Зарубіжна література 6А
Вітаю учнів 6-А класу на блозі зарубіжної літератури!
Наш підручник:
https://pidruchnyk.com.ua/2624-zaralit-6-klas-nikolenko-2023.html
Інтерактивні вправи: https://academia-nikolenko-6klas.com.ua/check-yourself/
Адреса для Д/З: magdalina885@gmail.com
Посилання на онлайн-уроки: https://meet.google.com/cyf-
Для учнів з Н/А:
Тест за 1 чверть 1 семестру: https://naurok
.com.ua/test/join?gamecode=7176115
Тест за 2 чверть 1 семестру: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6675704
https://naurok.com.ua/test/rey-bredberi-vse-lito-v-odin-den-195212.html
27.05.25 Синхрон
Повторення
26.05.25 Асинхрон
Повторення пройденого матеріалу.
По бажанню, на власний вибір, виконайте інтерактивні вправи за посиланням:https://academia-nikolenko-6klas.com.ua/check-yourself/interaktyvni-vpravy/interaktyvni-vpravy-czyfrovyj-format/
20.05.25. Асинхрон
Тема уроку: Види художніх образів у прочитаних художніх текстах і медіатекстах. Актуальна проблематика класичних і сучасних творів.
Переглянути відеопрезентацію: https://www.youtube.com/watch?v=RohhzeSkPGo
19.05.25. Синхрон
Тема уроку:Фантастика та її роль у художній літературі. Моральні якості літературних героїв та героїнь у життєвих випробуваннях.
Виконай контрольний тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5742746
13.05.25. Асинхрон
Тема уроку: Міфологічні образи і сюжети, їх утілення в різних видах мистецтва.
Перегляньте презентацію, запамятайте інформацію: https://www.youtube.com/watch?v=nMavifXGKaM
12.05.25. Синхрон
Тема уроку: Р.Д.Бредбері «Все літо в один день».
Прослухайте твір: https://www.youtube.com/watch?v=KFqxwMbWUnI
Намалюйте іллюстрацію до твору "Все літо в один день"
Усно дайте відповіді на питання:
Ім'я головної героїні твору Р. Бредбері "Все літо в один день"?
Із якого штату прилетіла головна героїня?
Скільки років дощило на планеті?
На якій планеті розгортаються дії?
По скільки років було дітям, коли вони востаннє відчули сонячне проміння, перед тим як назавжди його забути?
Скільки років тому Марго покинула свою рідну планету?
З чим порівнювала Марго сонце, заплющивши очі?
Як однокласники ставилися до Марго?
За що діти заздрили Марго?
Про що жалкували діти?
Скільки років було дітям, коли вони вперше побачили сонце?
Скільки годин діти гралися під сонячним світлом?
06/05/25/ Асинхрон
Тема уроку: ПЧ № 2 Р.Д.Бредбері «Все літо в один день».
Проблема дитячої жорстокості в один день
Завдання:
- записати число, тему уроку.
- переглянути презентацію: https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-pozaklasne-chytannia-rei-duhlas-bredberi-vse-lito-v-odyn-den-560408.html
- прочтати твір: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=8380
05.05.25. Синхрон
Тема уроку:Роберт Шеклі. «Запах думки».
Завдання:
Прочитати твір стор.240-252
Вміти переказати твір, назвати головного героя, що з ним відбувалося, чим завершився твір.
Виконати тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9552155
29.04.25. Синхрон
Тема уроку: Духовне й фізичне випробування Кліві.
Уславлення могутності, розуму та інтуїції людини, її здатності не схилятися в екстремальних ситуаціях.28.04.25. Синхрон
Тема уроку:
Роберт Шеклі (1928-2005) . «Запах думки». Фантастичний світ оповідання
Завдання:
- записати число, тему уроку
- прочитати твір "Запах думки"стор.240-252
- записати всіх тварин, яких зустрів Лірой Кліві
Презентація: https://vseosvita.ua/library/prezentacia-rsekli-zapah-dumki-30884.html
Скорочений аудіотекст: https://www.ukrlib.com.ua/audio-zl/book.php?bookid=22
22.04.25. Синхрон
Тема уроку: Ідея особистої відповідальності у творі. Віра автора в силу мистецтва, яке здатне врятувати душу людини та світ. Образ Тома, його динаміка.
Завдання:
Записати число, тему уроку
Прочитати твір "Усмішка" у підручнику
Переглянути презентацію: https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-usmishka-obraz-toma-yogo-dinamika-znachennya-obrazu-dzhokondi-dlya-rozkrittya-golovno-ide-tvoru-194473.html
Виконати 1 завдання за посиланням: https://academia-nikolenko-6klas.com.ua/check-yourself/interaktyvni-vpravy/interaktyvni-vpravy-czyfrovyj-format/rej-bredberi-usmishka/
21.04.25. Асинхрон
Тема уроку:Рей Дуглас Бредбері (1920—2014) Проблема руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». Образ Тома, його розвиток під впливом подій, мимовільним учасником яких він стає. Значення образу Джоконди для розкриття авторського задуму.
Завдання:
Переглянути презентацію: https://naurok.com.ua/prezentaciya-rey-bredberi-usmishka-174707.html
Прочитати підручник стор.225-235
Запам"ятати інформацію про біографію Рея Дугласа Бредбері та сюжет твору "Усмішка"
15.04.25. Асинхрон
Тема уроку:Джанні Родарі (1920–1980). «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша.
Прочитати вірш:
Поштові листівки з видами міст
Купує в Італії кожен турист.
Ось Рим — Колізей, Капітолій і Форум…
Мілан із славетним готичним собором.
Ось Піза з своєю похилою вежею.
Венеція краля з каналів мережею.
Ось Генуя — гавань, палаци блискучі,
Неаполь — затока, Везувій димучий…
Чудово! Прекрасно! Розкішні види!
А глянь за картинки — чи так воно вийде?
Чи справді в Венеції тільки й роботи —
Гондоли ганять і співать без турботи?
Чи справді безжурні неаполітанці
Тільки те й знають, що гулі і танці?
Не вірю я чужим речам,
А вірю я своїм очам.
Дозвольте, синьйори, самому розглянуться
На всі ті міста — у натурі, без глянцю.
Хай сам подивлюся,
Хай сам я побачу,
Кому як живеться,
Хто скаче, хто плаче.
Хай сам я узнаю,
Хто як міркує,
Хто діло робить,
Хто байдикує,
Хто на роботу йде не снідавши,
Хто спать лягає не обідавши,
Та ще й на камені на голому,
Бо ніде прихилити голову…
Погляньте і ви за картинки, синьйори:
Картинки веселі, життя — суворе.
(Переклад Г. Кочура та М. Лукаша)
Переглянути презентацію: https://vseosvita.ua/library/prezentacia-dzanni-rodari-listivki-z-vidami-mist-228306.html
Знайти цікаві факти про Італію
14.04.25. Синхрон
Тема уроку: Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові (Розділ «Люлька згоди»). Елементи фольклору в творі.
Презентація з теми: https://vseosvita.ua/library/prezentacia-obraz-golovnogo-geroa-idea-miru-nacionalnogo-ednanna-sluzinna-narodovi-v-pisni-pro-gajavatu-549822.html
Завдання: прочитати стор.219-222
Виконати 1 завдання за посиланням: https://academia-nikolenko-6klas.com.ua/check-yourself/interaktyvni-vpravy/interaktyvni-vpravy-czyfrovyj-format/genri-longfello-pisnya-pro-gajavatu/
Матеріали для вчителя:
08.04.25. Синхрон
Генрі Лонгфелло (1807—1882). «Пісня про Гайавату».
Завдання:
- записати число, тему уроку
- переглянути презентацію, запам"ятати факти біографії Лонгфелло.
Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі .
- прочитати і запам"ятати інформацію підручника стор.215-218
Мультфільм про індіанців:https://www.youtube.com/watch?v=k3FjOnVO5Qk
07.04.25. Синхрон
Тема уроку: Виразне читання напам’ять. Роберт Бернс "Моє серце в верховині …" .
Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.)
Переглянути презентацію: https://www.youtube.com/watch?v=KeDuulhWONU
Завдання на випередження: знайти інформацію про північно-американських індіанців.
01.04.25. Синхрон
Роберт Бернс (1759—1796). "Моє серце в верховині …" . Ідея любові до Батьківщини, до рідного краю . Антитеза.
Завдання:
Переглянути презентацію: https://vseosvita.ua/library/prezentacia-robert-berns-moe-serce-v-verhovini-idea-lubovi-do-batkivsini-u-virsi-rbernsa-38771.html
Читати підручник стор.208-213.
Вивчити напам"ять вірш "Моє серце в верховині... " ст.210-211 (на понеділок)
31.03.25. Синхрон
Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст.
Виразне читання напам’ять хайку М. Басьо
18.03.25. Синхрон
Тема уроку: Мацуо Басьо (1644—1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця.
Завдання:
- записати число, тему уроку
- прочитати підручник стор.200-205
- вивчити 1 вірш на вибір.
17.03.25.
Тиждень зарубіжної літератури
Тема уроку:
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей № 2 за темою «Не здаватися у життєвих випробуваннях» |
Виконати тест за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4059518
11.03.25. Синхрон
Тема уроку: Моральні цінності, що утверджуються у творі «Джим Ґудзик і машиніст Лукас».
Завдання:
Записати у зошит число, тему уроку
Дочитати твір стор. 173-198
Переглянути презентацію: https://naurok.com.ua/prezentaciya-z-zarubizhno-literaturi-6-klas-nush-m-ende-dzhim-gudzik-i-mashinist-lukas-399093.html
Виконайте 1 завдання за посиланням: https://academia-nikolenko-6klas.com.ua/check-yourself/interaktyvni-vpravy/interaktyvni-vpravy-czyfrovyj-format/mihael-ende-dzhym-gudzyk-i-mashynist-lukas/
10.03.25. Асинхронно
Тема уроку: Роль фантастики у творі. Елементи казки у творі «Джим Ґудзик і машиніст Лукас».
Завдання:
Записати у зошит число, тему уроку
Прочитати розділ 27, стор. 191-198
04.03.25. Синхрон
Тема уроку: Образи Джима Ґудзика та Лукаса як позитивних казкових героїв, які сміливо вступають у боротьбу зі злом і насильством
Завдання:
Записати у зошит число, тему уроку
Прочитати розділ 21, стор. 179-191
Придумати та записати 12 питань по тексту 21 розділу (з відповідями)
03.03.25. Синхрон
Тема уроку: Міхаель Енде (1929–1995).
«Джим Ґудзик і машиніст Лукас».
Теми дружби, взаємодопомоги, поваги до представників різних рас, націй, національностей, народів.
Завдання:
Записати у зошит число, тему уроку та головних героїв: хлопчик Джим Гудзик, машиніст Лукас, пані Штоцкер, король, паротяжиха Емма
Читати: стор.173-178. Запам"ятати, про що йде мова
25.02.25. Синхрон
Тема уроку: Роль пейзажних і портретних замальовок у відтворенні внутрішнього стану головного героя.
Проблеми зрадництва та духовної стійкості у творі.24.02.25. Синхрон
Тема уроку:
Збереження моральних переконань у моменти смертельної небезпеки у творі Джека Лондона «Жага до життя».
Переглянути презентацію: https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-dzhek-london-zhaha-do-zhyttia-zberezhennia-moralnykh-perekonan-u-momenty-smertelnoi-nebezpeky-770601.html
Прочитати стор. 139-144
Послухати твір: https://www.youtube.com/watch?v=iY246zpDMPI
Виконайте 1 завдання: https://academia-nikolenko-6klas.com.ua/check-yourself/interaktyvni-vpravy/interaktyvni-vpravy-czyfrovyj-format/dzhek-london-zhaga-do-zhyttya/
18.02.25. Синхрон
Джек Лондон (1876–1916). «Жага до життя».
Самовладання, воля до життя головного героя оповідання Дж. Лондона, його мужність у сутичках із суворою природою та життєвими обставинами
Завдання: знайти ціаві факти про Джека Лондона
- записати число, тему уроку
- прочитати і запам"ятати стор.136-139
17.02.25. Синхрон
Тема: Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка. Образ дідуся Леона як моральний приклад і опора для хлопця. Відкритий фінал повісті.
Завдання:
1. Записати число, тему уроку
2.Прочитати стор. 161-166
4. Перевір свої знання: https://naurok.com.ua/test/anna-govalda-35-kilo-nadi-425884.html
(присилати не треба)
11.02.25. Асинхрон
Тема: Ґрегуар
Дюбоск на шляху дорослішання
(болісне переживання самотності й нерозуміння з боку інших, пошук власної духовної сутності та улюбленої справи)
Запишіть число, тему уроку
Прочитайте стор.158-160
Виконайте 1 завдання: https://academia-nikolenko-6klas.com.ua/check-yourself/interaktyvni-vpravy/interaktyvni-vpravy-czyfrovyj-format/anna-gavalda-35-kilo-nadiyi/
10.02.25. Синхрон
Анна Ґавальда (нар. 1970). «35 кіло надії». Теми
школи, родини, життєвого покликання особистості
Завдання: знайти цікаві факти про Анну Гавальда.
Читати 153-157.
04.02.25. Асинхрон, самостійно
Вконай тест за посланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9542847
03.02.25. Синхрон
Тема уроку: Смисл назви твору. Значення символів (шовкова хустка, краватка, повітряний змій та ін.).
Дочитайте твір стор.130--131
Намалюйте власного повітряного змія
28.01.24. Синхрон
Образи дітей (Ульф, Берра) і дідуся Нільса,
встановлення духовного зв’язку між ними.
Світ добра, людяності, милосердя, який герої творять
власноруч.
Переглянути презентацію: https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-tvoru-ulfa-starka-chi-vmiesh-ti-svistati-yuganno-337544.html
Читати стор.127-132
Виконати 1 завдання: https://academia-nikolenko-6klas.com.ua/check-yourself/interaktyvni-vpravy/interaktyvni-vpravy-czyfrovyj-format/ulf-stark-chy-vmiyesh-ty-svystaty-yuganno/
27.01.25. Синхрон
Ульф Старк. «Чи вмієш ти свистати, Юганно?». Проблеми самотності (дітей і дорослих), ставлення до людей похилого віку у творі
Читати стор.124-126
21.01.25. Синхрон Тема уроку:
Гумор в повісті, особливості її мови.
Завдання: 10 цікавих фактів про життя письменника Ульфа Старка (ст.124)
20.01.25. Тема уроку:
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули. Виразне читання уривків твору.
Виконати вправу: https://academia-nikolenko-6klas.com.ua/check-yourself/interaktyvni-vpravy/interaktyvni-vpravy-czyfrovyj-format/mykola-gogol-nich-pered-rizdvom/
14.01.25, Синхрон Тема:
Микола Васильович Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Поетичність повісті «Ніч перед Різдвом». Поєднання фантастичного і реального.
Читати: стор.68-80
Виконати вправу: https://learningapps.org/watch?v=pz6rwnv0k22
13.01.25. Синхрон
Тема уроку:
Реальні
та фантастичні елементи в сюжеті повісті. Значення
образу Різдва у творі. Ознаки фольклору (казки, пісні) у творі
Виконати 1 завдання за посиланням: https://academia-nikolenko-6klas.com.ua/check-yourself/interaktyvni-vpravy/interaktyvni-vpravy-czyfrovyj-format/charlz-dikens-rizdvyana-pisnya-v-prozi/
24.12.24. Асинхрон
Тема уроку: Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.
Завдання:
1. Записати у зошит число, тему уроку
2. Переглянути презентацію: https://naurok.com.ua/prezentaciya-dinamika-obrazu-skrudzha-prichini-yogo-duhovnogo-pererodzhennya-312609.html
3. Дочитати у підручнику "Різдвяну пісню у прозі"
4. Намалювати малюнок на тему твору. Фото малюнку надіслати мені.
5 Перевірте свої знання за посиланням:https://academia-nikolenko-6klas.com.ua/check-yourself/interaktyvni-vpravy/interaktyvni-vpravy-czyfrovyj-forma. Це необов"язково.
17.12.24. Синхрон
Тема уроку: Чарльз Дікенс (1812-1870) «Різдв’яна пісня в прозі».
Завдання: читати ст.82-87,
виписати у табличку, яким був і не був Скрудж
10.12.24. Синхрон
ПЧ № 1 . Роберт Льюїс Стівенсон «Острів скарбів».
Прочитати скорочений переказ твору: https://www.ukrlib.com.ua/styslo-zl/printit.php?tid=5850
Мультфільм: https://www.youtube.com/watch?v=fqrlsqQBfDo
03.12.24. Синхрон
Тема: Образи природи та ідея її пізнання у творі.
Переглянути презентацію:https://naurok.com.ua/prezentaciya-opisi-prirodi-u-romani-zh-verna-p-yatnadcyatirichniy-kapitan-206256.html
Знайти описи природи у творі
Виконай тест за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8655683
26.11.24. Синхрон
Тема: Особливості розвитку пригодницького сюжету у творі
Записати у зошит:
Ознаки пригодницького роману
Пригодницький роман (фр. roman d’aventures) — роман, сюжет якого насичений незвичайними подіями й характеризується їхнім несподіваним поворотом, великою динамікою розгортання.
Для пригодницького роману характерні мотиви викрадення й переслідування, атмосфера таємничості й загадковості, ситуації припущення й розгадування.
Завдання: записати число, тему уроку
- намалюйте шляхи подорожі "Пілігрима". Який мав бути і який відбувся.
- перевірте свої знання за посиланням:https://academia-nikolenko-6klas.com.ua/check-yourself/interaktyvni-vpravy/interaktyvni-vpravy-czyfrovyj-format/zhul-vern-pyatnadczyatyrichnyj-kapitan/
19.11.24. Синхрон
Презентація https://naurok.com.ua/prezentaciya-problema-rabstva-v-romani-p-yatnadcyatirichniy-kapitan-222713.html
Читати стор.63-66. Перевірити свої знання за кьюаркодом стор.67
12.11.24 Асинхронно
Дік
Сенд і його друзі. Дік Сенд і Негоро.
Презентація https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-dik-send-i-yogo-druzi-problema-rabstva-v-romani-197460.html
Презентація: https://www.youtube.com/watch?v=1-GTvACsmnk
Читати і переказувати стор.59-62
05.11.24. Синхронно
Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність.
Читати стор. 54-58.
22.10.24. Синхронно
Роман
«П'ятнадцятирічний капітан».
(Аналіз І-ІІ розділу, ч.1)
Презентація
https://naurok.com.ua/prezentaciya-zhitteviy-ta-tvorchiy-shlyah-zhul-verna-259200.html
Цікаві факти https://faktypro.com.ua/page/15-czikavikh-faktiv-pro-zhyulya-verna
Завдання:
Підготувати 10 цікавих фактів про Жуля Верна
15.10.24. Синхронно.
Контрольна робота. https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9665733
08.10.24. Синхронно
РМ № 1 (усно) Крилаті вислови грецької міфології
Презентація https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-krilati-grecki-virazi-279991.html
Завдання:
1. Записати число, тему уроку
2. Переглянути презентацію, запам"ятати значення крилатих висловів
3. Виписати вислови у зошит.
4. Підготуватися до контрольної роботи за темою міфів.
01.10.24. Синхронно
Тема уроку: Міф про Дедала і Ікара. Мрія давніх греків про освоєння простору
Завдання:
- запишіть число, тему уроку.
- прочитати уважно стор. 35-40
- перевірте свої знання за посиланням:https://academia-nikolenko-6klas.com.ua/check-yourself/interaktyvni-vpravy/interaktyvni-vpravy-czyfrovyj-format/mif-pro-dedala-ta-ikara/
24.09.24. Асинхронно, самостійно
Тема: Міфи про Геракла. "Критський бик". Поетизація в образі Геракла могутності й мужності, що покликані на боротьбу зі злом.
Завдання:
- запишіть число, тему уроку.
- прочитати уважно стор.29-32
- скласти кросворд з 6 і більше слів по міфу "Критський бик" з поясненнями.
- надсилати на електронну пошту magdalina885@gmail.com
17.09.24. Синхронно
Тема: Грецькі міфи. Міф про Прометея.
Аудіокнига https://www.youtube.com/watch?v=Ztnu0gFGJqY
10.09.24. Синхронно
Тема: Поняття про міф, його відмінності від казки та легенди. Міфологія народів світу. Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах.
Завдання:
- запишіть число, тему уроку.
- запишіть з підручника стор.17, що таке міф
- перегляньте відео з теми:
- вивчить матеріали підручника стор18-22 про грецькі міфи.
03/09/24/ Синхронно
Тема уроку:
Специфіка художньої літератури як виду мистецтва, її подібність і відмінність від інших видів мистецтва. Художній образ.
Тема №1 Література як вид мистецтва
Тема №2 Художній образ, поняття про традиційний образ, вічний образ

ЗАНОТУЙ!
1..Худо́жній о́браз — особлива форма естетичного освоєння світу, за якої зберігається його предметно-чуттєвий характер та його цілісність.
2.Вічні образи - образи літературних і міфологічних героів, які переросли свою епоху і набули загальнолюдського значення, ми їх сприймаємо як символів певних рис характеру, зовнішності та поведінки, внаслідок чого отримали особливу естетичну цінність.
Домашне завдання:
- прочитати підручник стор.3-14, записати у зошит визначення художнього образа та традиційного (вічного).
Коментарі
Дописати коментар