Зарубіжна література 9-А

Вітаю учнів 9-А класу!

Наш розклад:

Щовівторка 1-2 урок,

1 урок: 09.00. - 09.45.,

2 урок: 09.55. - 10.40

Наш підручник:

 https://pidruchnyk.com.ua/1001-zarubizhna-paraschich-9-klas.html

Адреса для Д/З:  magdalina885@gmail.com

Посилання на онлайн-уроки: http://meet.google.com/fey-gcpz-rxq

Хвилина мовчання о 09.00.https://www.youtube.com/watch?v=yYKHuAEhjBU

26.05.25. Асинхрон

Повторення пройденого матеріалу

20.05.25. синхрон

Повторення вивченого матеріалу

13.05.25. Синхрон

https://naurok.com.ua/test/kontrolna-robota-z-temi-literatura-xx-xxi-st-zhittya-istoriya-kultura-2298745.html

 Контрольна робота за темою «Література XX–XXI ст. Життя, історія, культура»

Узагальнення та систематизація навчального матеріалу. 

Виконати тестhttps://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4751701


06.05.25. Синхрон

63.

 ПЧ. № 3. Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «451° за Фаренгейтом». Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії «451° за Фаренгейтом». Тема знецінення культури.

64.

 ПЧ.№ 4. Рей Дуглас Бредбері «451° за Фаренгейтом». Провідні мотиви твору – книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо. Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві.

Ознайомитися з презентацію: https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-tryvoha-za-maibutnie-suspilstva-v-romani-antyutopii-451-hradus-za-farenheitom-560577.html

Прочитати твір: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=406

Паспорт твору: dovidka.biz.ua/451-za-farengeytom-analiz/

29.04.25. Синхрон

М.О. Булгаков « Собаче серце» Персонажі-двійники (Шариков – Швондер).

М.О. Булгаков « Собаче серце» Роль засобів комічного (сатира, сарказм, гротеск та ін.) у розвінчанні аномальної, антигуманної системи

Матеріали до уроку: https://naurok.com.ua/urok-na-temu-konflikt-natovpu-masovo-svidomosti-ta-intelektu-kulturi-personazhi--dviyniki-sharikov-shvonder-36936.html

22.04.25. Асинхрон

Творча історія повісті «Собаче серце». Критика соціальних експериментів і абсурдного суспільства у творі.

М.О. Булгаков « Собаче серце» Конфлікт натовпу, масової свідомості й інтелекту, культури.

https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-sobache-serce-m-bulgakova-yak-metafora-socialnih-eksperimentiv-revolyuciyno-dobi-konflikt-natovpu-masovo-svidomosti-ta-intelektu-kulturi-dlya-9-klasu-11627.html

Прочитати твір "Собаче серце"

15.04.25. Синхрон

57.

Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі

Е.Сігела "Історія одного кохання"


58.

Михайло Опанасович Булгаков (1891 – 1940). «Собаче серце». Українські сторінки життя і творчості М. Булгакова. М. Булгаков і влада, трагедія митця


Скорочений виклад: https://www.youtube.com/watch?v=LSan8YdbaSc

Переглянути відеоматеріали: https://www.youtube.com/watch?v=bew6ZsasuEg

08.04.25. Синхрон 2 урок

55.

Контрольна робота за темою «Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст.»( тестові завдання)

 

Тема. 6. Література XX–XXI ст. Життя, історія, культура (7 годин)

56.

Ерік Вольф Сігел (1937–2010). «Історія одного кохання». Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта.

Завдання: 

На 1 уроці виконати тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8870872 (оновлений)

Ознайомитися з матеріалами: https://www.youtube.com/watch?v=02jqHp9JBL4

Паспорт твору: https://dovidka.biz.ua/istoriya-odnogo-kohannya-analiz/

Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=0k7XAMgiiZs

Фільм: https://uakino.me/filmy/10394-storya-kohannya.html

01/04/25/ Синхрон

Динаміка образу Елайзи Дулітл. Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови.


ПЧ №2. Проспер Меріме «Кармен»

Відеоурок:https://www.youtube.com/watch?v=rpLf2_fYiK0 

Поспер Меріме: https://www.google.com/search?client=opera&q=кармен+скорочено+аудіокнига&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:2d54c964,vid:IWRUyfPssdI,st:0


Відеоматеріали: https://www.youtube.com/watch?v=CbLhbVyNaZg

Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-pozaklasnogo-chitannya-prosper-merime-karmen-139837.html

"Пігмаліон" читати: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=320

18.03.25. Синхрон

Композиція п’єси "Ляльковий дім". Образна система. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу


Бернард Шоу (1856–1950). «Пігмаліон». Особливості світогляду Б. Шоу. Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон».





Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-bernard-shou-1856-1950-pigmalion-osoblivosti-svitoglyadu-b-shou-specifika-vtilennya-antichnogo-mifu-v-p-esi-pigmalion-338109.html

Відеоматеріал: https://www.google.com/search?client=opera&q=Бернард+Шоу+(1856–1950).+«Пігмаліон».+Особливості+світогляду+Б.+Шоу.+Специфіка+втілення+античного+міфу+в+п’єсі+«Пігмаліон».&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:2890cc66,vid:UtCYzRgT6q8,st:0

Підручник: стор.251-258

"Пігмаліон" читати: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=320

Слухаємо міф: https://dovidka.biz.ua/mif-pigmalion-i-galateya-skorocheno/

11.03.25. Асинхрон

49.

«Ляльковий дім» Генріка Ібсена як соціально-психологічна драма

50.

Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої). (ТЛ) «Нова драма», ібсенізм

Дочитати твір: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=85

Підручник стор.243-246

04.03.25. Синхрон

Тема. 5. Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст. (7 годин)

«Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст.


Генрік Ібсен (1828–1906). «Ляльковий дім». Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство.

Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-novi-tendenci-u-dramaturgi-kincya-hih-pochatku-hh-st-311584.html

Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-genrik-ibsen-lyalkoviy-dim-rol-g-ibsena-v-rozvitku-svitovo-dramaturgi-yogo-novatorstvo-lyalkoviy-dim-yak-socialno-psihologichna-drama-9-klas-338053.html

Підручник стор.235-250  Аудіотекст: https://www.youtube.com/watch?v=PqhOxnYo5dE

Відео: https://www.youtube.com/watch?v=M73oLHzvLMQ

24.02.25. Синхрон

45.

РМ № 5 (усно) Зіставлення образів персонажів, їхніх учинків і ставлень. Тема грошей та їхнього впливу на людину у творах О. де Бальзака і М. Гоголя.

46.

 Контрольна робота за темою « РЕАЛІЗМ»

Виконати тест https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1752434

Презентація: https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-tema-hroshei-ta-ikhnoho-vplyvu-na-liudynu-u-tvorakh-mhoholia-ta-o-de-balzaka-693540.html

18.02.25. Синхрон

Завдання на 6 урок: написати характеристику одного з літературних героїв творів "Гобсек", "Ревізор", "Шинель".

43.

РМ №4 (письмово). Характеристика літературного героя

44.

Микола Васильович Гоголь « Шинель» Трактування фіналу (роль фантастики в реалістичному творі). Авторська позиція.

Презентація: https://www.youtube.com/watch?v=CeZPo_-DvtM

Як писати характеристику: https://vseosvita.ua/blogs/yak-napysaty-kharakterystyku-literaturnoho-heroia-102544.html

11.02.25 Синхрон


Микола Васильович Гоголь «Шинель». Особливості сюжету і композиції твору. Образ столиці як чужого й ворожого для людини простору.

Микола Васильович Гоголь « Шинель» Духовне знецінення й занепад особистості в умовах антигуманного суспільства. Критичний пафос твору

Читати 224-232

Прочитати повість: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=402

Паспорт твору: https://dovidka.biz.ua/shinel-analiz/

Записати у зошит:

Повість "Шинель"

Автор – Микола Гоголь

Рік написання – 1841

Напрям – критичний реалізм.

Тема – трагічна доля «маленької людини"

Ідея “Шинель”. Необхідність співчуття та поваги гідні всі люди, незважаючи на їх соціальне становище. 

Образи-символи. Нова шинель – символ справжнього, гідного людини життя. Втрата нової шинелі – символ втрати сенсу життя, втрата ідеї, що надихала його, дала новий сенс існуванню.

Головні герої  повісті“Шинель”:

 Акакій Акакійович Башмачкі, служив  у департаменті переписувачем паперів. 

Кравець Петрович –  зшив Башмачкіну чудову шинель.

«Значна особа» –  генерал, який нещодавно отримав звання, яке зіпсувало його. 

Грабіжники – зняли шинель з Акакія Акакійовича. 

04.02.25. Асинхрон

Тема уроку: 

Микола Васильович Гоголь «Ревізор». Образи персонажів як відображення аномальної системи, втілення в них соціальних і людських вад.

Микола Васильович Гоголь «Ревізор». Специфіка художнього конфлікту і жанру твору.

Матеріали до теми:https://naurok.com.ua/m-v-gogol-revizor-obrazi-chinovnikiv-obraz-hlestakova-ta-yogo-dinamika-124732.html

Прізвище чиновника, посада

Характеристика                                 за текстом

Як виконує службу

А. А. Сквозник-Дмухановський, городничий

     «Хоч і хабарник, але поводиться солідно»

Бере хабарі й дозволяє брати іншим, привласнює державні кошти

Л. Л. Хлопов, доглядач шкіл

      Всього боїшся: всякий втручається

Наляканий безкінечними перевірками й доганами, тому страшенно їх боїться

А. Ф. Ляпкін-Тяпкін, суддя

     Людина, що прочитала 5 чи 6 книг, і тому вільнодумна

Більше цікавиться полюванням ніж судочинством, бере хабарі «хортенятами», завжди напідпитку

А. П. Земляника, попечитель богоугодних закладів

    «Свиня в ярмолці»

Хворі вмирають як мухи, дорогих ліків не вживають

І. К. Шпекін, поштмейстер

    Простосердна до наївності людина

Поштові справи занедбані, пошта не доходить, читає чужі листи

У комедії Миколи Гоголя "Ревізор" городничий носить прізвище Сквозник-Дмухановський не просто так. Це прізвище є промовистим і вказує на характер та сутність цього персонажа.

  Сквозник: Це слово натякає на те, що городничий - людина хитра, пронирлива і здатна "пролізти" всюди, "крізь" будь-які перешкоди. Він вміє обходити закони, знаходити вигоду для себе у будь-якій ситуації.
 Дмухановський: Ця частина прізвища походить від слова "дмухати". Це вказує на те, що городничий любить пускати пил в очі, створювати видимість діяльності, роздувати незначні справи до великих розмірів. Він також може бути лицемірним і підступним, "дмухаючи" на інших, щоб збити їх з пантелику.
Обидві частини прізвища разом створюють образ людини, яка є спритною, хитрою, лицемірною і вміє використовувати свій вплив для особистого збагачення. Городничий Сквозник-Дмухановський - це типовий хабарник і зловживач службовим становищем, який не дбає про благо міста та його мешканців.


28.01.25 Синхрон

Микола Васильович Гоголь (1809 – 1852). Зрілий етап життя і творчості митця.

Микола Васильович Гоголь «Ревізор». Творча історія п’єси. Критика суспільства.

 Читати підручник 210-217

Аудіопереказ: https://www.youtube.com/watch?v=0D4V57gXiv8                                                          21.01.25 Синхрон

https://naurok.com.ua/test/onore-de-balzak-gobsek-29734.html

Теми уроків:

«Гобсек» у структурі «Людської комедії». Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»).

Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське ставлення до життя та ін.).

Читати стор.201-207

Виконати тест:https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9014939

— На це є поважні причини, — відповів той. — Граф при смерті. Це одна з тих ніжних натур, що не вміють побороти горе, і воно вбиває їх. Життя — це складне, важке ремесло, і треба докласти зусиль, щоб навчитися жити. Коли людина пізнає життя, зазнавши його прикрощів, її нерви загартуються, зміцніють, і вона здатна керувати своїми почуттями. Тоді нерви її стають немовби сталевими пружинами, що гнуться, а не ламаються. А коли ще й травлення добре, то така загартована людина може прожити стільки ж років, як і знамениті ліванські кедри.

— Допомогти Ернестові? — вигукнув Гобсек. — Ні, ні! Нещастя — наш найкращий вчитель. Нещастя навчить його знати ціну грошам і людям, чоловікам і жінкам. Нехай поплаває по паризькому морю. А коли стане вправним лоцманом, ми дамо йому корабель.

https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=20&page=5#google_vignette

14.01.25.  Синхрон

Тема 1

Тема. 4. Реалізм (13 годин)

Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму (зв’язок із дійсністю, аналітизм, типовість образів і ситуацій, розкриття впливу соціального середовища на людину, критичний пафос, дослідження життя суспільства, психологізм та ін.). Взаємодія реалізму з іншими напрямами XIX ст. (романтизмом, натуралізмом).

Тема 2 

Оноре де Бальзак (1799–1850). «Гобсек». Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. «Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи.

Завдання: 
Вивчити матеріали підручника стор.184-200
Прочитати повість "Гобсек" скорочено: https://www.ukrlib.com.ua/styslo-zl/printit.php?tid=5500&page=2
Надіслати план біографії Оноре де Бальзака по ст.191-194 (розпочали у класі)+
визначення реалізму (ст.186)

24.12.24. Асинхрон

31.

РМ №2  (усно) Лист літературному герою або письменнику/письменниці.

32.

РМ №3 (усно). «Шість капелюхів»: Найкращі книги про кохання. Урок-підсумок.

 

Завдання: продумати, про що б ви хотіли поговорити з улюбленим письменником чи літературним героем. 

Завдання для підвищення оцінки за семестр: написати такий лист та переслати мені.

17.12.24. Синхрон

Урок 29. Контрольна робота за темою «Романтизм» ( тестові завдання)

Виконай тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4582195

Урок 30. ПЧ №1. Шиллер Ф. «Підступність і кохання»

Сюжет твору:   https://dovidka.biz.ua/shiller-pidstupnist-i-kohannya-skorocheno/

Текст: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=8408





10.12.24. Синхрон

27.

Образ Африки в романі. Протиставлення цивілізації й природи у творі. Сенс назви твору.

28.

РМ №1 (письмово) Твір-роздум на одну з тем за вивченими творами.

Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-dzhozef-konrad-serce-pitmi-znayomstvo-z-pismennikom-ta-yogo-romanom-313392.html

Сенс назви "Серце пітьми"

Назва твору Джозефа Конрада "Серце пітьми" має декілька рівнів інтерпретації та вбирає в себе глибокий символізм. Ось кілька ключових аспектів, які допомагають розкрити її значення:
 * Географічний аспект: Африка, особливо її глибинні джунглі, часто асоціювалися з невідомим, диким і темним континентом. "Серце пітьми" може буквально вказувати на географічний центр Африки, куди вирушає головний герой Марлоу, і на те, що він там знаходить.
 * Психологічний аспект: "Серце пітьми" символізує темні глибини людської душі, які можуть проявитися в екстремальних умовах або під впливом спокус. Марлоу, подорожуючи вглиб континенту, одночасно подорожує вглиб себе і стикається зі своїми найпотаємнішими страхами та бажаннями.
 * Соціальний аспект: Роман критикує колоніалізм та його руйнівний вплив на людей. "Серце пітьми" може символізувати темну сторону цивілізації, яка проявляється в жадібності, жорстокості та прагненні до влади.
 * Філософський аспект: Твір піднімає питання про природу добра і зла, про межі людської цивілізації та про те, що відбувається з людиною, коли вона опиняється на межі виживання.
**Отже, "Серце пітьми" - це не просто назва роману, а багатошаровий символ, який вбирає в себе: **
 * Подорож у невідоме: як географічну, так і внутрішню.
 * Зіткнення з темною стороною людської природи.
 * Критику колоніалізму та його наслідків.
 * Філософські роздуми про сенс життя та місце людини у світі.
Чому цей твір досі залишається актуальним?
"Серце пітьми" продовжує хвилювати читачів, оскільки його теми універсальні і стосуються кожної людини. Роман змушує нас замислитися над власною природою, над злом, яке існує в світі, і над тим, як ми можемо протистояти йому.
Завдання
- написати твір-роздум на одну з тем:
1.«Джейн Ейр». Історія сироти Джейн Ейр на тлі суспільства.
 
2. Засудження у творі жахливих наслідків колоніальної політики європейців у творі "Серце пітьми"

3.«Гордість і упередження». Життєва історія родини Беннет.

4.Образи персонажів (Есмеральда, Клод Фролло, Квазімодо, Феб та ін.), їхні стосунки й життєві долі у романі "Собор Паризької Богоматері"

Як написати твір-роздум: Покрокова інструкція

Твір-роздум – це не просто переказування фактів, а вираження власних думок і поглядів на певну тему. Це своєрідний діалог з читачем, де автор ділиться своїми міркуваннями, аналізує ситуації та формулює висновки.
Структура твору-роздуму:
 * Вступ:
   * Привернення уваги читача: цікавий факт, цитата, запитання.
   * Актуалізація теми: чому ця тема є важливою і актуальною сьогодні?
   * Формулювання тези: чітке і лаконічне висловлювання основної думки твору.
 * Основна частина:
   * Аргументи: логічні докази, які підтверджують тезу.
   * Приклади: факти, події, літературні твори, що ілюструють аргументи.
   * Контраргументи та їх спростування: демонстрація вміння бачити різні точки зору.
 * Висновок:
   * Узагальнення: підсумок основних думок.
   * Повторення тези: формулювання тези іншими словами.
   * Висновок: остаточне твердження, що випливає з усіх міркувань.
Поради щодо написання:
 * Вибирай цікаву тему: Твір буде цікавішим, якщо ти пишеш про те, що тебе хвилює.
 * Будь оригінальним: Не просто переказуй чужі думки, а додавай свої власні міркування.
 * Структуруй текст: Чітка структура допоможе тобі викласти свої думки логічно і послідовно.
 * Використовуй різноманітні мовні засоби: Епітети, метафори, порівняння збагатять твою мову.
 * Перевіряй текст на помилки: Ретельно перечитай твір, щоб виправити граматичні та орфографічні помилки.

Приклад плану твору-роздуму на тему "Чи потрібні сучасній молоді соціальні мережі?":
 * Вступ:
   * Цікавий факт: кількість користувачів соцмереж постійно зростає.
   * Теза: Соціальні мережі є важливою частиною життя сучасної молоді, але мають як позитивні, так і негативні сторони.
 * Основна частина:
   * Аргументи "за": спілкування, отримання інформації, самореалізація.
   * Аргументи "проти": залежність, кібербулінг, вплив на психіку.
 * Висновок:
   * Узагальнення: Соціальні мережі – це інструмент, який можна використовувати як на благо, так і на шкоду.
   * Повторення тези: Важливо розуміти, як ними користуватися, щоб уникнути негативних наслідків.

   * Висновок: Кожен підліток має сам вирішити, яку роль соціальні мережі відіграватимуть у його житті.

03.12.24. Синхрон

25.

Тема кохання у творі (Джейн Ейр – Едвард Рочестер). Достовірність зображення середовища, реалістичні деталі.

26.

Джозеф Конрад (Юзеф Теодор Конрад Коженьовський) (1857 – 1924). «Серце пітьми». «Серце пітьми» – пригодницький роман про мандрівку моряка Марлоу Центральною Африкою. Засудження у творі жахливих наслідків колоніальної політики європейців.


Презентація: https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-sharlotta-brontedzhein-eir-610678.html

Текст "Джейн Ейр":https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=1310

Біографія Джозефа Конрадаhttps://dovidka.biz.ua/dzhozef-konrad-biohrafiya-ta-tsikavi-fakty/ 

Характеристики героїв твору "Серце пітьми"https://dovidka.biz.ua/sertse-pitmy-harakterystyka-heroiv/

Річка Конго : https://mapme.club/poradi/16061-250-metriv-do-dna-kongo-naybilsh-gliboka-richka-na-zemniy-kuli.html

Барабанне коло: https://www.google.com/search?client=opera&q=Барабанне+коло&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:e74fb9ea,vid:di6-w2O7VYc,st:0

26.11.24. Синхрон

23.

Віктор Гюго  «Собор Паризької Богоматері». Символіка твору.

24.

Шарлотта Бронте (1816 – 1855). «Джейн Ейр». Історія сироти Джейн Ейр на тлі суспільства. Романтичні мрії Джейн Ейр і сувора реальність.


Мюзикл: https://www.youtube.com/watch?v=MEODTN06mJE      0        1.34     2.37

Характеристики героїв: https://dovidka.biz.ua/dzheyn-eyr-harakterystyka-heroiv/

19.11.24. Синхрон

21.

Віктор Гюго (1802 – 1885). «Собор Паризької Богоматері». Історична основа твору та її авторське переосмислення. Провідні теми й проблеми роману. Особливості побудови сюжету і композиції.

22.

Поетизація почуття кохання. Образи персонажів (Есмеральда, Клод Фролло, Квазімодо, Феб та ін.), їхні стосунки й життєві долі.

Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-viktor-gyugo-sobor-parizko-bogomateri-340739.html

Текст та аудіо: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=704

Портрети ст. 9, 10

Паспорт твору: https://www.ukrlib.com.ua/review-zl/printit.php?tid=11659#google_vignette

Мультфільм за мотивами твору:https://uakino.me/cartoon/features/1337-gorban-z-notr-dama.html

12.11.24. Синхрон

19.

Джейн Остін «Гордість і упередження». Образи головних героїв і героїнь, засоби їх створення.

20.

Джейн Остін «Гордість і упередження». Тема кохання у творі (Елізабет Беннет – містер Дарсі, Джейн Беннет – містер Бінґлі). Зображення середовища, виразні деталі.

Перевірте свої знання: https://naurok.com.ua/test/dzheyn-ostin-gordist-i-uperedzhennya-1882702.html

Прочитати твір

https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=8568

Паспорт твору: https://dovidka.biz.ua/hordist-i-uperedzhennya-analiz-pasport-tvoru/

Переглянути фільмhttps://uakino.me/filmy/10028-gordist-ta-uperedzhennya.html

05.11.24. Синхронний режим

Тема уроку: 

НОВІ ОБРІЇ ЄВРОПЕЙСЬКОГО РОМАНУ Джейн Остін (1775 – 1817). «Гордість і упередження». Роман чуттєвості як прояв «жіночої літератури» кінця XVIII – XIX ст. Життєва історія родини Беннет.

Завдання:
Ознайомитися з презентацією з теми: 

https://vseosvita.ua/library/prezentatsiya-dzhein-ostin-hordist-i-uperedzhennia-605959.html

Буктрейлер: https://www.google.com/search?q=буктрейлер+гордість+і+упередження&client=opera&hs=8C6&sca_esv=d93caf3cc682a2a7&sxsrf=ADLYWIJ3C0PvXq3iaFyTOrI146G24a9eng%3A1730744093038&ei=HQ8pZ8T3AenAwPAPq9mE6AI&oq=бук+гордість+і+упередження&gs_lp=Egxnd3Mtd2l6LXNlcnAiMdCx0YPQuiDQs9C-0YDQtNGW0YHRgtGMINGWINGD0L_QtdGA0LXQtNC20LXQvdC90Y8qAggAMgYQABgHGB4yCBAAGIAEGKIEMggQABiABBiiBEj2JVDICFjLEXABeAGQAQCYAa0CoAHCBKoBBzAuMi4wLjG4AQHIAQD4AQGYAgSgAusEwgIKEAAYsAMY1gQYR8ICBxAjGLACGCfCAggQABiiBBiJBZgDAIgGAZAGCJIHBzEuMi4wLjGgB4oS&sclient=gws-wiz-serp#fpstate=ive&vld=cid:d7715983,vid:qVosRrZHmRs,st:0

Прочитати твір

https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=8568

Паспорт твору: https://dovidka.biz.ua/hordist-i-uperedzhennya-analiz-pasport-tvoru/

Переглянути фільмhttps://uakino.me/filmy/10028-gordist-ta-uperedzhennya.html

05.11.24. Синхронний режим

Джордж Ноел Гордон Байрон Специфіка зображення образу гетьмана у творі (монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу та ін.)

Завдання:

Записати число, тему уроку.

Вивчити матеріал підручника стор.110-113 та матеріали за посиланням https://oin.in.ua/styhijnist-obrazu-mazepy/


22.10.24. Синхрон Теми 15-16 уроків

Джордж Ноел Гордон Байрон (1788–1824). «Хотів би жити знов у горах…», «Мій дух як ніч…». Вплив творчості Дж. Байрона на розвиток романтизму в Європі. Протиставлення мрії і дійсності у ліриці поета. Фольклорні та біблійні мотиви у віршах Дж. Байрона.

Завдання: Презентація: https://www.google.com/search?client=opera&q=Джордж+Ноел+Гордон+Байрон+(1788–1824).+«Хотів+би+жити+знов+у+горах…»%2C+«Мій+дух+як+ніч…».&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:5ad0ab3b,vid:DE7eokUafF8,st:0

1.Прочитати та запам"ятати основні віхи біографії Байрона, стор.90-94

2. Створити у зошиті "хмару слів" по біографії Байрона

3.Виразно прочитати текст віршів.

4. Запиши у зошит визначення терміну Байронічний герой, стор.94


Джордж Ноел Гордон Байрон Українська тема в поемі «Мазепа». (ТЛ) Поглиблення понять про поему (романтична), роман

1. читати стор. 105-106

текст твору https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=1543

Хотів би жити знов у горах

Джордж Гордон Байрон

Хотів би жити знов у горах
Дитям безжурним, як колись,
Блукать між скель, в морях суворих
Між хвиль розбурханих нестись.
Моя ж душа, мов птах прип'ятий,
Що прагне скель і висоти,
Страджае в Англії пихатій,
В краю лукавства й німоти.

Дай утекти мені, талане,
На лоно урвищ і горбів,
Забудь всі титули й кайдани,
Лакуз вельможних і рабів.
Веди мене на хмурі скелі,
Де стогне грізний океан,—
Верни в дитинства дні веселі,
Дай серцю відпочить од ран.

Я мало жив, та відчуваю:
Чужий я в цьому світі лжі.
Навіщо ж темрява ховає
Той знак останньої межі?
Я спав, я снив про щастя, доки
Не заступив тих марень гніт,—
То, Правдо, промінь твій жорстокий
Вернув мене у ниций світ.

Кого любив — давно нема вже,
Та й друзі розійшлись, як дим.
Надію втративши назавше,
Вже й серце стало крижаним.

Хай інколи тамує келих
Скорботу й біль, нехай уста
Сміються між питців веселих,—
Я серцем завжди сирота.

Як слухать ляси разуразні
Не друзів і не ворогів,
Кого у тлум строкатий блазнів
Маєтність або сан привів!
Де ж друзів коло? Чом не склалась
Та приязнь вірна і свята?
Набрид мені вертепний галас
І втіх нещирих марнота.

А ти, о Жінко, світоч вроди,
В тобі розрада і любов,
Та в серці в мене стільки льоду,
Що я й до тебе охолов.
Цей світ лукавства і облуди
Я б промінять на край хотів,
В якому вільно дишуть груди
Між темних урвищ і хребтів:

Туди б, з незлобним серцем, в бурю,
На те безлюддя, до стихій!
Волію пустку дику й хмуру,
Таку ж, як дух похмурий мій.
О, як мені з душного світу,
Мов голуб до свого кубла,
У небо грозове злетіти,
В кочівлю сонця та орла!

1807

             Мій дух як ніч. О, грай скоріш!

Я ще вчуваю арфи глас,
Нехай воркує жалібніш
І тішить слух в останній час.
Як ще надія в серці спить,
Її розбудить віщий спів.
Як є сльоза, вона збіжить,
Поки мій мозок не згорів.
Але суворо й смутно грай,
Додай жалю в свій перший звук.
Молю тебе, заплакать дай,
Бо розпадеться серце з мук.
Воно в собі терпить давно,
Давно вже в ньому вщерть образ,
Як не поможе спів, воно
Од мук тяжких порветься враз!

1815

15.10.24. Синхрон Теми 13-14 уроків

Завдання: вивчити вірш «Не знаю, що стало зо мною…»  https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=1751

Специфіка німецького романтизму і творчість Генріха Гейне (1797–1856). «Книга пісень» («На півночі кедр одинокий…», «Не знаю, що стало зо мною…», «Коли розлучаються двоє…»). «Книга пісень»: особливості композиції збірки, образ ліричного героя, фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін.)



Коли розлучаються двоє,
За руки беруться вони,
I плачуть, і тяжко зітхають,
Без ліку зітхають, смутні.

З тобою ми вдвох не зітхали.
Ніколи не плакали ми;
Той сум, оті тяжкі зітхання
Прийшли до нас згодом самі.

Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів.

Переглянути відео з теми: https://www.google.com/search?client=opera&q=Специфіка+німецького+романтизму+і+творчість+Генріха+Гейне+(1797–1856).+«Книга+пісень»&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:f6e5b48b,vid:y-gnRzACL8A,st:0

08.10.24. Синхрон (2 урок)  Теми 11-12 уроків

Контрольна робота з теми « Вступ. Просвітництво » ( тестові завдання)

Виконати роботу за посиланням: https://vseosvita.ua/test/kontrolna-robota-z-temy-vstup-prosvitnytstvo-343681.html . Написати у зошиті, сфотографувати, прислати на пошту до 10.10.24.

Тема 3. Романтизм (18 годин)

Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах

Романтичне_  незвичайне, фантастичне, таємниче

Романтизм - художній напрям і метод у літературі та мистецтві кінця 18-19 ст., 

 дл якого характерна особлива увага до особистості, її стосунків з навколишньою дійсністю, а також протиставлення реального і фантастичного.

Завдання: читати стор.67-74

Презентація https://www.google.com/search?client=opera&q=Романтизм+9+клас&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:372ea670,vid:AVS7wxhvZiE,st:0

Записати:

 - часові межі романтизму стор.68

 - визначення романтизму.

01.10.24. Синхрон  Теми 9-10 уроків

Йоганн Вольфганг Ґете Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї». Образ Прометея.

Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759– 1805). «До радості». Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості» Ф. Шиллера. Пафос твору, який став гімном Євросоюзу.

Завдання:

Записати число, теми уроків

Вивчити матеріали підручника стор. 54-64

Слухати https://www.google.com/search?client=opera&q=ода+до+радості+бетховен+слухати&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:575928a0,vid:q30GxJk0SlI,st:0

Виразно читати: https://www.youtube.com/watch?v=hpwOFc-K_0M

Прометей

Вгорни небо твоє, Зевсе,
Імлою хмар,
Вчини, як отой хлопчак,
Що толочить будяки,
Влучай в дуби й верхів'я гір,—
Тільки мою землю
Мені залиши
І мою хатину, будовану не тобою,
І вогнище моє
Із розжареним приском,
Якому ти заздриш.

Не знаю нікого біднішого
Під сонцем, ніж ви, богове!
Нещедро ви живлите
Данням офір
І дихом молитов
Вашу величність.
Ви б геть змарчіли, якби
Не жебраки і діти,
Дурники, повні надії.

Коли я був малий, тоді,
Не знаючи, що, де і як,
Звертав свої заблудлі очі
До сонця, чи нема там вгорі
Вуха, що скарги мої почуло б,
Серця, що так, як моє,
Пригноблених би пожаліло.
Хто допоміг
Гордість титанів мені здолать?
Хто від смерті мене врятував,
Від долі раба?
Чи не ти само це звершило,
Серце, в паланні святім?
Чи не палало, юне й добре, ти,
Марно дякуючи за рятунок
Тому, хто спить у високості?

Тебе шанувати? Чому?
Може, зм'якшив ти колись
Болі знедоленим?
Може, притишив колись
Сльози настрашених?
Чи не всемогутній Час
Мужа із мене викував?
Чи не одвічна судьба
Владує і мною, й тобою?
Либонь, ти гадаєш,
Що зненавидіти життя я мушу,
Втекти десь в пустелю,
Бо не всі вже
Пуп'янки мрій достигли?

Ну, тут я сиджу і формую
Людей на свій образ —
Поріддя, що подібне до мене,
Щоб мучитися, щоб ридати,
Щоб втішатися, щоб радіти,—
І зневажати тебе,
Як я!

23.09.24. Синхрон/ Теми 7-8 уроків:

Йоганн Вольфганг Ґете (1749–1832). Роль Й. В. Ґете в історії Просвітництва. Нове розуміння природи у ліриці Й. В. Ґете. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король»

Йоганн Вольфганг Ґете Ідея кохання й щастя у «Травневій пісні», ознаки фольклору

Вивчити матеріали підручнка стор.46-55

Виразно читати баладу: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=334 та вірш

Травнева пісня

Йоганн Вольфганг Ґете

Сміється природа радо мені,
Як сяє сонце по зимнім сні!
Барвисті квіти по всіх лугах,
Пташині хори по всіх гаях,
І в кожнім серці радість, весна:
О земле, сонце, любов ясна!

Любов моя, ти світлий чар!
Ти злото ранніх нагірних хмар!
Твій подив свіжим лугам, полям,
Благословення траві й квіткам...
Дівчатко любе, дівча ясне!
Як зір твій сяє: ти любиш мене!

Як жайворонок — повітря й спів,
Як чиста квітка — росу полів,
Тебе люблю я гарячим чуттям,
Ти радістю, сміхом, новим життям
Підносиш спів мій, хвилюєш кров..
О, будь щаслива, моя любов!
Переклад М. Зерова

17.09.24. Синхрон

Урок 5-6 Теми уроків:

Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини.

Джонатан Свіфт  «Мандри Лемюеля Гуллівера» Жанрова своєрідність роману (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики). Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова.

Завдання: 

- записати число, теми уроків

- переглянути відео з теми: https://www.youtube.com/watch?v=JA9RPh9pISo  та https://www.youtube.com/watch?v=PtR4af65_58

- вивчити матеріали підручника стор.40-42

- письмово дати відповідь на питання 1, 2,3,4 стор.42.

10.09.24. Синхрон                                Урок 3.

Тема: Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу й культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм).

https://vseosvita.ua/library/prosvitnictvo-ak-literaturna-epoha-istoricni-umovi-ta-providni-idei-prosvitnictva-vpliv-filosofii-na-literaturu-j-kulturu-dobi-hudozni-naprami-prosvit-420539.html

Асинхрон                                              Урок 4

Тема: Джонатан Свіфт (1667–1745). «Мандри Лемюеля Гуллівера» (1 частина). Історія написання твору. Просвітницькі ідеї у творі.

Записати у зошит число, теми уроків. 

Записати паспорт твору https://dovidka.biz.ua/mandri-gulivera-analiz/

Прослухати аудіоверсію твору: https://dovidka.biz.ua/mandri-gulivera-analiz/


03.09.24. Синхронно

1.Тема уроку:

Літературні жанри і стилі. Перехідні явища в літературі. (ТЛ) Жанр, стиль.

Читати підручник стор 9-13.

Запам"ятати, що таке жанр і стиль.

 2. Тема уроку:

 Жанрово-стильові тенденції в українській та зарубіжних літературах на етапах літературного процесу.          

Читати підручник стор 9-13. 

ЛІТЕРАТУРНІ ЖАНРИ І СТИЛІ. ПЕРЕХІДНІ ЯВИЩА В ЛІТЕРАТУРІ 

 Етапи розвитку світової літератури 

  1. Міфологіяусна народна творчість
  2. Антична література (VIII ст. до н. е. - V ст. н. е.)
  3. Література доби Середньовіччя (V-XV ст.)
  4. Література доби Відродження (XV-XVII ст.)
  5. Література XVII ст.бароко і класицизм
  6. Література доби Просвітництва (кінець XVII - XVIII ст.): просвітницький реалізм, просвітницький класицизм, сентименталізм, рококо
  7. Література XIX ст. : романтизм і реалізм
  8. Література кінця XIX - другої половини XX ст.: модернізм (паралельно розвиваються інші напрями — реалізм, романтизм)
  9. Література останньої третини XX - початку XXI ст.: постмодернізм, розвиток інших напрямів

Літерату́рний жанр (фр. genre — рід, вид) — один із головних елементів систематизації літературного матеріалу, літературного твору, класифікує літературні твори за їх типами творів.

 

 
лірикадрамаепос

 

 

 


Епос — один із трьох родів літератури. Основа  епічного  твору —  розповідь  від автора: і в оповіданні, і в повісті, і в романі змальовано події й образи людей; матеріал викладено у прозовій формі; різняться вони лише обсягом матеріалу та ступенем докладності зображення.

Основні особливості епосу

 

Øрозповідь про події як такі, що вже відбулися; 
Øзображення  людини  через  її  вчинки,  поведінку,  особливості    мовлення тощо;
Øрізноманітні описи;  
Øрівний («епічний») тон викладу;  
Øменш  інтенсивне,  ніж  у ліриці,  використання  образотворчих    засобів;

 

Øпрозова форма.   

 

Лірика — 1. Один із трьох родів художньої літератури, у якому навколишню  дійсність  зображено  шляхом  передавання  почуттів, настроїв,  переживань,  емоцій  ліричного  героя  чи  автора.
  2.  Певний віршовий твір або сукупність творів

 

Основні особливості лірики

- Вираження почуттів і роздумів, що викликані зовнішніми обставинами;

- елементи розповіді, описи;  

- висока образність та емоційність;  

- інтенсивне використання образотворчих засобів;  

- стислість викладу;  

- віршова форма;  

- малий обсяг.  

Для  лірики  є характерним  ліричний  герой.

 

Ліричний  герой — образ,  що  виникає  в уяві  читача  під  враженням  від  висловлених у творі  почуттів,  переживань,  роздумів. ліричний  герой не  обов’язково тотожний авторові.

 

Драма  1. Один з основних родів художньої літератури, що зображує  дійсність  безпосередньо  через  висловлювання  та  дії  самих персонажів.
 2. Один із жанрів драматичного роду, нарівні з комедією, трагедією. Це п’єса соціального чи побутового характеру з гострим  конфліктом,  який  розвивається  в постійному  напруженні.

 

Особливості драматичних творів:

üЗображення людини через її вчинки, поведінку, висловлювання;  
üрушій дії — гострий конфлікт;  
üвідтворення  подій  як  живого  процесу,  що  відбувається  в цей    момент;
üдіалогічний виклад художнього матеріалу;  
üподіл тексту на дії, картини, яви;  
üнаявність ремарок;  
üпризначення твору для вистави на сцені;  

 

üпрозова або віршова форма.

 

 

 

 

 

 

 

 

Стиль письменника — ідейно-художня своєрідність його творів, зумовлена особливостями таланту, світоглядом, життєвим досвідом, характером, загальною культурою, орієнтацією на певні зразки тощо. Стиль проявляється у виборі тем та їх розкритті, у творенні образів персонажів, у компонуванні творів і розгортанні сюжетів, у розробці улюблених жанрових форм, у доборі зображально-виражальних засобів, мові. 

                     


                                      

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Головна сторінка