрон
Тема уроку: Образ Фауста як утілення динамізму нової європейської цивілізації. Пошуки сенсу буття й призначення людини.
(ЕК) Порівняння образів Фауста і Вагнера12.09.24
Онлайн-урок
Тема:
Німецьке
Просвітництво та його вплив на розвиток Європи.
Йоганн
Вольфґанґ Ґете (1749 – 1832). «Фауст» (І частина), останній монолог
Фауста (ІІ частина).
Віхи життя та
значення діяльності Й. В. Ґете для світової культури. Історія
створення трагедії «Фауст». Особливості композиції. Проблематика.
(ТЛ) Трагедія. Поглиблення поняття про художній образ.
Завдання:
Читати
матеріали підручника на стор.11-16, усно виконати пит.3, 5 стор.18,
прочитати «Фауст» (І частина) (Інтернет)
та останній монолог Фауста на стор.19-20
підручника.
Переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=0a1qR0YVdCo
https://www.youtube.com/watch?v=eB8JPD5rGVI
05.09.24. Асинхрон
Тема: Виклики сучасного світу. Значення літератури та культури для збереження
миру й духовності. Роль вітчизняної перекладацької школи для популяризації
світової літератури й формування українського читача. Літературні премії світу,
письменники-лауреати та їхній внесок у боротьбу за мир і духовність.
(ТЛ) Діалог культур. Поглиблення
поняття про художній переклад.
(ЛК) Специфіка сучасної культури та
роль літератури в ній.
(УС) Видатні українці – популяризатори
здобутків літератур народів світу.
(ЕК) Відмінність понять «національна література» і «світова література».
Завдання:
Вивчити матеріали підручнка стор.7-10
Коментарі
Дописати коментар