Зарубіжна література 11 Б
Шановні учні 11 Б класу!
У 2024-2025 навчальному році ми продовжуємо вивчення курсу "Зарубіжної літератури"
Наш розклад:
четвер, 6 урок, 13.50. - 14.35
https://pidruchnyk.com.ua/1257-zarubzhna-paraschich-11-klas.html
Д/з надсилати: magdalina885@gmail.com
Посилання на онлайн-уроки: http://meet.google.com/fey-gcpz-rxq
14.11.24. Синхрон
Урок розвитку мовлення №2 (письмово). Роль спадщини Ф.Кафки або А.Камю для розвитку світової культури.
Завдання: у зошиті викласти аргументовано свою думку про роль спадщини одного з письменників. Надіслати на пошту.
07.11.24. Асинхрон
Притчевість твору, алегоризм образів і ситуацій.
(ЛК) Утілення сюжетів творів Ф. Кафки й А. Камю у кіно, анімації, живописі, графіці, музиці та інших видах мистецтва. Музеї та пам’ятники митцям у різних країнах світу.
(УС) Рецепція творів Ф. Кафки й А. Камю в Україні.
(ЕК) Відгомін ідейних пошуків першої половини ХХ ст. у художніх творах митців.
Завдання:
- переглянути відео: https://www.google.com/search?client=opera&q=Притчевість+твору%2C+алегоризм+образів+і+ситуацій.&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:a685d30e,vid:-ok1AsE40xc,st:0
24.10.24. Онлайн-урок. Синхрон.
Тема уроку
Франція
Альбер Камю (1913 – 1960). «Чума».
Віхи життя й особливості світогляду А. Камю. Роман «Чума»: проблематика, сюжет і композиція.
(ТЛ) Модернізм, екзистенціалізм, притча, гротеск.
Презентація теми https://naurok.com.ua/prezentaciya-vihi-zhittya-y-osoblivosti-svitoglyadu-albera-kamyu-298654.html
Завдання:
1. Записати число, тему уроку.
2. Повторити, запам"ятати значення термінів: модернізм, екзистенціалізм, притча, гротеск (форзац підручника)
3. Прочитати роман А.Камю "Чума"https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=108
4. Записати основні моменти з паспорту твору: https://dovidka.biz.ua/chuma-a-kamyu-analiz/
5. Прислати роботу на електронну пошту.
17.10.24. Синхрон
Образ Грегора Замзи: проблемність, метафоричність, символічність. Розкриття у творі світового буття як абсурдного. Характерні риси стилю Ф. Кафки, поєднання реалістичних і міфологічних елементів у гротескному світі
Переглянути презентацію: https://vseosvita.ua/library/prezentacia-obraz-gregora-zamzi-491845.html
10.10.24 Синхрон
Тема уроку: Німецькомовна проза
Франц Кафка (1883 – 1924). «Перевтілення».
Життя і творчий шлях Ф. Кафки. Зображення відчуження особистості в новелі «Перевтілення». Особливості композиції, функції фантастики.
Завдання:
1. Записати число, тему уроку
3. Читати ст.32-36
4. Законспектувати паспорт твору: https://dovidka.biz.ua/perevtilennya-analiz/
5. Прочитати твір:https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=86&page=10
03.10.24 Асинхрон
Тема уроку:
МОДЕРНІЗМ | |
Модерністська проза початку ХХ ст. (загальна характеристика). Світоглядні й естетичні засади модернізму, його художнє новаторство. Модерністські явища в художній прозі на початку ХХ ст. Ф. Кафка, Дж. Джойс і М. Пруст як зачинателі модернізму в європейській прозі. Екзистенціалізм, його філософські засади та представники. Урок розвитку мовлення №1 (усно). Складання тез за темою «Модерністська проза початку ХХ ст.» | Д/з: читати с.29-32 Законспектувати, що таке модернізм та екзистенціалізм (на форзаці) |
26.09.24 Асинхрон
Тема уроку: Опозиція Фауст – Мефістофель. Фауст і Маргарита. Жанрова своєрідність твору.
(ЛК) Утілення трагедії «Фауст» у різних видах мистецтва (образотворче мистецтво, музика, театр та ін.).
(УС) «Фауст» в Україні: переклади й критика
19.09.24. Синхрон
Тема уроку: Образ Фауста як утілення динамізму нової європейської цивілізації. Пошуки сенсу буття й призначення людини.
(ЕК) Порівняння образів Фауста і Вагнера
12.09.24
Онлайн-урок
Тема:
Німецьке Просвітництво та його вплив на розвиток Європи.
Йоганн Вольфґанґ Ґете (1749 – 1832). «Фауст» (І частина), останній монолог Фауста (ІІ частина).
Віхи життя та значення діяльності Й. В. Ґете для світової культури. Історія створення трагедії «Фауст». Особливості композиції. Проблематика.
(ТЛ) Трагедія. Поглиблення поняття про художній образ.
Завдання:
Читати матеріали підручника на стор.11-16, усно виконати пит.3, 5 стор.18, прочитати «Фауст» (І частина) (Інтернет) та останній монолог Фауста на стор.19-20 підручника.
Переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=0a1qR0YVdCo
https://www.youtube.com/watch?v=eB8JPD5rGVI
05.09.24. Асинхрон
Тема: Виклики сучасного світу. Значення літератури та культури для збереження миру й духовності. Роль вітчизняної перекладацької школи для популяризації світової літератури й формування українського читача. Літературні премії світу, письменники-лауреати та їхній внесок у боротьбу за мир і духовність.
(ТЛ) Діалог культур. Поглиблення поняття про художній переклад.
(ЛК) Специфіка сучасної культури та роль літератури в ній.
(УС) Видатні українці – популяризатори здобутків літератур народів світу.
(ЕК) Відмінність понять «національна література» і «світова література».
Завдання:
Вивчити матеріали підручнка стор.7-10
Шановні учні 11 Б класу!
У 2024-2025 навчальному році ми продовжуємо вивчення курсу "Зарубіжної літератури"
Наш розклад:
четвер, 6 урок, 13.50. - 14.35
https://pidruchnyk.com.ua/1257-zarubzhna-paraschich-11-klas.html
Д/з надсилати: magdalina885@gmail.com
Посилання на онлайн-уроки: http://meet.google.com/fey-gcpz-rxq
05.09.24. Асинхрон
Підручник https://shkola.in.ua/1662-zarubizhna-literatura-10-klas-parashchych-2018.html
Посилання на онлайн-уроки: http://meet.google.com/fey-gcpz-rxq
20.05.24. Асинхрон
Урок позакласного читання 2. Йоанна Ягелло. «Шоколад з чилі»
Відеоогляд: https://www.youtube.com/watch?v=luynN1FkS5g
Матеріали з теми: https://zbruc.eu/node/17925
13.05.24. Синхрон
Розділ 7. Сучасна література в юнацькому читанні (2 год.). (1-2 твори за вибором учителя та учнів). Польща. Й. Яґелло – польська письменниця, авторка творів для дітей та молоді. «Кава з кардамоном»: Синтез підліткової повісті (стосунки в родині, перше кохання) та детективу (розгадування сімейної таємниці). Проблема батьків і дітей. Образ головної героїні. Мова твору. (ТЛ) Класична і масова література. Художність.
06.05.24. Асинхрон
29.04.24. Синхрон
Розділ 6. Драматургія кінця XIX – початку XX ст. (3 год.). Зміни в драматургії на межі XIX–XX ст. Бельгія. Моріс Метерлінк (1862 – 1942). «Синій птах». М. Метерлінк як теоретик і практик «нової драми». Концепція символістського театру. Ідея одухотворення життя й відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії «Синій птах». Робота над змістом. (ТЛ) «Нова драма», дія (зовнішня і внутрішня), символ, підтекст, драма-феєрія.
Презентація: https://vseosvita.ua/library/prezentacia-moris-meterlink-sinij-ptah-443841.html
Скорочений зміст: https://www.youtube.com/watch?v=3E1LAeoUv6A
Аналіз твору: https://dovidka.biz.ua/siniy-ptah-analiz/
22.04.24. Асинхрон
15/04/24. Синхрон
Образ ліричного героя у вірші «Моя циганерія»
08.04.24 Синхрон
Тема уроку:
Художнє новаторство А. Рембо. Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті «Голосівки».
Завдання:
прочитати 131-135
виразне читання вірша стор.134
01.04.24. Асинхрон
П. Верлен. Естетичні погляди поета у вірші «Поетичне мистецтво». Зображення пейзажів природи і душі в «Осінній пісні». Сугестивність, музичність, живописність лірики. Напам’ять: один вірш за вибором учня. (ЛК) Імпресіонізм та символізм у різних видах мистецтва.
Завдання: читати стор.125-129
Читати вірші: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=429
Напам’ять: один вірш за вибором учня.
18.03.24. Асинхрон
Ш. Бодлер – пізній романтик і зачинатель модернізму. Збірка «Квіти зла» (загальна характеристика). Образи, символи, особливості поетичної мови у віршах Ш. Бодлера.
Читати збірку.
Вивчити матеріали підручнка стор.120-124, виразне читання віршів
11.03.24 Синхрон
Розділ 5. Перехід до модернізму. Взаємодія символізму та імпресіонізму в ліриці (4 год.) (4-5 творів за вибором учителя). Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця XIX – початку XX ст. Течії раннього модернізму: символізм, імпресіонізм, неоромантизм. (ТЛ) Модернізм, символізм, імпресіонізм, неоромантизм, символ. Франція. Ш. Бодлер. «Квіти зла».
Читати стор.110-124
Прочитати аналіз збірки: https://dovidka.biz.ua/kvity-zla-analiz-zbirky-sharlya-bodlera/
04.03.23.Асинхрон
Контрольна робота 3. Твір-роздум за творами Стендаля та О. Вайльда
Завдання: написати твір
26.02.24. Синхронний урок
Урок розвитку мовлення 3 (писемний). Підготовка до творчої роботи
- Перегляньте презентацію: https://naurok.com.ua/tvir-rozdum-11-klas-284716.html
19.02.24. Асинхронний урок
О. Вайльд. «Портрет Доріана Грея». Роль фантастики у творі. Символіка. Традиції і новаторство О. Вайльда в жанрі роману. (ЛК) Екранізації романів XIX ст.
Читати стор.98-104
Відео з теми: https://www.youtube.com/watch?v=TKwA2_MB42Q
Усна відповідь на питання стор.104
12.02.24. Синхронний урок
Тема уроку:
О. Вайльд. «Портрет Доріана Грея». Система образів. Еволюція головного героя.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=m5fzAErV064
Читати: стор.100-101
05.02.24. Синхрон
Тема уроку:
Англія. О. Вайльд. Ідейно-естетичні погляди і творчий шлях митця. Проблема краси й моралі в романі «Портрет Доріана Грея».
Підручник: стор.91-99
Текст: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=21
29.01.24 Асинхронний урок
Тема уроку:
Стендаль. «Червоне і чорне». Зображення соціального середовища у творі. Символіка
Перегляньте відео з теми: https://www.google.com/search?client=opera&q=Стендаль.+«Червоне+і+чорне».+Зображення+соціального+середовища+у+творі.+Символіка&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:11d38466,vid:4K7iR64vqz0,st:0
Випишіть у зошит основні символи твору.
22.01.24 Асинхронний урок
Тема уроку: Стендаль. «Червоне і чорне». Конфлікт молодої людини та суспільства в романі «Червоне і чорне». Образ Жульєна Сореля.
Завдання:
1. Записати число, тему уроку.
2. Прочитати стор.87-90 підручника
3. Виписати у зошит систему образів роману (скорочено) стор. 86.
4.Виписати ті аспекти, у яких виявлась висока майстерність автора (стор.88)
5. Сюжет роману: https://www.youtube.com/watch?v=BACWuP0EiRM
6. Текст роману: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=131
15.01.24. Синхронний урок
Розділ 4. Роман XIX ст. (6 год.). Франція. Стендаль (М. А. Бейль). «Червоне і чорне». Творчий шлях письменника, його внесок у скарбницю психологічної прози XIX ст.
29.12.23. Асинхронний урок
Урок позакласного читання 1. Д. Грін. «Провина зірок»
Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-dzhon-maykl-rin-roman-provina-zirok-181752.html
Відео з теми: https://www.youtube.com/watch?v=MOfJ3tl4cHo
22.12.23. Асинхронний урок
Контрольна робота 1. Романтизм. Гофман, Вітмен (тестові й письмові різнорівневі завдання за варіантами)
Відповіді записати у зошит, фото наділати мені
15.12.23. Cинхронний урок
Тематика, проблематика, композиція збірки «Листя трави». Образ ліричного героя. Символи. Традиції й художнє новаторство В. Вітмена.
Матеріали до уроку: https://naurok.com.ua/urok-10-klas-zarubizhna-literatura-tema-tematika-problematika-kompoziciya-zbirki-listya-travi-obraz-lirichnogo-geroya-simvoli-115228.html
08.12.23. Синхронний урок
Урок розвитку мовлення 2 (усний). Диспут про місце поезії в житті сучасної молоді
Підготуйте аргументи на підтримку своєї думки щодо місця поезії у сучасному житті.
https://www.youtube.com/watch?v=zCQmLnZV1GA
https://sefon.pro/mp3/721568-travinskiy-skoro/
01.12.23. Синхронний урок
Текст: https://www.ukrlib.com.ua/books-zl/printout.php?id=437&bookid=0
Тема уроку:
США. Розвиток романтизму в США, видатні представники. В. Вітмен. «Листя трави» (1-2 уривки за вибором учителя). Місце В. Вітмена в літературному процесі США. Особливості світобачення митця. Зв’язок збірки «Листя трави» з історією та життям Америки.
Читати: стор.67-72
Відео з теми: https://www.youtube.com/watch?v=FdI9xBUxCb0
24.11.23. Асинхронний урок
Тема уроку:
Е. Т. А. Гофман. «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер».
Гротескні образи. Викривальний зміст твору. Символіка.
Завдання:
Записати число, тему уроку.
Перегляньте відео з теми https://www.youtube.com/watch?v=bqGmyDUpPu8
Вивчити матеріали підручника стор.56-58
Письмово дайте відповіді на перше питання кожного з 9 розділів (стор.58-60)
17.11.23. Асинхрон
Проза й поезія пізнього романтизму та переходу до реалізму XIX ст. (6 год.) Специфіка переходу від романтизму до реалізму. Німеччина. Романтизм у Німеччині. Е. Т. А. Гофман як представник гротескної течії романтизму. Віхи мистецького шляху. Протиставлення філістерів та ентузіастів як провідний конфлікт творчості Е. Т. А. Гофмана. «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Робота над змістом. (ТЛ) Гротеск, фантастика, соціальна сатира, психологізм, верлібр.
Прочитати твір Е. Т. А. Гофмана «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер»
Вивчати матеріали підручника стор.49-60
10.11.23. Синхрон.
Контрольна робота 1. Твір-роздум за творами Гомера, Данте, Шекспіра
03.11.23. Синхрон.
Урок розвитку мовлення 1 (писемний). Підготовка до творчої роботи |
твір-роздум за творами Гомера, Данте, Шекспіра |
Рекомендації з написання твору https://naurok.ua/student/blog/yak-napisati-tvir-rozdum
20.10.23. Онлайн-урок
Гамлет – вічний образ світової літератури. Багатогранність шекспірівських характерів. Відкритість твору в часі, його рецепція та інтерпретації в наступні епохи. (ТЛ) Вічний образ. (ЛК) Утілення поем Гомера і Данте, трагедії В. Шекспіра у творах мистецтва
Вивчити матеріали підручника стор.43-45
Вміти пояснити, що таке:
-вічний образ
Скласти 12 розвернутих питань до трагедії "Гамлет" на оцінку. Відповіді обов"язково.
13/10/23/ Самостійно (навчання з минної безпеки)
В. Шекспір. «Гамлет». Робота над змістом. Провідні мотиви твору. Художній простір (данське королівство як символ). Напам’ять: один із монологів Гамлета
Вивчити матеріали підручника стор.38-42
Вміти пояснити, що таке:
-трагедія
-конфлікт
- проблематика
- інтрига
Переглянути презентацію
Вивчити один з монологів Гамлета https://dovidka.biz.ua/gamlet-buti-chi-ne-buti/
06.10.23.
Англія. Ренесанс в Англії. Здобутки й представники. Здобутки драматургії В. Шекспіра. Філософські та моральні проблеми в трагедії «Гамлет». (ТЛ) Трагедія
Читати матеріали підручника стор.35-45
Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-renesans-v-angli-zdobutki-y-predstavniki-vilyam-shekspir-202119.html
29.09.23.
Данте Аліґ’єрі. «Божественна комедія» (Пекло, І, V). Особливості композиції поеми. Концепція світу й людини. Алегоричний зміст образів та епізодів. Жанрова своєрідність твору
Читати матеріали підручника стор.32-34.
22.09.23. онлайн-урок
Італія. Специфіка італійського Відродження, його основні етапи, представники. Роль Данте Аліґ’єрі в історії європейської культури. Поема «Божественна комедія» як філософсько-художній синтез середньовічної культури й утілення ідей раннього Відродження
Читати підручник 27-34, текст: 1, 5, 33 пісні. Усно аналіз.
15.09.23. онлайн-урок
Розділ 2. Золоті сторінки далеких епох. (7 год.).
Стародавня Греція. Етапи й шедеври античності (огляд). Гомер. «Одіссея» (1-2 уривки за вибором учителя) (ТЛ) Міф, епічна поема. Гомер. «Одіссея». Міфологічні, пригодницькі й побутові елементи в «Одіссеї». Уславлення людського розуму, вірності, винахідливості й допитливості. Засудження беззаконня, насильства й несправедливості та самовпевненості й марнославства. Образ Одіссея.
Мета: формувати ключові компетенції: спілкування державною мовою: тлумачить поняття «міф», «епічна поема», «вічний образ», збагачує власне мовлення крилатими висловами з «Одіссеї»; інформаційно-цифрова: застосовує цифрові технології для пошуку необхідної інформації, створює електронну продукцію (презентації, афіші тощо) для популяризації прочитаних творів; уміння вчитися: використовує різні види читання (повільне, виразне, коментоване, повторне, вибіркове), здійснює самооцінювання результатів власної діяльності,; соціальна та громадянська: визначає у творах актуальні соціальні проблеми та ідеї, висловлює думку щодо порушених у прочитаних творах соціальних проблем; обізнаність та самовираження у сфері культури: сприймає прочитані твори в контексті відповідної доби й сучасної культурної ситуації, аналізує та інтерпретує твори в аспекті національної культури та загальнолюдських цінностей, усвідомлює роль античності в розвитку української і світової культури.
НЛ-2. «Громадянська відповідальність».
НЛ-3. «Здоров’я і безпека».
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Наочність: відео, роздавальний матеріал, ілюстрації до «Одіссеї», портрет Гомера.
Перебіг уроку
І. Оргмомент
ІІ. Актуалізація опорних знань
Прийом «Асоціативне гроно». Запишіть асоціації до слова «античність».
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку
Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні ми будемо говорити про етапи та шедеври античності. Запишіть тему у зошити.
IV. Вивчення нового матеріалу
- Слово вчителя. Щоб розпочати роботу, згадаймо, що ж таке античність і на які періоди вона поділяється.
- Загальна періодизація
- Рання античність (VIII ст. до н. е. — V ст. до н. е.) — зародження Грецької держави;
- Класична античність (I ст. до н. е. — II ст. н. е.) ...
- Пізня античність (III–VI ст. н. е.) — розпад Римської імперії. Розпад Західної Римської імперії ознаменував собою початок нової епохи — середньовіччя
- Запишіть періоди у зошит
- Так, відрізняють два періоди античної культури:
-Давньогрецька культура;
-Давньоримська культура.
Подивіться на зображення, і скажіть, про який саме період ми будемо говорити.
Саме про період давньогрецької культури сьогодні поговоримо.
Працюватимемо наступним чином. Для занурення у ті часи, для розуміння цієї епохи опрацюємо даний матеріал.
Робота в групах. Опрацювати матеріал і презентувати прочитане за допомогою зображень
«Культурологи». Релігія. Греки вірили, що боги правлять світом і визначають долю кожної людини. Вони вважали, що боги живуть на горі Олімп. Кожен бог був покровителем певного явища. Царем богів був Зевс– покровитель грому і блискавок, а царицею його дружина Гера – покровителька домашнього вогнища. Було і ряд інших богів:
Афіна – богиня мудрості, захисниця;
Посейдон – бог моря;
Аїд – бог підземного царства мертвих;
Деметра – богиня землі;
Аполлон – бог світла, покровитель мистецтв;
Артеміда – покровителька живої природи;
Афродіта – богиня кохання і краси;
Арес – бог війни;
Гефест – бог-коваль, покровитель вогню;
Крім небесних богів були й різні земні божества:
музи – 9 дівчат, що уособлювали різні види мистецтва;
сатири – козлоногі люди, покровителі лісів;
мойри – три сестри, богині долі;
німфи – богині джерел і тінистих гаїв.
Театр. В Греції було добре розвинутий театр, в якому ставилися різні п’єси. Веселі, жартівливі п’єси називалися комедіями, а сумні й серйозні – трагедіями. Театри будували на крутому схилі гори. Знизу в гору півкругом піднімалися місця для глядачів. Внизу був круглий майданчик, на якому виступали актори, називався він орхестра. Збоку біля нього було приміщення, яке називалося скене, це місце для декорацій. Славетними авторами трагедій були Есхіл (525–456 рр. до н. е.) і Софокл (496–406 рр. до н. е.).
«Дослідники». Архітектура. Яскравими виразниками грецької архітектури були храми. Їх завжди будували на підвищенні, на горі або на штучній платформі. Прямокутну будівлю храму з усіх боків оточували мармуровими колонами – портиком. Греки використовували колони трьох типів (ордерів):
- дорійські – прості й суворі на вигляд, зверху до низу покриті жолобками;
- іонійські – стрункі і тонкі, капітель (верхня частина) колони зроблена у вигляді двох завитків;
- коринфські – капітелі колон були у вигляді кошика з квітами.
Нерідко греки використовували статуї-колони. Колони у вигляді чоловіків називалися атлантами, у вигляді жінок – каріатидами.
Мал. 3. Дорійська колона. | Мал. 4. Іонійська колона. |
Мал. 5. Коринфська колона. | Мал. 6. Каріатиди. |
Скульптура. Відомими скульптурами Давньої Греції були Фідій, Мірон, Поліклет та ін. Усі вони оспівували красу людського тіла. Найвідомішими є статуї: «Дискобол» Мірона, «Афродіта» Праксителя, «Афродіта Мілоська», та «Аполлон Бельведерський», невідомого скульптора і «Геракл з левом» Лісіппа.
Історики. Олімпійські ігри. У Греції раз на 4 роки проводилися загальнонародні спортивні змагання – ігри. Вони відбувались у місті Олімпії, тому й отримали назву Олімпійських. На час проведення змагань по всій країні оголошували мир. Перші Олімпійські ігри відбулися в 776 р. до н. е. Крім того спортивні ігри проводились на честь бога Зевса, храм якого теж був в Олімпії. У храмі стояло одне із 7 чудес світу – золота статуя Зевса, яка у V ст. була вивезена до Константинополя, де під час пожежі і згоріла.
Освіта. У ІХ–VІІІ ст. до н. е. греки запозичили у фінікійців алфавіт і на його основі склали свою азбуку. Вона мала 24 літери. У Давній Елладі розвивалась освіта. Діти вільних греків із семи років ходили до школи. Їх супроводжував раб, який звався педагогом, що означає «той, хто водить дітей». Діти заможних батьків продовжували навчання до 18 років у спортивних школах – гімнасіях.
Презентація «Цікаві факти про Стародавню Грецію.
Цікаві факти про Стародавню Грецію
Греція подарувала людству геніальних філософів і вчених, дала походження тисячам сучасних слів і пояснила деякі фізичні явища. Цікаві факти про Стародавню Грецію дозволять читачеві ближче познайомитися з цією колискою світової цивілізації.
••• Стародавня Греція складалася приблизно з півтори тисячі окремих міст-держав, найбільшим з яких було Афіни. Незважаючи на те, що кожен з полісів мав свої закони і армію, конфлікти між ними були повсякденним явищем.
••• Керувалися грецькі міста зборами всіх дорослих жителів чоловічої статі або колегією найбагатших городян, які називалися олігархами - «правлячою меншістю».
••• Забезпечені гречанки вели дозвільний спосіб життя і єдиним гідним заняттям вважали розглядання коштовностей. Вони не працювали, не навчалися грамоті, а для годування власних немовлят брали спеціальних молочних рабинь.
••• Жінки, незгодні з таким станом речей, називалися гетерами. Вони були освіченими, вели незалежний спосіб життя і дуже рідко виходили заміж, оскільки вважалися поганими дружинами.
••• Середня тривалість життя жінок в Стародавній Греції становила 36 років, у чоловіків - 45. Дитяча смертність була дуже високою, половина дітей вмирала ще в перший рік життя.
••• Вираз «внести свою лепту» прийшов до нас із Греції. Внеском називалася сота частина драхми (давньогрецької грошової одиниці), яка була дуже дрібною розмінною монетою.
••• На перших монетах особи богів і героїв карбувалися в анфас. На таких зображеннях дуже швидко стирався ніс, тому пізніше греки перейшли на профілі.
••• Поняття демократії з'явилося саме в Стародавній Греції. За участь у виборах місцеві жителі отримували плату, чим забезпечувалася дуже висока явка виборців.
••• Стародавні греки були першими, хто зробив математику теоретичною дисципліною. Роботи Піфагора, Евкліда і Архімеда лежать в основі сучасних підручників алгебри.
••• Фізичними вправами прийнято було займатися оголеними.
••• Перші 13 олімпійських ігор складалися всього з однієї дисципліни - бігу.
••• Древніх атлетів нагороджували оливковими вінками, гілками і оливковим маслом в амфорах.
••• Відповідно до древніх легенд філософ Діоген жив в бочці. Насправді притулком знаменитому греку служив великий глиняний посуд піфос, який закопували в землю для зберігання в ньому зерна.
••• Елліни не пили вино в чистому вигляді. Хмільний напій вони змішували з солоною водою (прісна була занадто дорогою) в пропорції 1 до 7. Суміш пили протягом дня як прохолодний напій.
••• Місто Афіни було назване на честь грецької богині. Саме вона вручила місту кращий дар - оливкове дерево. Змагався з нею Посейдон, він дарував городянам воду. Спочатку ті зраділи, але коли дізналися, що вона солона, переможницею визнали Афіну.
••• Перший туристичний путівник був написаний в II столітті н.е. і називався він «Опис Еллади». У десяти книгах автор твору Павсаній запрошує в подорож найцікавішими місцями Греції, описує храми, статуї, театри і розповідає про місцевий уклад життя.
- Перегляньте відео та дайте відповіді на запитання.
Фізкультхвилинка
Покажіть види спортивних змагань у Давній Греції
- Відгадайте одного із авторів античного шедевру.
«Це найвидатніший і найлегендарніший співець античності, і, мабуть, найвідоміший поет світу. Для численних поколінь знайомство з античною культурою незмінно починається з його поем». (Гомер).
- Про які поеми йде мова? ( «Іліада», «Одіссея»).
- Згадайте з раніше вивченого, що таке «гомерівське питання»? А допоможе вам пригадати наступний QR-код.
В зошити запишіть, які саме питання порушуються, коли йде мова про Гомера.
- Аналіз поеми «Одіссея».
Пошукова критична робота. Ви вдома ознайомилися з поемою «Одіссея». Спробуйте на основі прочитаного заповнити таблицю «Міфологічні, пригодницькі та побутові елементи у поемі «Одіссея».
Міфологічні | Пригодницькі | Побутові |
Небожителі, німфи, чарівниці, ідеальне царство фраків | Боротьба з циклопом (кіклопом) Поліфеном, зла чарівниця Кіркея перетворила на свиней військо Одіссея. Головний герой упорався із женихами, які надокучали його дружині Пенелопі. | Батальні сцени, поєдинки героїв, військові звичаї, побут давніх греків. Царівна пре білизну, дбає про чистоту одягу всієї родини, пряде. |
V. Підсумок уроку.
«Закінчи речення»
- Я сьогодні дізнався…
- Мені сподобалось…
- Я запам’ятав….
Читати стор.15-27
08.09.23.
Асинхронний урок
Тема:
Оригінальна і перекладна література в сучасному світі (1 год.). Значення художньої літератури для людини й людства XXI ст. Формування читача в епоху цифрових технологій. Оригінали й переклади художніх творів, їхня роль у розвитку особистості. Перекладна література як важливий складник вітчизняної культури й чинник формування української нації. (ТЛ) Автор, читач, художній переклад, діалог культур. (ЛК) Використання Інтернету для розширення кола читання. (УС) Українські бібліотеки. Електронні ресурси українських бібліотек. (ЕК) Відмінності перекладного твору від оригінального. (МЗ) Інформатика, художня культура.
Завдання:
Прочитати сторінки 8-10 підручника. Мати уявлення про орігінальну та перекладну літературу. Згадайте свій улюблений твір зарубіжної літератури, чим він вас зацікавив.
Коментарі
Дописати коментар