Зарубіжна література 11 А клас

  Шановні учні 11 А класу!

У 2024-2025 навчальному році ми продовжуємо вивчення курсу "Зарубіжної літератури"

Наш розклад:

четвер, 5 урок, 12.55. - 13.40

Наш підручник:  

https://pidruchnyk.com.ua/1257-zarubzhna-paraschich-11-klas.html

Д/з надсилати:  magdalina885@gmail.com  

Посилання на онлайн-уроки: http://meet.google.com/fey-gcpz-rxq

28.05.25. Синхрон

Повторення

14.05.25. Асинхрон

Україна

Загальна характеристика розвитку кримськотатарської літератури й культури.

Таїр Халілов (нар. 1940 р.). «До останнього подиху».

Таїр Халілов – сучасний український кримськотатарський письменник. Близькість прози Халілова до філософії екзистенціалізму. «До останнього подиху» – історія життя, боротьби та любові героя твору, віддзеркалення в ній трагічної долі кримськотатарського народу. Тема депортації кримських татар та свавілля влади. Образ Бекира – людини, котра ніколи не здається. Почуття гідності героя, глибинний зв’язок зі своїм народом.

Прочитати твір: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=8156

07.05.25 Синхрон

Контрольна робота. 

На 1-9 балів тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6543309

На 10-12 Контрольний твір за темою «Література другої половини XX  -  початку XXІ ст.». 

Декілька тем для контрольного твору з зарубіжної літератури для 11 класу за період "Література другої половини 20 ст. - початку 21 ст.":

Теми, що фокусуються на окремих авторах та їхніх творах:
 * Екзистенційні пошуки головного героя у творчості Альбера Камю (на прикладі одного з романів).
 * Проблема відчуження особистості в урбанізованому світі у творах Франца Кафки.
 * Образ "маленької людини" та її протест у творчості Генріха Белля.
 * Постмодернізм як відображення роздробленості світу у творчості Умберто Еко (на прикладі одного з романів)."Ім"я рози"
 * Зображення конфлікту між традицією та сучасністю у творах Габріеля Гарсіа Маркеса.
 * Феміністичні мотиви у творчості сучасної зарубіжної письменниці (на вибір учня).
 * Вплив тоталітарних режимів на долю людини у творчості Джорджа Орвелла.
 * Проблема вибору та відповідальності у п'єсах Бертольта Брехта.
 * Тема Голокосту в літературі другої половини XX століття (на прикладі творів різних авторів).
Теми, що охоплюють ширші літературні тенденції та проблеми:
 * Основні тенденції розвитку зарубіжної літератури другої половини XX - початку XXI століття.
 * Вплив науково-технічного прогресу на літературу другої половини XX століття.
 * Проблема ідентичності в сучасному світі та її відображення в літературі.
 * Діалог культур у зарубіжній літературі межі століть.
 * Нові форми та жанри в літературі постмодернізму.
 * Роль антиутопії у дослідженні суспільних проблем XX-XXI століть.
 * Зображення війни та її наслідків у літературі другої половини XX століття.
 * Еволюція жіночого образу в зарубіжній літературі зазначеного періоду.
 * Взаємодія літератури та інших видів мистецтва (кіно, музики, живопису) у другій половині XX - на початку XXI століття.
 * Гуманістичні ідеали та їхнє відображення в сучасній зарубіжній літературі.
Поради для учнів при виборі теми:
 * Обирайте тему, яка вам цікава та по якій ви маєте достатньо матеріалу.
 * Зверніть увагу на твори, які ви читали та які справили на вас найбільше враження.
 * Сформулюйте тему чітко та конкретно, щоб ваш твір мав певну спрямованість.
 * Заздалегідь продумайте основні тези та аргументи, які ви будете використовувати у своєму творі.
Бажаю успіхів у написанні контрольного твору!

30.04.25. Асинхрон

Позакласне читання №2 Макс Фірш «Санта-Крус».

Почитати твір: https://www.ukrlib.com.ua/styslo-zl/printit.php?tid=5733

Презентація: https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-zarubizhna-literatura-11-klas-urok-pozaklasnoho-chytannia-2-tema-maks-frish-santa-krus-836230.html

Радіоспектакль: https://www.google.com/search?client=opera&q=санта-крус+аудіокнига&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:1eeeec51,vid:1N407YNiN2Y,st:0

23.04.25. Асинхрон

Тема уроку: Сербія

Милорад Павич (1929 – 2009). «Скляний равлик». Короткі відомості про митця. Утілення в оповіданні «Скляний равлик» рис постмодернізму. Можливість вибору шляхів читання твору як вияв характерної для постмодерністської літератури гри письменника з текстом і читачем, «відмови від монопольного права автора на істину». Варіанти фіналу твору як ознака стилю М. Павича. Значення центральної метафори.

(УС) Українські переклади й видання творів М.  Павича. М. Павич і Україна.

(ЕК) Зіставлення персонажів, символів, метафор.   

Ознайомитися з паспортом твору та сюжетом: https://dovidka.biz.ua/mylorad-pavych-sklianyi-ravlyk-analiz/ 

16.04.25. Синхрон

Тема уроку: Література постмодернізму

Постмодернізм – одне із найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст. Постмодерністське мистецтво: елітарна й масова культура

Переглянути презентацію: https://www.youtube.com/watch?v=k5WVRw_S4Yk

09.04.25 Асинхрон

ЛІТЕРАТУРА ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX – ПОЧАТКУ XXI

Провідні тенденції в драматургії другої половини ХХ ст. 

Формування «театру абсурду» як явища театрального авангарду в 1950-1960-х рр., його провідні ознаки. Огляд здобутків митців

(«Гостина старої дами» Ф. Дюрренматта, «Санта-Крус» М. Фріша, «Носороги» Е. Йонеско, «Чекаючи на Годо» С. Беккета). Жанрові новації (драма-притча, трагікомедія та ін.). Значення іронії, гротеcку у творах.   

(ТЛ) «Театр абсурду». (ЕК) Зіставлення персонажів, символів, метафор

Завдання: вивчти матеріали презентації: https://vseosvita.ua/library/prezentacia-providni-tendencii-v-dramaturgii-drugoi-polovini-hh-st-ucitel-siavramenko-241226.html

Підручник стор.143-146. Відеоогляд: https://www.youtube.com/watch?v=_KFeuz9p2tw

02.04.25 Синхрон

Тест за 05.03.25 https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7853803 !!!

Колумбія.

Ґабріель Ґарсіа Маркес (1927 – 2014).

 «Стариган із крилами». 

Короткі відомості про життя митця, лауреата Нобелівської премії. Специфіка «магічного

реалізму» Ґ. Ґарсіа Маркеса. Синтез реального і фантастичного в оповіданні Ґ. Ґарсіа Маркеса «Стариган із крилами». Відображення моральної деградації людства. Символічний зміст образу янгола. Ідея прагнення до внутрішнього вдосконалення, морального відродження, повернення до вічних цінностей.

Вивчити матеріали: https://dovidka.biz.ua/starigan-iz-krilami-analiz/

19.03.25. Асинхрон

Реалістичний, міфологічний і філософський плани повісті «Старий і море». Символіка образів (риба, море, рибалка, хлопчик та ін.). Образ Сантьяго. Ознаки притчі у повісті

Прочитати твір, переглянути відеопрезентацію: https://www.youtube.com/watch?v=TupMhhJ1SOM

12.03.25. Синхрон

Тема: Загальна характеристика провідних тенденцій прози другої половини ХХ ст.

США

Ернест Міллер Гемінґвей (1899 – 1961). «Старий і море». 

Віхи життя й творчості митця. «Кодекс честі» героїв Е. М. Гемінґвея.

(ТЛ) Притча, «магічний реалізм», підтекст, індивідуальний стиль письменника, національний колорит.
Підручник стор. 125-129
Матеріали до уроку: https://www.youtube.com/watch?v=0bdIOQNzMcg
Прочитати твір: www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=109

05.03.25. Синхрон

Контрольна робота №3  за темами «Антиутопія у світовій літературі», «Проблема війни та миру в літературі ХХ ст.».

Тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2735571

26.02.25. Асинхрон

Підготуватися до Контрольна робота №3  за темами «Антиутопія у світовій літературі», «Проблема війни та миру в літературі ХХ ст.». 

Повторити стор: 89-119

https://naurok.com.ua/test/kontrolna-robota-3-za-temoyu-antiutopiya-u-svitoviy-literaturi-problema-viyni-i-miru-v-literaturi-hh-st-1329984.html

Фуга Баха: https://www.youtube.com/watch?v=TWkKG0lUdMA

Герніка Пікассо: https://painters.com.ua/gernika-pikasso-vojjna-v-gorode-mira/

19.02.25. Синхрон

Німецькомовна поезія

Пауль Целан (1920 – 1970)«Фуга смерті». 

Віхи життя й творчості Пауля Целана. «Фуга смерті» – один із найвідоміших творів про Голокост. Художнє новаторство митця. Ключові метафори («чорне молоко світання», «могила в повітрі»)  як відтворення жахливої реальності Освенціму. Прийом протиставлення. Провідні мотиви та їхня роль у творі. Трансформація біблійних образів і мотивів у творі.

(УС) Друга світова війна у творах української літератури. Пауль Целан і Україна.

(ЕК) Зіставлення образів персонажів.

Вивчити матеріали підручника стор.113-117

Вірш: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=4243

12.02.25. Асинхрон

Тема уроку: Генріх Белль (1917 – 1985)«Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». 

Прочитати твір: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=345

05.02.25. Синхрон

Тема уроку: Зображення війни як засобу збагачення в драмі «Матінка Кураж та її діти». Ідеї попередження та риси «епічного театру» в п’єсі.

Читати стор.104-107

29.01.25. Асинхрон

Німеччина

Епічний театр Б. Брехта: теоретичні засади й художня практика.

Бертольт Брехт (1898 – 1956). «Матінка Кураж та її діти». Б. Брехт – драматург-новатор.

(ТЛ) Епічний театр, підтекст, мотив, композиція.

(УС) Друга світова війна у творах української літератури. Г. Белль і Україна. Пауль Целан і Україна.

(ЕК) Зіставлення образів персонажів.

Завдання:

- записати число, тему уроку.

- записати визначення епічного театру. Стор. 101.

- вивчити матеріали підручника стор.100-103

- прочитати твір:https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=2355 


22.01.25. Синхрон

Джордж Оруелл «1984». Боротьба проти страху й рабської покірності в суспільній свідомості. Образ головного героя в динаміці.
(УС) Антиутопія в українській літературі.
(ЕК) Зіставлення фрагментів англійських оригіналів й українських перекладів творів Дж. Оруелла.

Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-vikrittya-sutnosti-totalitarno-sistemi-ta-ierarhi-v-antiutopi-1984-oruella-298031.html

Проли https://www.ukrlib.com.ua/answers-zl/printit.php?tid=11317#google_vignette

15.01.25. Синхрон

Розвиток жанру антиутопії у XX ст.: ознаки та представники.

Велика Британія

Джордж Оруелл (Ерік Артур Блер, 1903 – 1950). «1984». Зв’язок творчості Дж. Оруелла із соціально-історичною ситуацією доби. Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопіях митця. Поетика антиутопії (фантастика, мова, символи, алегорії та ін.). 

(ТЛ) Антиутопія, конфлікт, сатира, соціальна фантастика.   

(ЛК) Викривальний пафос антиутопії, спрямований проти тоталітаризму. Антиутопія в кіномистецтві XXXXI ст. 


Прочитати: https://dovidka.biz.ua/1984-dzhordzh-orvell-analiz/#google_vignette


26.12.24. Асинхрон

Позакласне читання №1 Умберто Еко «Ім’я рози».

Завдання: прочитати твір, переглянути фільм: https://uakino.me/filmy/genre_detective/1966-mya-troyandi.html,

 підготуватися до тесту за твором: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8226254 


19.12.24. Синхрон

Контрольна робота №2 Контрольний твір за темою «Шедеври європейської лірики першої половини ХХ ст.»

12.12.24.Синхрон

Іспанія

Федеріко Ґарсіа Лорка (1898 – 1936). «Про царівну Місяцівну», «Гітара». Віхи творчого шляху й художні здобутки Ф. Ґарсіа Лорки. Жанрове розмаїття його лірики. Яскраві образи й символи у віршах поета. Своєрідність художнього світу Ф. Ґарсіа Лорки.

(УС) Видатні поети Європи першої половини  XX ст. і Україна.

Презентація:https://naurok.com.ua/prezentaciya-poezi-f-g-lorki-gitara-pro-carivnu-misyacivnu-377725.html

05.12.24. Синхрон

Австрія

Райнер Марія Рільке (1875  1926). «Згаси мій зір…», «Орфей, Еврідіка, Гермес», збірка «Сонети до Орфея» (огляд). 

Своєрідність поглядів і поетики Р. М. Рільке. Діалог ліричного героя з Богом («Згаси мій зір…»). Переосмислення античних міфів у віршах митця («Орфей, Еврідіка, Гермес», збірка «Сонети до Орфея»). Філософський характер і художня довершеність лірики поета.

(ЕК) Образи й мотиви  світової культури (Біблії, мистецтва, філософії, фольклору) у творах поетів.  

Читати вірші та підручник зі ст.62

                                             28.11.23. Синхронний урок

Тема: Розмаїття течій модернізму й авангардизму в європейській ліриці XX ст.

Франція

Ґійом Аполлінер (Вільгельм Альберт Володимир Олександр Аполлінарій Костровицький, 1880 – 1918). «Зарізана голубка й водограй», «Міст Мірабо».

Ґійом Аполлінер – поет-авангардист. Зв’язок поезії митця з естетикою кубізму, своєрідність «сюрреалізму» письменника, його художні новації в царині лірики. Збірки «Алкоголі. Вірші 1898 – 1913 рр.», «Каліграми. Вірші Миру і Війни». Специфіка віршованої форми каліграм («Зарізана голубка й водограй»). Тема кохання й часу у вірші «Міст Мірабо». Верлібр у творчості Ґійома Аполлінера.

(ТЛ) Вірш, поема, авангардизм, символізм, футуризм, акмеїзм, ліричний герой (героїня).   

(ЛК) Національне і загальнолюдське у віршах митців.

Завдання:

1. Вивчити матеріали підручника стор.54-61 та матеріали з теми:https://naurok.com.ua/konspekt-uroku-iz-zarubizhno-literaturi-na-temu-iyom-apolliner-zhitteviy-i-tvorchiy-shlyah-pismennika-shlyah-francuzkogo-poeta-iyoma-apollinera-vid-neoromantizmu-do-kubofuturizmu-9416.html

Презентація: https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-hiiom-apolliner-mist-mirabo-zarizana-holubka-i-vodohrai-745519.html

2. Слухати "Міст Мірабо": https://www.google.com/search?client=opera&q=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D5HpWDUo_zZA&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:f7f8fade,vid:5HpWDUo_zZA,st:0

3. «Зарізана голубка й водограй»:  https://www.youtube.com/watch?v=QBDpMFVmJ_o

4. Письмово питання 3, 6, 7 стор.61.

5. 1 вірш напам’ять (за вибором учня)

21.11.24. Синхрон

Контрольна робота №1 за темами «Золоті сторінки далеких епох» та «Модернізм». Тести, відповіді на запитання.

Виконати тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2371644

14.11.24. Синхрон

Урок розвитку мовлення №2 (письмово). Роль спадщини Ф.Кафки або А.Камю для розвитку світової культури.

Завдання: у зошиті викласти аргументовано свою думку про роль спадщини одного з письменників. Надіслати на пошту.


07.11.24. Асинхрон

Притчевість твору, алегоризм образів і ситуацій.

(ЛК) Утілення сюжетів творів Ф. Кафки й                    А. Камю у кіно, анімації, живописі, графіці, музиці та інших видах мистецтва. Музеї та пам’ятники митцям у різних країнах світу.

(УС) Рецепція творів Ф. Кафки й А. Камю в Україні.

(ЕК) Відгомін ідейних пошуків першої половини ХХ ст. у художніх творах митців.

Завдання:

- переглянути відео: https://www.google.com/search?client=opera&q=Притчевість+твору%2C+алегоризм+образів+і+ситуацій.&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:a685d30e,vid:-ok1AsE40xc,st:0

                                                       24.10.24. Онлайн-урок. Синхрон.

Тема уроку:      Франція

Альбер Камю (1913  1960)«Чума».

Віхи життя й особливості світогляду А. Камю. Роман «Чума»: проблематика, сюжет і композиція.

(ТЛ) Модернізм, екзистенціалізм, притча, гротеск.

Презентація теми https://naurok.com.ua/prezentaciya-vihi-zhittya-y-osoblivosti-svitoglyadu-albera-kamyu-298654.html 


Завдання:

1. Записати число, тему уроку.

2. Повторити, запам"ятати значення термінів: модернізм, екзистенціалізм, притча, гротеск (форзац підручника)

3. Прочитати роман А.Камю "Чума"https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=108

4. Записати основні моменти з паспорту твору: https://dovidka.biz.ua/chuma-a-kamyu-analiz/

5. Прислати роботу на електронну пошту.

17.10.24. Синхрон

Образ Грегора Замзи: проблемність, метафоричність, символічність. Розкриття у творі світового буття як абсурдного. Характерні риси стилю Ф. Кафки, поєднання реалістичних і міфологічних елементів у гротескному світі

Переглянути презентацію: https://vseosvita.ua/library/prezentacia-obraz-gregora-zamzi-491845.html

10.10.24 Синхрон

Тема уроку:                               Німецькомовна проза

Франц Кафка (1883 – 1924). «Перевтілення».

Життя і творчий шлях Ф. Кафки. Зображення відчуження особистості в новелі «Перевтілення». Особливості композиції, функції фантастики.

Завдання:

1. Записати число, тему уроку

2.Переглянути відео з теми: https://www.google.com/search?client=opera&q=Життя+і+творчий+шлях+Ф.+Кафки.+Зображення+відчуження+особистості+в+новелі+«Перевтілення».+Особливості+композиції%2C+функції+фантастики.&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:69d55d10,vid:rc1emRAqel8,st:0

3. Читати ст.32-36

4. Законспектувати паспорт твору: https://dovidka.biz.ua/perevtilennya-analiz/

5. Прочитати твір:https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=86&page=10


03.10.24 Асинхрон

Тема уроку: 

МОДЕРНІЗМ

Модерністська проза початку ХХ ст. (загальна характеристика).

Світоглядні й естетичні засади модернізму, його художнє новаторство. Модерністські явища в художній прозі на початку ХХ ст. Ф. Кафка, Дж. Джойс і М. Пруст як зачинателі модернізму в європейській прозі.

Екзистенціалізм, його філософські засади та представники.

Урок розвитку мовлення №1 (усно). Складання тез за темою «Модерністська проза початку ХХ ст.»

 Д/з: читати с.29-32

Законспектувати, що таке модернізм та екзистенціалізм (на форзаці)

26.09.24 

Тема уроку: Опозиція Фауст – Мефістофель. Фауст і Маргарита. Жанрова своєрідність твору.

(ЛК) Утілення трагедії «Фауст» у різних видах мистецтва (образотворче мистецтво, музика, театр та ін.).

(УС) «Фауст» в Україні: переклади й критика

Завдання:
1.Вивчати матеріали підручника стор.20-24.
2. Виконайте тест за посиланням: 
Код доступу 3147265
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

19.09.24. Синхрон

Тема уроку: Образ Фауста як утілення динамізму нової європейської цивілізації. Пошуки сенсу буття й призначення людини.

(ЕК) Порівняння образів Фауста і Вагнера
Завдання: вивчити матеріали підручника стор.19-20, 22-23. 
усно пит. 1 стор. 25

                                                                            12.09.24

                                                                         Онлайн-урок

Тема:

Німецьке Просвітництво та його вплив на розвиток Європи.

Йоганн Вольфґанґ Ґете (1749 – 1832). «Фауст» (І частина), останній монолог Фауста (ІІ частина).

Віхи життя та значення діяльності Й. В. Ґете для світової культури. Історія створення трагедії «Фауст». Особливості  композиції. Проблематика.

(ТЛ) Трагедія. Поглиблення поняття про художній образ.

Завдання:

Читати матеріали підручника на стор.11-16, усно виконати пит.3, 5 стор.18, прочитати  «Фауст» (І частина) (Інтернет) та останній монолог Фауста на стор.19-20 підручника. 

Переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=0a1qR0YVdCo 

https://www.youtube.com/watch?v=eB8JPD5rGVI

 

05.09.24. Асинхрон

Тема: Виклики сучасного світу. Значення літератури та культури для збереження миру й духовності. Роль вітчизняної перекладацької школи для популяризації світової літератури й формування українського читача. Літературні премії світу, письменники-лауреати та їхній внесок у боротьбу за мир і духовність.

(ТЛ) Діалог культур. Поглиблення поняття про художній переклад. 

(ЛК) Специфіка сучасної культури та роль літератури в ній.

(УС) Видатні українці – популяризатори здобутків літератур народів світу. 

(ЕК) Відмінність понять «національна література» і «світова література».

Завдання:

Вивчити матеріали підручнка стор.7-10


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Головна сторінка