Зарубіжна література 11 Б

  Шановні учні 11 Б класу!

У 2024-2025 навчальному році ми продовжуємо вивчення курсу "Зарубіжної літератури"

Наш розклад:

четвер, 6 урок, 13.50. - 14.35

Наш підручник:  

https://pidruchnyk.com.ua/1257-zarubzhna-paraschich-11-klas.html

Д/з надсилати:  magdalina885@gmail.com  

Посилання на онлайн-уроки: http://meet.google.com/fey-gcpz-rxq

Мінімум тестів за 1 семестр: Тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8982876 тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2371644

22.05.25. Синхрон

Повторення

15.05.25. Асинхрон

Україна

Загальна характеристика розвитку кримськотатарської літератури й культури.

Таїр Халілов (нар. 1940 р.). «До останнього подиху».

Таїр Халілов – сучасний український кримськотатарський письменник. Близькість прози Халілова до філософії екзистенціалізму. «До останнього подиху» – історія життя, боротьби та любові героя твору, віддзеркалення в ній трагічної долі кримськотатарського народу. Тема депортації кримських татар та свавілля влади. Образ Бекира – людини, котра ніколи не здається. Почуття гідності героя, глибинний зв’язок зі своїм народом.

Прочитати твір: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=8156

08.05.25 Синхрон              Контрольна робота. 

На 1-9 балів тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6543309

На 10-12 балів: Контрольний твір за темою «Література другої половини XX  -  початку XXІ ст.». 

Декілька тем для контрольного твору з зарубіжної літератури для 11 класу за період "Література другої половини 20 ст. - початку 21 ст.":

Теми, що фокусуються на окремих авторах та їхніх творах:
 * Екзистенційні пошуки головного героя у творчості Альбера Камю (на прикладі одного з романів).
 * Проблема відчуження особистості в урбанізованому світі у творах Франца Кафки.
 * Образ "маленької людини" та її протест у творчості Генріха Белля.
 * Постмодернізм як відображення роздробленості світу у творчості Умберто Еко (на прикладі одного з романів)."Ім"я рози"
 * Зображення конфлікту між традицією та сучасністю у творах Габріеля Гарсіа Маркеса.
 * Феміністичні мотиви у творчості сучасної зарубіжної письменниці (на вибір учня).
 * Вплив тоталітарних режимів на долю людини у творчості Джорджа Орвелла.
 * Проблема вибору та відповідальності у п'єсах Бертольта Брехта.
 * Тема Голокосту в літературі другої половини XX століття (на прикладі творів різних авторів).
Теми, що охоплюють ширші літературні тенденції та проблеми:
 * Основні тенденції розвитку зарубіжної літератури другої половини XX - початку XXI століття.
 * Вплив науково-технічного прогресу на літературу другої половини XX століття.
 * Проблема ідентичності в сучасному світі та її відображення в літературі.
 * Діалог культур у зарубіжній літературі межі століть.
 * Нові форми та жанри в літературі постмодернізму.
 * Роль антиутопії у дослідженні суспільних проблем XX-XXI століть.
 * Зображення війни та її наслідків у літературі другої половини XX століття.
 * Еволюція жіночого образу в зарубіжній літературі зазначеного періоду.
 * Взаємодія літератури та інших видів мистецтва (кіно, музики, живопису) у другій половині XX - на початку XXI століття.
 * Гуманістичні ідеали та їхнє відображення в сучасній зарубіжній літературі.
Поради для учнів при виборі теми:
 * Обирайте тему, яка вам цікава та по якій ви маєте достатньо матеріалу.
 * Зверніть увагу на твори, які ви читали та які справили на вас найбільше враження.
 * Сформулюйте тему чітко та конкретно, щоб ваш твір мав певну спрямованість.
 * Заздалегідь продумайте основні тези та аргументи, які ви будете використовувати у своєму творі.
Бажаю успіхів у написанні контрольного твору!

01.05.25. Асинхрон

Позакласне читання №2 Макс Фірш «Санта-Крус».

Почитати твір: https://www.ukrlib.com.ua/styslo-zl/printit.php?tid=5733

Презентація: https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-zarubizhna-literatura-11-klas-urok-pozaklasnoho-chytannia-2-tema-maks-frish-santa-krus-836230.html

Радіоспектакль: https://www.google.com/search?client=opera&q=санта-крус+аудіокнига&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:1eeeec51,vid:1N407YNiN2Y,st:0

24.04.25. Синхрон

Тема уроку: Сербія

Милорад Павич (1929 – 2009). «Скляний равлик». Короткі відомості про митця. Утілення в оповіданні «Скляний равлик» рис постмодернізму. Можливість вибору шляхів читання твору як вияв характерної для постмодерністської літератури гри письменника з текстом і читачем, «відмови від монопольного права автора на істину». Варіанти фіналу твору як ознака стилю М. Павича. Значення центральної метафори.

(УС) Українські переклади й видання творів М.  Павича. М. Павич і Україна.

(ЕК) Зіставлення персонажів, символів, метафор.   


Ознайомитися з паспортом твору та сюжетом: https://dovidka.biz.ua/mylorad-pavych-sklianyi-ravlyk-analiz/ 

17.04.25. Асинхрон

Тема уроку: Література постмодернізму

Постмодернізм – одне із найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст. Постмодерністське мистецтво: елітарна й масова культура


Переглянути презентацію: https://www.youtube.com/watch?v=k5WVRw_S4Yk

10.04.25 Асинхрон

ЛІТЕРАТУРА ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX – ПОЧАТКУ XXI

Провідні тенденції в драматургії другої половини ХХ ст. 

Формування «театру абсурду» як явища театрального авангарду в 1950-1960-х рр., його провідні ознаки. Огляд здобутків митців

(«Гостина старої дами» Ф. Дюрренматта, «Санта-Крус» М. Фріша, «Носороги» Е. Йонеско, «Чекаючи на Годо» С. Беккета). Жанрові новації (драма-притча, трагікомедія та ін.). Значення іронії, гротеcку у творах.   

(ТЛ) «Театр абсурду». (ЕК) Зіставлення персонажів, символів, метафор

Завдання: вивчти матеріали презентації: https://vseosvita.ua/library/prezentacia-providni-tendencii-v-dramaturgii-drugoi-polovini-hh-st-ucitel-siavramenko-241226.html

Підручник стор.143-146. Відеоогляд: https://www.youtube.com/watch?v=_KFeuz9p2tw

03.04.25 Синхрон

Тест за 05.03.25 https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7853803 !!!

Колумбія  Ґабріель Ґарсіа Маркес(1927 – 2014). «Стариган із крилами». 

Короткі відомості про життя митця, лауреата Нобелівської премії. Специфіка «магічного

реалізму» Ґ. Ґарсіа Маркеса. Синтез реального і фантастичного в оповіданні Ґ. Ґарсіа Маркеса «Стариган із крилами». Відображення моральної деградації людства. Символічний зміст образу янгола. Ідея прагнення до внутрішнього вдосконалення, морального відродження, повернення до вічних цінностей.

Вивчити матеріали: https://dovidka.biz.ua/starigan-iz-krilami-analiz/

20.03.25. Синхрон

Реалістичний, міфологічний і філософський плани повісті «Старий і море». Символіка образів (риба, море, рибалка, хлопчик та ін.). Образ Сантьяго. Ознаки притчі у повісті

Прочитати твір, переглянути відеопрезентацію: https://www.youtube.com/watch?v=TupMhhJ1SOM

13.03.25. Синхрон

Тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7853803

(за 05.03.25)

Тема: Загальна характеристика провідних тенденцій прози другої половини ХХ ст.

США

Ернест Міллер Гемінґвей (1899 – 1961). «Старий і море». 

Віхи життя й творчості митця. «Кодекс честі» героїв Е. М. Гемінґвея.

(ТЛ) Притча, «магічний реалізм», підтекст, індивідуальний стиль письменника, національний колорит.

Підручник стор. 125-129
Матеріали до уроку: https://www.youtube.com/watch?v=0bdIOQNzMcg
Прочитати твір: www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=109

05.03.25. Синхрон

Контрольна робота №3  за темами «Антиутопія у світовій літературі», «Проблема війни та миру в літературі ХХ ст.».

Тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2735571

06.03.25. Синхрон

Контрольна робота №3  за темами «Антиутопія у світовій літературі», «Проблема війни та миру в літературі ХХ ст.».

Тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2735571

27.02.25. Асинхрон

Підготуватися до Контрольна робота №3  за темами «Антиутопія у світовій літературі», «Проблема війни та миру в літературі ХХ ст.». 

Повторити стор: 89-119

20.02.25. Синхрон

Німецькомовна поезія

Пауль Целан (1920 – 1970)«Фуга смерті». 

Віхи життя й творчості Пауля Целана. «Фуга смерті» – один із найвідоміших творів про Голокост. Художнє новаторство митця. Ключові метафори («чорне молоко світання», «могила в повітрі»)  як відтворення жахливої реальності Освенціму. Прийом протиставлення. Провідні мотиви та їхня роль у творі. Трансформація біблійних образів і мотивів у творі.

(УС) Друга світова війна у творах української літератури. Пауль Целан і Україна.

(ЕК) Зіставлення образів персонажів.

Вивчити матеріали підручника стор.113-117

Вірш: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=4243

13.02.25. Асинхрон

Тема уроку: Генріх Белль (1917 – 1985)«Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». 

Прочитати твір: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=345

06.02.25. Синхрон

Тема уроку: Зображення війни як засобу збагачення в драмі «Матінка Кураж та її діти». Ідеї попередження та риси «епічного театру» в п’єсі.

Читати стор.104-107


30.01.25. Синхрон

Німеччина

Епічний театр Б. Брехта: теоретичні засади й художня практика.

Бертольт Брехт (1898 – 1956). «Матінка Кураж та її діти». Б. Брехт – драматург-новатор.

(ТЛ) Епічний театр, підтекст, мотив, композиція.

(УС) Друга світова війна у творах української літератури. Г. Белль і Україна. Пауль Целан і Україна.

(ЕК) Зіставлення образів персонажів.

Завдання:

- записати число, тему уроку.

- записати визначення епічного театру. Стор. 101.

- вивчити матеріали підручника стор.100-103

- прочитати твір:https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=2355 

23.01.25. Синхрон

Виконати тест за твором: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2644919

Джордж Оруелл «1984». Боротьба проти страху й рабської покірності в суспільній свідомості. Образ головного героя в динаміці.
(УС) Антиутопія в українській літературі.
(ЕК) Зіставлення фрагментів англійських оригіналів й українських перекладів творів Дж. Оруелла.

Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-vikrittya-sutnosti-totalitarno-sistemi-ta-ierarhi-v-antiutopi-1984-oruella-298031.html

Проли https://www.ukrlib.com.ua/answers-zl/printit.php?tid=11317#google_vignette

16.01.25. Синхрон

Розвиток жанру антиутопії у XX ст.: ознаки та представники.

Велика Британія

Джордж Оруелл (Ерік Артур Блер, 1903 – 1950). «1984». 

Зв’язок творчості Дж. Оруелла із соціально-історичною ситуацією доби. Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопіях митця. Поетика антиутопії (фантастика, мова, символи, алегорії та ін.). 

(ТЛ) Антиутопія, конфлікт, сатира, соціальна фантастика.   

(ЛК) Викривальний пафос антиутопії, спрямований проти тоталітаризму. Антиутопія в кіномистецтві XXXXI ст. 


Прочитати: https://dovidka.biz.ua/1984-dzhordzh-orvell-analiz/#google_vignette


26.12.24. Асинхрон

Позакласне читання №1 Умберто Еко «Ім’я рози».

Завдання: прочитати твір, переглянути фільм: https://uakino.me/filmy/genre_detective/1966-mya-troyandi.html,

 підготуватися до тесту за твором: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8226254 


19.12.24. Синхрон

Контрольна робота №2 Контрольний твір за темою «Шедеври європейської лірики першої половини ХХ ст.»

12.12.24. Синхрон

Іспанія

Федеріко Ґарсіа Лорка (1898 – 1936). «Про царівну Місяцівну», «Гітара». Віхи творчого шляху й художні здобутки Ф. Ґарсіа Лорки. Жанрове розмаїття його лірики. Яскраві образи й символи у віршах поета. Своєрідність художнього світу Ф. Ґарсіа Лорки.

(УС) Видатні поети Європи першої половини  XX ст. і Україна.

Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-poezi-f-g-lorki-gitara-pro-carivnu-misyacivnu-377725.html

Біографія: https://www.youtube.com/watch?v=F03dT9EpQe8

05.12.24. Синхрон

Австрія

Райнер Марія Рільке (1875  1926). «Згаси мій зір…», «Орфей, Еврідіка, Гермес», збірка «Сонети до Орфея» (огляд). 

Своєрідність поглядів і поетики Р. М. Рільке. Діалог ліричного героя з Богом («Згаси мій зір…»). Переосмислення античних міфів у віршах митця («Орфей, Еврідіка, Гермес», збірка «Сонети до Орфея»). Філософський характер і художня довершеність лірики поета.

(ЕК) Образи й мотиви  світової культури (Біблії, мистецтва, філософії, фольклору) у творах поетів.  

                                             28.11.23. Синхронний урок

Тема: Розмаїття течій модернізму й авангардизму в європейській ліриці XX ст.

Франція

Ґійом Аполлінер (Вільгельм Альберт Володимир Олександр Аполлінарій Костровицький, 1880 – 1918). «Зарізана голубка й водограй», «Міст Мірабо».

Ґійом Аполлінер – поет-авангардист. Зв’язок поезії митця з естетикою кубізму, своєрідність «сюрреалізму» письменника, його художні новації в царині лірики. Збірки «Алкоголі. Вірші 1898 – 1913 рр.», «Каліграми. Вірші Миру і Війни». Специфіка віршованої форми каліграм («Зарізана голубка й водограй»). Тема кохання й часу у вірші «Міст Мірабо». Верлібр у творчості Ґійома Аполлінера.

(ТЛ) Вірш, поема, авангардизм, символізм, футуризм, акмеїзм, ліричний герой (героїня).   

(ЛК) Національне і загальнолюдське у віршах митців.

Завдання:

1. Вивчити матеріали підручника стор.54-61 та матеріали з теми:https://naurok.com.ua/konspekt-uroku-iz-zarubizhno-literaturi-na-temu-iyom-apolliner-zhitteviy-i-tvorchiy-shlyah-pismennika-shlyah-francuzkogo-poeta-iyoma-apollinera-vid-neoromantizmu-do-kubofuturizmu-9416.html

Презентація: https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-hiiom-apolliner-mist-mirabo-zarizana-holubka-i-vodohrai-745519.html

2. Слухати "Міст Мірабо": https://www.google.com/search?client=opera&q=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D5HpWDUo_zZA&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:f7f8fade,vid:5HpWDUo_zZA,st:0

3. «Зарізана голубка й водограй»:  https://www.youtube.com/watch?v=QBDpMFVmJ_o

4. Письмово питання 3, 6, 7 стор.61.

5. 1 вірш напам’ять (за вибором учня)

21.11.24. Синхрон

Контрольна робота №1 за темами «Золоті сторінки далеких епох» та «Модернізм». Тести, відповіді на запитання.

Виконати тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2371644

14.11.24. Синхрон

Урок розвитку мовлення №2 (письмово). Роль спадщини Ф.Кафки або А.Камю для розвитку світової культури.

Завдання: у зошиті викласти аргументовано свою думку про роль спадщини одного з письменників. Надіслати на пошту.

07.11.24. Асинхрон

Притчевість твору, алегоризм образів і ситуацій.

(ЛК) Утілення сюжетів творів Ф. Кафки й                    А. Камю у кіно, анімації, живописі, графіці, музиці та інших видах мистецтва. Музеї та пам’ятники митцям у різних країнах світу.

(УС) Рецепція творів Ф. Кафки й А. Камю в Україні.

(ЕК) Відгомін ідейних пошуків першої половини ХХ ст. у художніх творах митців.

Завдання:

- переглянути відео: https://www.google.com/search?client=opera&q=Притчевість+твору%2C+алегоризм+образів+і+ситуацій.&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:a685d30e,vid:-ok1AsE40xc,st:0

                                                       24.10.24. Онлайн-урок. Синхрон.

Тема уроку

Франція

Альбер Камю (1913  1960)«Чума».

Віхи життя й особливості світогляду А. Камю. Роман «Чума»: проблематика, сюжет і композиція.

(ТЛ) Модернізм, екзистенціалізм, притча, гротеск.

Презентація теми https://naurok.com.ua/prezentaciya-vihi-zhittya-y-osoblivosti-svitoglyadu-albera-kamyu-298654.html 

Завдання:

1. Записати число, тему уроку.

2. Повторити, запам"ятати значення термінів: модернізм, екзистенціалізм, притча, гротеск (форзац підручника)

3. Прочитати роман А.Камю "Чума"https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=108

4. Записати основні моменти з паспорту твору: https://dovidka.biz.ua/chuma-a-kamyu-analiz/

5. Прислати роботу на електронну пошту.

17.10.24. Синхрон

Образ Грегора Замзи: проблемність, метафоричність, символічність. Розкриття у творі світового буття як абсурдного. Характерні риси стилю Ф. Кафки, поєднання реалістичних і міфологічних елементів у гротескному світі

Переглянути презентацію: https://vseosvita.ua/library/prezentacia-obraz-gregora-zamzi-491845.html

10.10.24 Синхрон

Тема уроку:                               Німецькомовна проза

Франц Кафка (1883 – 1924). «Перевтілення».

Життя і творчий шлях Ф. Кафки. Зображення відчуження особистості в новелі «Перевтілення». Особливості композиції, функції фантастики.

Завдання:

1. Записати число, тему уроку

2.Переглянути відео з теми: https://www.google.com/search?client=opera&q=Життя+і+творчий+шлях+Ф.+Кафки.+Зображення+відчуження+особистості+в+новелі+«Перевтілення».+Особливості+композиції%2C+функції+фантастики.&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:69d55d10,vid:rc1emRAqel8,st:0

3. Читати ст.32-36

4. Законспектувати паспорт твору: https://dovidka.biz.ua/perevtilennya-analiz/

5. Прочитати твір:https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=86&page=10

03.10.24 Асинхрон

Тема уроку: 

МОДЕРНІЗМ

Модерністська проза початку ХХ ст. (загальна характеристика).

Світоглядні й естетичні засади модернізму, його художнє новаторство. Модерністські явища в художній прозі на початку ХХ ст. Ф. Кафка, Дж. Джойс і М. Пруст як зачинателі модернізму в європейській прозі.

Екзистенціалізм, його філософські засади та представники.

Урок розвитку мовлення №1 (усно). Складання тез за темою «Модерністська проза початку ХХ ст.»

 Д/з: читати с.29-32

Законспектувати, що таке модернізм та екзистенціалізм (на форзаці)


26.09.24 Асинхрон

Тема уроку: Опозиція Фауст – Мефістофель. Фауст і Маргарита. Жанрова своєрідність твору.

(ЛК) Утілення трагедії «Фауст» у різних видах мистецтва (образотворче мистецтво, музика, театр та ін.).

(УС) «Фауст» в Україні: переклади й критика


Завдання:
1.Вивчати матеріали підручника стор.20-24.
2. Виконайте тест за посиланням: 
Код доступу 3147265
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

                                                      19.09.24. Синхрон

Тема уроку: Образ Фауста як утілення динамізму нової європейської цивілізації. Пошуки сенсу буття й призначення людини.

(ЕК) Порівняння образів Фауста і Вагнера

Завдання: вивчити матеріали підручника стор.19-20, 22-23. 
усно пит. 1 стор. 25

12.09.24

                                                                         Онлайн-урок

Тема:

Німецьке Просвітництво та його вплив на розвиток Європи.

Йоганн Вольфґанґ Ґете (1749 – 1832). «Фауст» (І частина), останній монолог Фауста (ІІ частина).

Віхи життя та значення діяльності Й. В. Ґете для світової культури. Історія створення трагедії «Фауст». Особливості  композиції. Проблематика.

(ТЛ) Трагедія. Поглиблення поняття про художній образ.

Завдання:

Читати матеріали підручника на стор.11-16, усно виконати пит.3, 5 стор.18, прочитати  «Фауст» (І частина) (Інтернет) та останній монолог Фауста на стор.19-20 підручника. 

Переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=0a1qR0YVdCo 

https://www.youtube.com/watch?v=eB8JPD5rGVI

 

05.09.24. Асинхрон

Тема: Виклики сучасного світу. Значення літератури та культури для збереження миру й духовності. Роль вітчизняної перекладацької школи для популяризації світової літератури й формування українського читача. Літературні премії світу, письменники-лауреати та їхній внесок у боротьбу за мир і духовність.

(ТЛ) Діалог культур. Поглиблення поняття про художній переклад. 

(ЛК) Специфіка сучасної культури та роль літератури в ній.

(УС) Видатні українці – популяризатори здобутків літератур народів світу. 

(ЕК) Відмінність понять «національна література» і «світова література».

Завдання:

Вивчити матеріали підручнка стор.7-10
















Шановні учні 11 Б класу!

У 2024-2025 навчальному році ми продовжуємо вивчення курсу "Зарубіжної літератури"

Наш розклад:

четвер, 6 урок, 13.50. - 14.35

Наш підручник:  

https://pidruchnyk.com.ua/1257-zarubzhna-paraschich-11-klas.html

Д/з надсилати:  magdalina885@gmail.com  

Посилання на онлайн-уроки: http://meet.google.com/fey-gcpz-rxq

05.09.24. Асинхрон









Підручник https://shkola.in.ua/1662-zarubizhna-literatura-10-klas-parashchych-2018.html

Посилання на онлайн-уроки: http://meet.google.com/fey-gcpz-rxq

20.05.24. Асинхрон

Урок позакласного читання 2. Йоанна Ягелло. «Шоколад з чилі»

Відеоогляд: https://www.youtube.com/watch?v=luynN1FkS5g

Матеріали з теми: https://zbruc.eu/node/17925

13.05.24. Синхрон

Розділ 7. Сучасна література в юнацькому читанні (2 год.). (1-2 твори за вибором учителя та учнів). Польща. Й. Яґелло – польська письменниця, авторка творів для дітей та молоді. «Кава з кардамоном»: Синтез підліткової повісті (стосунки в родині, перше кохання) та детективу (розгадування сімейної таємниці). Проблема батьків і дітей. Образ головної героїні. Мова твору. (ТЛ) Класична і масова література. Художність.

Уривок та скорочений переказ твору: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=8120

06.05.24. Асинхрон

Особливості розвитку сюжету. Роль фантастики. Символіка образів. Трактування фіналу. (ЕК) Ознаки казки в драмі «Синій птах» М. Метерлінка. Порівняння драм «Синій птах» М. Метерлінка і «Лісова пісня» Лесі Українки.

29.04.24. Синхрон

Розділ 6. Драматургія кінця XIX – початку XX ст. (3 год.). Зміни в драматургії на межі XIX–XX ст. Бельгія. Моріс Метерлінк (1862 – 1942). «Синій птах». М. Метерлінк як теоретик і практик «нової драми». Концепція символістського театру. Ідея одухотворення життя й відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії «Синій птах». Робота над змістом.  (ТЛ) «Нова драма», дія (зовнішня і внутрішня), символ, підтекст, драма-феєрія.  

Презентація: https://vseosvita.ua/library/prezentacia-moris-meterlink-sinij-ptah-443841.html

Скорочений зміст: https://www.youtube.com/watch?v=3E1LAeoUv6A

Аналіз твору: https://dovidka.biz.ua/siniy-ptah-analiz/

22.04.24. Асинхрон

Урок розвитку мовлення 4 (усний)  Складання тез власного виступу

15/04/24. Синхрон

Образ ліричного героя у вірші «Моя циганерія»

08.04.24 Синхрон

Тема уроку:

Художнє новаторство А. Рембо. Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті «Голосівки».

Завдання:

презентація: https://www.google.com/search?client=opera&q=Художнє+новаторство+А.+Рембо.+Поєднання+рис+імпресіонізму+й+символізму+в+сонеті+«Голосівки».+Образ+ліричного+героя+у+вірші+«Моя+циганерія»&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:a99baf70,vid:HqjiK5Osh_I,st:0

прочитати 131-135

виразне читання вірша стор.134

01.04.24. Асинхрон

П. Верлен. Естетичні погляди поета у вірші «Поетичне мистецтво». Зображення пейзажів природи і душі в «Осінній пісні». Сугестивність, музичність, живописність лірики. Напам’ять: один вірш за вибором учня. (ЛК) Імпресіонізм та символізм  у різних видах мистецтва.

Завдання: читати стор.125-129

Читати вірші: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=429

Напам’ять: один вірш за вибором учня.

18.03.24. Асинхрон

Ш. Бодлер – пізній романтик і зачинатель модернізму. Збірка «Квіти зла» (загальна характеристика). Образи, символи, особливості поетичної мови у віршах Ш. Бодлера.

Читати збірку.

Вивчити матеріали підручнка стор.120-124, виразне читання віршів 

11.03.24 Синхрон

Розділ 5. Перехід до модернізму. Взаємодія символізму та  імпресіонізму в ліриці (4 год.) (4-5 творів за вибором учителя). Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця XIX – початку XX ст. Течії раннього модернізму: символізм, імпресіонізм, неоромантизм. (ТЛ) Модернізм, символізм, імпресіонізм, неоромантизм, символ. Франція. Ш. Бодлер. «Квіти зла».

Читати стор.110-124

Прочитати аналіз збірки: https://dovidka.biz.ua/kvity-zla-analiz-zbirky-sharlya-bodlera/

04.03.23.Асинхрон

Контрольна робота 3. Твір-роздум за творами Стендаля та О. Вайльда

Завдання: написати твір


26.02.24. Синхронний урок

Урок розвитку мовлення 3 (писемний).  Підготовка до творчої роботи

- Перегляньте презентацію: https://naurok.com.ua/tvir-rozdum-11-klas-284716.html 

19.02.24. Асинхронний урок

О. Вайльд. «Портрет Доріана Грея». Роль фантастики у творі. Символіка. Традиції і новаторство О. Вайльда в жанрі роману. (ЛК) Екранізації романів XIX ст.

Читати стор.98-104

Відео з теми: https://www.youtube.com/watch?v=TKwA2_MB42Q

Усна відповідь на питання стор.104

12.02.24. Синхронний урок

Тема уроку:

О. Вайльд. «Портрет Доріана Грея». Система образів. Еволюція головного героя.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=m5fzAErV064

Читати: стор.100-101

05.02.24. Синхрон

Тема уроку: 

Англія. О. Вайльд. Ідейно-естетичні погляди і творчий шлях митця. Проблема краси й моралі в романі «Портрет Доріана Грея».

Підручник: стор.91-99

Текст: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=21

Матеріали до уроку: https://vseosvita.ua/lesson/ovaild-ideino-estetychni-pohliady-myttsia-novatorstvo-v-zhanri-romanaproblema-krasy-i-morali-v-romani-portret-doriana-hreia-teoriia-novoho-hedonizmu-t-155413.html



                                                29.01.24 Асинхронний урок

Тема уроку: 

Стендаль. «Червоне і чорне». Зображення соціального середовища у творі. Символіка

Перегляньте відео з теми: https://www.google.com/search?client=opera&q=Стендаль.+«Червоне+і+чорне».+Зображення+соціального+середовища+у+творі.+Символіка&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:11d38466,vid:4K7iR64vqz0,st:0

Випишіть у зошит основні символи твору.

                                         22.01.24 Асинхронний урок

Тема уроку: Стендаль. «Червоне і чорне». Конфлікт молодої людини та суспільства в романі «Червоне і чорне». Образ Жульєна Сореля.

Завдання: 

1. Записати число, тему уроку.

2. Прочитати стор.87-90 підручника

3. Виписати у зошит систему образів роману (скорочено) стор. 86.

4.Виписати ті аспекти, у яких виявлась висока майстерність автора (стор.88)

5. Сюжет роману: https://www.youtube.com/watch?v=BACWuP0EiRM

6. Текст роману: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=131

                                         15.01.24. Синхронний урок

Розділ 4. Роман XIX ст.  (6 год.). Франція. Стендаль (М. А. Бейль). «Червоне і чорне». Творчий шлях письменника, його внесок у скарбницю психологічної прози XIX ст.


29.12.23. Асинхронний урок

Урок позакласного читання 1. Д. Грін.  «Провина зірок»

Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-dzhon-maykl-rin-roman-provina-zirok-181752.html

Відео з теми: https://www.youtube.com/watch?v=MOfJ3tl4cHo

22.12.23. Асинхронний урок

Контрольна робота 1. Романтизм. Гофман, Вітмен (тестові й письмові різнорівневі завдання за варіантами)

Тест:https://vseosvita.ua/test/kontrolna-robota-za-tvorchistiu-hofmana-vitmena-riven-standartu-2102609.html

Відповіді записати у зошит, фото наділати мені

15.12.23. Cинхронний урок

Тематика, проблематика, композиція збірки «Листя трави». Образ ліричного героя. Символи. Традиції й  художнє новаторство В. Вітмена.

Матеріали до уроку: https://naurok.com.ua/urok-10-klas-zarubizhna-literatura-tema-tematika-problematika-kompoziciya-zbirki-listya-travi-obraz-lirichnogo-geroya-simvoli-115228.html

08.12.23. Синхронний урок

Урок розвитку мовлення 2 (усний).  Диспут про місце поезії в житті сучасної молоді

Підготуйте аргументи на підтримку своєї думки щодо місця поезії у сучасному житті. 

https://www.youtube.com/watch?v=zCQmLnZV1GA

https://sefon.pro/mp3/721568-travinskiy-skoro/

                                        01.12.23. Синхронний урок

Текст: https://www.ukrlib.com.ua/books-zl/printout.php?id=437&bookid=0

Тема уроку:

США. Розвиток романтизму в США, видатні представники. В. Вітмен. «Листя трави» (1-2 уривки за вибором учителя). Місце В. Вітмена в літературному процесі США. Особливості світобачення митця. Зв’язок збірки «Листя трави» з історією та життям Америки. 

Читати: стор.67-72

Відео з теми: https://www.youtube.com/watch?v=FdI9xBUxCb0

24.11.23. Асинхронний урок

Тема уроку:

Е. Т. А. Гофман. «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер».

 Гротескні образи. Викривальний зміст твору. Символіка. 

Завдання:

Записати число, тему уроку.

Перегляньте відео з теми https://www.youtube.com/watch?v=bqGmyDUpPu8

Зміст твору: https://mykniga.com.ua/zmist/korotkij-zmist-gofman-krixitka-caxes-dlya-chitackogo-shhodennika-chitati-korotkij-perekaz-onlajn.html

Вивчити матеріали підручника стор.56-58

Письмово дайте відповіді на перше питання кожного з 9 розділів (стор.58-60)

17.11.23. Асинхрон

Проза й поезія пізнього романтизму та переходу до реалізму XIX ст. (6 год.) Специфіка переходу від романтизму до реалізму. Німеччина. Романтизм у Німеччині. Е. Т. А. Гофман як представник гротескної течії романтизму. Віхи мистецького шляху. Протиставлення філістерів та ентузіастів як провідний конфлікт творчості Е. Т. А. Гофмана. «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Робота над змістом. (ТЛ) Гротеск, фантастика, соціальна сатира, психологізм, верлібр. 

Прочитати твір   Е. Т. А. Гофмана «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер»

Вивчати матеріали підручника стор.49-60 

10.11.23. Синхрон.

Контрольна робота 1. Твір-роздум за творами Гомера, Данте, Шекспіра

03.11.23. Синхрон.

Урок розвитку мовлення 1 (писемний). Підготовка до творчої роботи

 твір-роздум за творами Гомера, Данте, Шекспіра

Рекомендації з написання твору https://naurok.ua/student/blog/yak-napisati-tvir-rozdum

https://erudyt.net/navchalni-predmety/ukrainska-mova-ta-literatura/rozrobka-uroku-z-ukrajinskoji-movy-urok-rozvytku-movlennya-pidhotovka-do-napysannya-tvoru-u-formati-zno.html

20.10.23. Онлайн-урок

Гамлет – вічний образ світової літератури. Багатогранність шекспірівських характерів. Відкритість твору в часі, його рецепція та інтерпретації в наступні епохи. (ТЛ) Вічний образ. (ЛК) Утілення поем Гомера і Данте, трагедії В. Шекспіра у творах мистецтва

Вивчити матеріали підручника стор.43-45

Вміти пояснити, що таке:

-вічний образ

Скласти 12 розвернутих питань до трагедії "Гамлет" на оцінку. Відповіді обов"язково.

13/10/23/ Самостійно (навчання з минної безпеки)

В. Шекспір. «Гамлет». Робота над змістом. Провідні мотиви твору. Художній простір (данське королівство як символ). Напам’ять: один із монологів Гамлета

Вивчити матеріали підручника стор.38-42

Вміти пояснити, що таке:

-трагедія

-конфлікт

- проблематика

- інтрига

Переглянути презентацію

https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-hudozhniy-prostir-yak-simol-gamlet---vichniy-obraz-svitovo-literaturi-bagatogrannist-shekspirivskih-harakteriv-203046.html

Вивчити один з монологів Гамлета  https://dovidka.biz.ua/gamlet-buti-chi-ne-buti/


06.10.23.

Англія. Ренесанс в Англії. Здобутки й представники. Здобутки драматургії В. Шекспіра. Філософські та моральні проблеми в трагедії «Гамлет». (ТЛ) Трагедія

Читати матеріали підручника стор.35-45

Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-renesans-v-angli-zdobutki-y-predstavniki-vilyam-shekspir-202119.html

29.09.23.

Данте Аліґ’єрі. «Божественна комедія» (Пекло, І, V). Особливості композиції поеми. Концепція світу й людини. Алегоричний зміст образів та епізодів. Жанрова своєрідність твору

Читати матеріали підручника стор.32-34.

22.09.23. онлайн-урок

Італія.  Специфіка італійського Відродження, його основні етапи, представники.  Роль Данте Аліґ’єрі в історії європейської культури. Поема «Божественна комедія» як філософсько-художній синтез середньовічної культури й утілення ідей раннього Відродження

Читати підручник 27-34, текст: 1, 5, 33 пісні. Усно аналіз.

15.09.23. онлайн-урок

Розділ 2. Золоті сторінки далеких епох.  (7 год.). 

Стародавня Греція. Етапи й шедеври античності (огляд). Гомер. «Одіссея» (1-2 уривки за вибором учителя) (ТЛ) Міф, епічна поема. Гомер. «Одіссея». Міфологічні, пригодницькі й побутові елементи в «Одіссеї». Уславлення людського розуму, вірності, винахідливості й допитливості. Засудження беззаконня, насильства й несправедливості та самовпевненості й марнославства. Образ Одіссея.

Мета: формувати ключові компетенції: спілкування державною мовою: тлумачить поняття «міф», «епічна поема», «вічний образ», збагачує власне мовлення крилатими висловами з «Одіссеї»інформаційно-цифровазастосовує цифрові технології для пошуку необхідної інформації, створює електронну продукцію (презентаціїафіші тощо) для популяризації прочитаних творів; уміння вчитися: використовує різні види читання (повільне, виразне, коментоване, повторне, вибіркове), здійснює самооцінювання результатів власної діяльності,; соціальна та громадянська: визначає у творах актуальні соціальні проблеми та ідеї, висловлює думку щодо порушених у прочитаних творах соціальних проблем; обізнаність та самовираження у сфері культури: сприймає прочитані твори в контексті відповідної доби й  сучасної культурної ситуації, аналізує та інтерпретує твори в аспекті національної культури та загальнолюдських цінностей, усвідомлює роль античності в розвитку української і світової культури.

НЛ-2. «Громадянська відповідальність».

НЛ-3. «Здоров’я і безпека».

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Наочність: відео, роздавальний матеріал, ілюстрації до «Одіссеї», портрет Гомера.

 

Перебіг уроку

І. Оргмомент

ІІ. Актуалізація опорних знань

 Прийом «Асоціативне гроно». Запишіть асоціації до слова «античність».

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку

      Мотивація навчальної діяльності

    Сьогодні ми будемо говорити про етапи та шедеври античності. Запишіть тему у зошити.

IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Слово вчителя. Щоб розпочати роботу, згадаймо, що ж таке античність і на які періоди вона поділяється.
  2. Загальна періодизація
    • Рання античність (VIII ст. до н. е. — V ст. до н. е.) — зародження Грецької держави;
    • Класична античність (I ст. до н. е. — II ст. н. е.) ...
    • Пізня античність (III–VI ст. н. е.) — розпад Римської імперії. Розпад Західної Римської імперії ознаменував собою початок нової епохи — середньовіччя
    • Запишіть періоди у зошит


  1. Так, відрізняють два періоди античної культури:

-Давньогрецька культура;

-Давньоримська культура.

   Подивіться на зображення, і скажіть, про який саме період ми будемо говорити.

 C:\Users\Администратор\Desktop\voloshyk-14.jpg

      Саме про період давньогрецької культури сьогодні поговоримо.

 Працюватимемо наступним чином. Для занурення у ті часи, для розуміння цієї епохи опрацюємо даний матеріал.

  Робота в групах. Опрацювати матеріал і презентувати прочитане за допомогою зображень

    «Культурологи». Релігія. Греки вірили, що боги правлять світом і визначають долю кожної людини. Вони вважали, що боги живуть на горі Олімп. Кожен бог був покровителем певного явища. Царем богів був Зевс– покровитель грому і блискавок, а царицею його дружина Гера – покровителька домашнього вогнища. Було і ряд інших богів:
Афіна – богиня мудрості, захисниця;
Посейдон – бог моря;
Аїд – бог підземного царства мертвих;
Деметра – богиня землі;
Аполлон – бог світла, покровитель мистецтв;
Артеміда – покровителька живої природи;
Афродіта – богиня кохання і краси;
Арес – бог війни;
Гефест – бог-коваль, покровитель вогню;

Крім небесних богів були й різні земні божества:
музи – 9 дівчат, що уособлювали різні види мистецтва;
сатири – козлоногі люди, покровителі лісів;
мойри – три сестри, богині долі;
німфи – богині джерел і тінистих гаїв.

    Театр. В Греції було добре розвинутий театр, в якому ставилися різні п’єси. Веселі, жартівливі п’єси називалися комедіями, а сумні й серйозні – трагедіями. Театри будували на крутому схилі гори. Знизу в гору півкругом піднімалися місця для глядачів. Внизу був круглий майданчик, на якому виступали актори, називався він орхестра. Збоку біля нього було приміщення, яке називалося скене, це місце для декорацій. Славетними авторами трагедій були Есхіл (525–456 рр. до н. е.) і Софокл (496–406 рр. до н. е.).

«Дослідники». Архітектура. Яскравими виразниками грецької архітектури були храми. Їх завжди будували на підвищенні, на горі або на штучній платформі. Прямокутну будівлю храму з усіх боків оточували мармуровими колонами – портиком. Греки використовували колони трьох типів (ордерів):

  • дорійські – прості й суворі на вигляд, зверху до низу покриті жолобками;
  • іонійські – стрункі і тонкі, капітель (верхня частина) колони зроблена у вигляді двох завитків;
  • коринфські – капітелі колон були у вигляді кошика з квітами.

Нерідко греки використовували статуї-колони. Колони у вигляді чоловіків називалися атлантами, у вигляді жінок – каріатидами.

Дорійська колона

Іонійська колона

Мал. 3. Дорійська колона.

Мал. 4. Іонійська колона.

 

Коринфська колона

Каріатиди

Мал. 5. Коринфська колона.

Мал. 6. Каріатиди.

 

Скульптура. Відомими скульптурами Давньої Греції були Фідій, Мірон, Поліклет та ін. Усі вони оспівували красу людського тіла. Найвідомішими є статуї: «Дискобол» Мірона, «Афродіта» Праксителя, «Афродіта Мілоська», та «Аполлон Бельведерський», невідомого скульптора і «Геракл з левом» Лісіппа.

Мірон. Дискобол.

Афродіта Мілоська.

Лісіппа. Геракл з левом.

 

Історики. Олімпійські ігри. У Греції раз на 4 роки проводилися загальнонародні спортивні змагання – ігри. Вони відбувались у місті Олімпії, тому й отримали назву Олімпійських. На час проведення змагань по всій країні оголошували мир. Перші Олімпійські ігри відбулися в 776 р. до н. е. Крім того спортивні ігри проводились на честь бога Зевса, храм якого теж був в Олімпії. У храмі стояло одне із 7 чудес світу – золота статуя Зевса, яка у V ст. була вивезена до Константинополя, де під час пожежі і згоріла.

Освіта. У ІХ–VІІІ ст. до н. е. греки запозичили у фінікійців алфавіт і на його основі склали свою азбуку. Вона мала 24 літери. У Давній Елладі розвивалась освіта. Діти вільних греків із семи років ходили до школи. Їх супроводжував раб, який звався педагогом, що означає «той, хто водить дітей». Діти заможних батьків продовжували навчання до 18 років у спортивних школах – гімнасіях.

Презентація «Цікаві факти про Стародавню Грецію.

Цікаві факти про Стародавню Грецію

Греція подарувала людству геніальних філософів і вчених, дала походження тисячам сучасних слів і пояснила деякі фізичні явища. Цікаві факти про Стародавню Грецію дозволять читачеві ближче познайомитися з цією колискою світової цивілізації.

Цікаві факти про Стародавню Грецію.

••• Стародавня Греція складалася приблизно з півтори тисячі окремих міст-держав, найбільшим з яких було Афіни. Незважаючи на те, що кожен з полісів мав свої закони і армію, конфлікти між ними були повсякденним явищем.

••• Керувалися грецькі міста зборами всіх дорослих жителів чоловічої статі або колегією найбагатших городян, які називалися олігархами - «правлячою меншістю».

Цікаві факти про Стародавню Грецію.

•• Забезпечені гречанки вели дозвільний спосіб життя і єдиним гідним заняттям вважали розглядання коштовностей. Вони не працювали, не навчалися грамоті, а для годування власних немовлят брали спеціальних молочних рабинь.

••• Жінки, незгодні з таким станом речей, називалися гетерами. Вони були освіченими, вели незалежний спосіб життя і дуже рідко виходили заміж, оскільки вважалися поганими дружинами.

Цікаві факти про Стародавню Грецію.

•• Середня тривалість життя жінок в Стародавній Греції становила 36 років, у чоловіків - 45. Дитяча смертність була дуже високою, половина дітей вмирала ще в перший рік життя.

••• Вираз «внести свою лепту» прийшов до нас із Греції. Внеском називалася сота частина драхми (давньогрецької грошової одиниці), яка була дуже дрібною розмінною монетою.

••• На перших монетах особи богів і героїв карбувалися в анфас. На таких зображеннях дуже швидко стирався ніс, тому пізніше греки перейшли на профілі.

Цікаві факти про Стародавню Грецію.

•• Поняття демократії з'явилося саме в Стародавній Греції. За участь у виборах місцеві жителі отримували плату, чим забезпечувалася дуже висока явка виборців.

••• Стародавні греки були першими, хто зробив математику теоретичною дисципліною. Роботи Піфагора, Евкліда і Архімеда лежать в основі сучасних підручників алгебри.

••• Фізичними вправами прийнято було займатися оголеними. 

•• Перші 13 олімпійських ігор складалися всього з однієї дисципліни - бігу.

••• Древніх атлетів нагороджували оливковими вінками, гілками і оливковим маслом в амфорах.

••• Відповідно до древніх легенд філософ Діоген жив в бочці. Насправді притулком знаменитому греку служив великий глиняний посуд піфос, який закопували в землю для зберігання в ньому зерна.

••• Елліни не пили вино в чистому вигляді. Хмільний напій вони змішували з солоною водою (прісна була занадто дорогою) в пропорції 1 до 7. Суміш пили протягом дня як прохолодний напій.

••• Місто Афіни було назване на честь грецької богині. Саме вона вручила місту кращий дар - оливкове дерево. Змагався з нею Посейдон, він дарував городянам воду. Спочатку ті зраділи, але коли дізналися, що вона солона, переможницею визнали Афіну.

••• Перший туристичний путівник був написаний в II столітті н.е. і називався він «Опис Еллади». У десяти книгах автор твору Павсаній запрошує в подорож найцікавішими місцями Греції, описує храми, статуї, театри і розповідає про місцевий уклад життя.

  1. Перегляньте відео та дайте відповіді на запитання.

Фізкультхвилинка

 Покажіть види спортивних змагань у Давній Греції

  1. Відгадайте одного із авторів античного шедевру.

  «Це найвидатніший і найлегендарніший співець античності, і, мабуть, найвідоміший поет світу. Для численних поколінь знайомство з античною культурою незмінно починається з його поем». (Гомер).

  • Про які поеми йде мова? ( «Іліада», «Одіссея»).
  • Згадайте з раніше вивченого, що таке «гомерівське питання»? А допоможе вам пригадати наступний QR-код.

C:\Users\Администратор\Desktop\стародавня греція\static_qr_code_without_logo (2).jpg

  В зошити запишіть, які саме питання порушуються, коли йде мова про Гомера.

  1. Аналіз поеми «Одіссея».

Пошукова критична робота. Ви вдома ознайомилися з поемою «Одіссея». Спробуйте на основі прочитаного заповнити таблицю «Міфологічні, пригодницькі та побутові елементи у поемі «Одіссея».

Міфологічні

Пригодницькі

Побутові

Небожителі, німфи, чарівниці, ідеальне царство фраків

Боротьба з циклопом (кіклопом) Поліфеном, зла чарівниця Кіркея перетворила на свиней військо Одіссея. Головний герой упорався із женихами, які надокучали його дружині Пенелопі.

Батальні сцени, поєдинки героїв, військові звичаї, побут давніх греків. Царівна пре білизну, дбає про чистоту одягу всієї родини, пряде.

V. Підсумок уроку.

«Закінчи речення»

  • Я сьогодні дізнався…
  • Мені сподобалось…
  • Я запам’ятав….

Читати стор.15-27

08.09.23.

Асинхронний урок

Тема:

Оригінальна і перекладна література в сучасному світі (1 год.). Значення художньої літератури для людини й людства XXI ст. Формування читача в епоху цифрових технологій. Оригінали й переклади художніх творів, їхня роль у розвитку особистості. Перекладна література як важливий складник вітчизняної культури й чинник формування української нації. (ТЛ) Автор, читач, художній переклад, діалог культур.  (ЛК) Використання Інтернету для розширення кола читання.  (УС) Українські бібліотеки. Електронні ресурси українських бібліотек. (ЕК) Відмінності перекладного твору від оригінального. (МЗ) Інформатика, художня культура.

Завдання:

Прочитати сторінки 8-10 підручника. Мати уявлення про орігінальну та перекладну літературу. Згадайте свій улюблений твір зарубіжної літератури, чим він вас зацікавив.  

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Головна сторінка