Зарубіжна література 10 клас

 

Вітаю вас на уроці зарубіжної літератури.

Підручник https://shkola.in.ua/1662-zarubizhna-literatura-10-klas-parashchych-2018.html

Д/з надсилати:  magdalina885@gmail.com  

Посилання на онлайн-уроки: http://meet.google.com/fey-gcpz-rxq

Тести за ІІ семестр: для Н/А

 https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3803785

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4085561


22.05.25. Синхрон

Повторення

Виконати тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4085561

15.05.25. Асинхрон

Тема уроку: Урок позакласного читання 2. Йоанна Ягелло. «Шоколад з чилі»

Завдання: прочитати твір: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=8121

08.05.25. Синхрон

Тема уроку: Польща. Й. Яґелло – польська письменниця, авторка творів для дітей та молоді. «Кава з кардамоном»: Синтез підліткової повісті (стосунки в родині, перше кохання) та детективу (розгадування сімейної таємниці). Проблема батьків і дітей. Образ головної героїні. Мова твору. (ТЛ) Класична і масова література. Художність.

Прочитати твір: https://www.ukrlib.com.ua/styslo-zl/printit.php?tid=8677

01.05.25. Асинхрон

Тема уроку: Особливості розвитку сюжету. Роль фантастики. Символіка образів. Трактування фіналу. (ЕК) Ознаки казки в драмі «Синій птах» М. Метерлінка. Порівняння драм «Синій птах» М. Метерлінка і «Лісова пісня» Лесі Українки.

Завдання: прочитати твір "Синій птах"

Переглянути презентацію: https://www.youtube.com/watch?v=xqBI_EnKcxU

24.04.25. Синхрон

Тема уроку: Розділ 6. Драматургія кінця XIX – початку XX ст. (3 год.).

 Зміни в драматургії на межі XIX–XX ст. 

Бельгія. Моріс Метерлінк (1862 – 1942). «Синій птах». М. Метерлінк як теоретик і практик «нової драми». Концепція символістського театру. Ідея одухотворення життя й відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії «Синій птах». Робота над змістом. 

 (ТЛ) «Нова драма», дія (зовнішня і внутрішня), символ, підтекст, драма-феєрія.  

Читати підручник стор.139-144

Паспорт твору та короткий переказ: https://dovidka.biz.ua/siniy-ptah-analiz/

Читати твір: www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=3663

17.04.25.Асинхрон

Тема уроку: Урок розвитку мовлення 4 (усний)  Складання тез власного виступу

Варіанти складання тез: 

,  Чіткі тези – основа впевненого та цікавого виступу. Дивіться, тут немає якогось одного "правильного" шляху, але є кілька класних ідей, які вам точно допоможуть:

 * Зрозумійте свою головну ідею: Перш ніж взагалі братися за тези, запитайте себе: "Яку одну річ я хочу, щоб люди запам'ятали після мого виступу?". Це ваш компас.
 * Накидайте основні блоки: Розбийте свою головну ідею на кілька ключових моментів. Уявіть собі кістяк вашого виступу. Зазвичай, три-п'ять основних блоків – це ідеально. Більше може загубити слухачів, менше – не розкриє тему.
 * Перетворіть блоки на короткі твердження: Кожен блок має стати однією чіткою тезою. Це має бути коротке, змістовне речення, яке передає суть цього блоку. Думайте про це як про заголовок для кожної частини вашого виступу.
 * Додайте "підтези" для глибини: Якщо якийсь із ваших основних блоків потребує детальнішого пояснення, додайте до нього кілька коротких підтез. Це якби ви розшифровували свій заголовок кількома важливими пунктами.
 * Використовуйте ключові слова та фрази: Ваші тези мають бути вам підказкою, а не повним текстом виступу. Використовуйте слова та фрази, які миттєво викликають у вас потрібні асоціації та думки.
 * Продумайте порядок: Розташуйте свої тези в логічній послідовності. Як ви будете вести свою аудиторію від однієї думки до іншої? Який порядок буде найбільш зрозумілим та переконливим?
 * Зробіть тези візуально зручними: Використовуйте нумерацію, булети, форматування, щоб ваші тези легко читались. Коли ви хвилюєтесь, простий та чіткий вигляд ваших нотаток – це велика підтримка.
 * Репетируйте з тезами: Проговоріть свій виступ, спираючись лише на тези. Це допоможе вам зрозуміти, чи достатньо вони інформативні для вас і чи плавно ви переходите від однієї думки до іншої.
 * Будьте гнучкими: Іноді під час репетиції або навіть під час самого виступу ви можете захотіти трохи змінити порядок або додати якусь думку. Ваші тези – це орієнтир, а не жорсткий сценарій.
Ось вам невеличкий приклад. Припустимо, ваша головна ідея – "Чому важливо сортувати сміття". Ваші тези можуть виглядати так:
 * Екологія: Зменшення забруднення довкілля.
   * Збереження природних ресурсів.
   * Зменшення кількості відходів на полігонах.
 * Економіка: Вторинна переробка як нова галузь.
   * Створення нових робочих місць.
   * Економія на видобутку первинної сировини.
 * Суспільство: Виховання екологічної свідомості.
   * Покращення якості життя.
   * Приклад для майбутніх поколінь.

Тобто, кожна теза – це ніби маленький, але важливий камінчик у фундаменті вашого вистуу. Успіхів вам! Ви обов'язково впораєтесь!

10/04/25/ Синхрон

Тема уроку: Художнє новаторство А. Рембо. Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті «Голосівки». Образ ліричного героя у вірші «Моя циганерія».

Прочитати вірш виразно: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=476

Переглянути презентацію: https://www.youtube.com/watch?v=HqjiK5Osh_I

Підручник стор.131-137

03.04/25/ Асинхрон

Тема уроку: П. Верлен. Естетичні погляди поета у вірші «Поетичне мистецтво».

Зображення пейзажів природи і душі в «Осінній пісні». Сугестивність, музичність,

живописність лірики.


Матеріали до уроку: https://www.youtube.com/watch?v=5mKnGOK2wA0

Прочитати вірш: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=429

Підручник стор.125-129


20.03.25  Тиждень зарубіжної літератури у 10 класі

Брейн – ринг              «Література від А до Я»

Мета.     Перевірити знання учнів, поглибити їх.
               Розвивати літературні здібності, надихнути учнів на читацьку працю.
              Виховувати естетичні смаки, акторську майстерність.
 Обладнання. 2 столи із різнобарвними скатертинами, музичний супровід, «Чорний ящик», акторський реквізит, 2 телефони.
Учасники.     2 збірні команди учнів 5-11 класів (команди формуються завчасно, у кожній має бути по одному представнику від класу)
Початок гри.   Команди займають місця за своїми столами. Відповіді дають через 1 хв. Починає відповідати команда, яка першою подала звуковий сигнал.
Хід програми:
1. Організаційний момент
·        Представлення команд
·        Представлення журі та рахувальної комісії
·        Оголошення умов брейн-рингу
 2. Проведення гри
І тур - Митці
1. Нам, сьогоднішнім читачам, він відомий насамперед як поет, проте його сучасники вбачали в ньому вченого: фізика, математика, астронома. Назвіть його ім’я.  (Омар Хайям)
2. Цей письменник мріяв стати актором, а випадково став казкарем. Його казки неординарні, адже героями в них виступають звичайнісінькі речі нашого побуту. Його іменем названа найвідоміша літературна премія дитячих письменників. (Андерсен)
3. За легендами, він був сліпим. Але цей факт не став на заваді його літературній творчості. (Гомер)
4. Коли в Ніжинському ліцеї було створено драматичний гурток, він став його першим учасником, розшукував п’єси для постановки, малював декорації, навіть виготовляв костюми. Розповідали, що він прекрасно виконував роль Простакової в комедії Фонвізіна «Недоросль». Жодній актрисі не вдавалося на той час грати цю роль так, як її гра майбутній письменник. (Гоголь)
5. Цей поет прожив всього 37 років, проте встиг ще за життя здобути світову славу. Він вболівав за тих, хто боровся за свободу, Приймав участь у повстаннях в Італії, Греції. Проте помер не в бою, а від болотної лихоманки. (Байрон)
6. Це перша відома світові поетеса. Існує легенда, що вона кинулась зі скелі через нещасливе кохання. (Сапфо)
7. Цей письменник підробляв приватним учителем, закохався у власну ученицю, що описав у своєму творі. (Джеймс Джойс)
8. Цей поет був неодноразово покараний царською владою, проте загинув на дуелі, захищаючи честь дружини. (Пушкін)
ІІ тур - Герої
1. Кривава ворожнеча родин Монтеккі і Капулетті вбиває двох закоханих. Хто вони? ( Ромео і  Джульєтта )
2. Його завжди уявляють у зеленому каптурі, з луком за плечима  посеред густого лісу. Хто це? (Робін Гуд)
3. Цей герой проявив неабияку винахідливість, придумавши спосіб як не лише не виконувати дане йому завдання, а й значно збагатити запаси своїх скарбів. (Том Сойєр)
4. 28 років, 2 місяці і 19 днів – саме стільки часу цей герой не бачив своїх земляків. (Робінзон Крузо)
5. Це герой французького героїчного епосу, улюбленець короля. Через самовпевненість гине і губить військо. (Роланд)
6. Він мав незвичайне походження, був безсмертним. Через свою доброту і милосердя він став безсмертним і у мистецтві, а його ім’я є символом нескореності й непереможного духу. (Прометей)
7. Як закінчилося життя Жульєна Сореля? (Страчений на гільйотині)
8. На його лондонську адресу досі приходять листи від шанувальників із проханням допомогти розплутати якусь справу. І це не зважаючи на те, що будинку із номером 221 В в Лондоні насправді не існує. (Шерлок Холмс)


ІІІ тур – Твори
1. Твір про те, що навіть найбільший збитошник і неслух може виявити більше сміливості і милосердя, ніж дорослі і виховані люди. (Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра»)
2. У цьому творі зрадника карають смертю. Суддею і виконавцем вироку стає його ж батько. (М. Гоголь «Тарас Бульба»)
3. Герой цього твору побував за одну ніч у найважливіших моментах свого життя, зрозумів свої помилки і до ранку абсолютно змінився. (Ч. Діккенс «Різдвяна пісня у прозі»)
4. Перший твір у світовій літературі, який поєднує в собі два великі романи і охоплює всі три можливі світи нашого буття. (М. Булгаков «Майстер і Маргарита»)
5. Твір про те, як герой мандрував потойбічним світом і спілкувався з душами померлих. (Данте «Божественна комедія»)
6. Трагічна і повчальна історія про те, що у нашому світі не все справедливо,  а закони встановлюють ті, хто сильніші, слабшому ж ніяк не знайти виправдання, навіть якщо він безвинний. (Езоп, І. Крилов «Вовк і Ягня»)
7. Твір про те, що іноді навіть загублена річ допомагає вдало вийти заміж. («Попелюшка»)
8. Фраза з цього твору стала афоризмом і примушує задуматись: «Я знаю все й не знаю лиш себе» (Ф. Війон «Балада прикмет»)
ІV тур «Чорний ящик»
Виносять скриньку або ящик, прикритий чорним. За підказками треба відгадати, що там. Якщо відгадають з першої спроби – команда отримує 5 балів, з другої – 4 балів, з третьої – 3 балів, з четвертої – 2 бали, з п’ятої – 1 бал.
1 підказка. Саме те, що приховане в чорному ящику, стало причиною війни, яка тривала 10 років.
2 підказка. Один із найвідоміших грецьких героїв змушений був добувати це з-під носа страшного дракона, що дрімав у саду.
3 підказка. Це стало символом найбільшої спокуси.
4 підказка. Смертельна отрута для Білосніжки.
5 підказка. Улюблений фрукт у мистецтві.
ВідповідьЯблуко.
Гра з глядачами
1. Який день тижня і чому не любив Том Сойєр? (Понеділок, бо починався шкільний тиждень)
2. Яке єдине вразливе місце мав могутній воїн Ахілл? (П’яту)
3. Хто з казкових героїв досі ходять одне до одного свататися? (Чапля та Журавель)
4. Псевдонім якого письменника означає «мірка два»? (Марк Твен)
5. Який російський письменник походив з України і у свої твори на російській мові вводив українські слова? (М. Гоголь)
6. Який літературний герой був казково багатий, проте так боявся пограбування, що жив як найбідніший парижанин? (Гобсек)
7. Яким висловом можна замінити слово «фольклор»? (Усна народна творчість)
8. Який твір нас з дитинства навчає, що не можна розмовляти із незнайомцями, особливо у лісі? («Червона Шапочка»)

3. Підведення підсумків гри, оголошення переможців

Тема уроку:

Ш. Бодлер – пізній романтик і зачинатель модернізму. Збірка «Квіти зла» (загальна характеристика). Образи, символи, особливості поетичної мови у віршах Ш. Бодлера

Читати 119-124

Відео матеріали:   https://www.youtube.com/watch?v=fmN34czbA8k

Вірші: https://www.youtube.com/watch?v=dmquCdbhrDo

13.03.25. Синхрон

Розділ 5. Перехід до модернізму. Взаємодія символізму та  імпресіонізму в ліриці (4 год.) (4-5 творів за вибором учителя). Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця XIX – початку XX ст. Течії раннього модернізму: символізм, імпресіонізм, неоромантизм. (ТЛ) Модернізм, символізм, імпресіонізм, неоромантизм, символ. Франція. Ш. Бодлер. «Квіти зла».

Підручник 110-117.

Презентація: https://vseosvita.ua/library/prezentacia-do-uroku-v-10-klasi-perehid-do-modernizmu-vzaemodia-simvolizmu-j-impresionizmu-v-lirici-426520.html

06.03.25. Синхрон

Написати Твір-роздум за творами Стендаля та О. Вайльда

Твори Стендаля та О. Вайльда надають багатий матеріал для роздумів на різноманітні теми. Ось декілька можливих напрямків для вашого твору-роздуму:

1. Тема краси та її впливу на людину:
  Порівняння:
        "Портрет Доріана Грея" О. Вайльда та образи жінок у романах Стендаля (наприклад, мадам де Реналь, Матильда де Ла-Моль).
         Розкрити, як краса стає ідеалом, пасткою, прокляттям.
 Роздуми:
         Чи завжди зовнішня краса відображає внутрішню сутність?
         Які наслідки має культ краси?

2. Тема моралі та суспільства:
 Порівняння:
          Конфлікт між особистістю та суспільством у "Червоному і чорному" Стендаля та "Портреті Доріана Грея" О. Вайльда.
         Дослідити, як суспільні норми та упередження впливають на долі героїв.
 Роздуми:
         Чи може людина жити поза мораллю?
         Яка роль суспільства у формуванні моральних цінностей?

3. Тема кохання та пристрасті:
  Порівняння:
         Різні типи кохання в романах Стендаля (пристрасне, романтичне, розрахункове) та їх відображення в образах героїв.
         Розкрити, як кохання впливає на долі Жульєна Сореля, Доріана Грея.
  Роздуми:
        Що таке справжнє кохання?
        Чи може пристрасть зруйнувати особистість?

4. Тема мистецтва та його впливу на життя:
   Порівняння:
         Роль мистецтва в "Портреті Доріана Грея" О. Вайльда та його відображення в романах Стендаля.
         Розкрити, як мистецтво стає віддзеркаленням душі, інструментом самопізнання.
  Роздуми:
        Чи може мистецтво замінити реальне життя?
        Яка відповідальність митця перед суспільством?

27.02.25. Асинхрон

Урок розвитку мовлення №3  Підготовка до творчої роботи

(Контрольної роботи 3. Твір-роздум за творами Стендаля та О. Вайльда)

20.02.25. Синхрон

Тема уроку: . О.Вайльд. «Портрет Доріана Грея». Роль фантастики у творі. Символіка. Традиції і новаторство О. Вайльда в жанрі роману. (ЛК) Екранізації романів XIX ст.

Прочитати стор.99-103

Текст твору:https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=21&page=17

https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=21&page=24

https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=21&page=27

https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=21&page=29

https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=21&page=35

https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=21&page=41

13.02.25. Синхрон

Тема уроку: О. Вайльд. «Портрет Доріана Грея». Система образів. Еволюція головного героя.

Підручник стор. 100-103

Короткий зміст: https://www.ukrlib.com.ua/styslo-zl/printit.php?tid=5561

06.02.25. Асинхрон

Тема уроку: Англія. О. Вайльд. Ідейно-естетичні погляди і творчий шлях митця. Проблема краси й моралі в романі «Портрет Доріана Грея».

- Підручник стор.91-98.

- Записати число, тему уроку

- Записати 10 цікавих фактів з біографії О.Вальда

30.01.25. Синхрон

Тема уроку: Стендаль. «Червоне і чорне». Зображення соціального середовища у творі. Символіка.

Презентація: https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-do-temy-stendal-chervone-i-chorne-zobrazhennia-sotsialnoho-seredovyshcha-u-tvori-symvolika-881539.html

23.01.25 Асинхрон

Тема уроку: Стендаль. «Червоне і чорне». Конфлікт молодої людини та суспільства в романі «Червоне і чорне». Образ Жульєна Сореля.

Презентація з теми: https://naurok.com.ua/prezentaciya-konflikt-molodo-lyudini-y-suspilstva-v-romani-stendalya-chervone-i-chorne-152661.html

16.01.25. Синхрон

Розділ 4. Роман XIX ст.  (6 год.).

 Франція. Стендаль (М. А. Бейль). «Червоне і чорне». Творчий шлях письменника, його внесок у скарбницю психологічної прози XIX ст.

Завдання:

- записати число, тему уроку

- прочитати стор.81-84

- ознайомитися з паспортом твору: https://dovidka.biz.ua/chervone-i-chorne-analiz/

- прочитати твір: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=131

26.12.24. Асинхрон

Урок позакласного читання 1. Д. Грін. «Паперові міста» (або «Провина зірок»)

Прочитати твір, переглянути фільм

19.12.24. Асинхрон

Контрольна робота 1. Романтизм.  Тест

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3804591

12.12.24. Синхрон

Підготовка до контрольної роботи

05.12.24. Синхрон

Урок розвитку мовлення 2 (усний).  Диспут про місце поезії в житті сучасної молоді

28.11.24. Синхрон

США. Розвиток романтизму в США, видатні представники. В. Вітмен. «Листя трави» (1-2 уривки за вибором учителя). Місце В. Вітмена в літературному процесі США. Особливості світобачення митця. Зв’язок збірки «Листя трави» з історією та життям Америки. 

Напам’ять: один уривок за вибором учня

Читати стор. 67-72

Себе я оспівую, себе я славлю,
І що прийнятне для мене, приймете й ви,
Бо кожний атом, що належить мені, і вам належить.
Я блукаю й кличу душу свою,
Нахиляюсь, блукаючи навмання, розглядаю літню травинку.
Мій язик, кожний атом крові моєї створені з цієї землі,
з цього повітря;
Народжений тут від батьків, народжених тут від батьків,

теж тут народжених,—
Я, тридцятисемирічний, цілком при здоров'ї, нині розпочинаю цю пісню
І сподіваюся не скінчити до смерті.

Вірування та школи без господаря,
Відступивши на хвильку, вдовольняються тим, що є, але не забуті,—
їх прихищаю, правильні й хибні, хай говорять, як заманеться:
Природа без стриму сповнена сил первісних.


11
Якось ходив я Алабамою, моя звична ранкова прогулянка,
Я бачив там самку пересмішника, що сиділа в гнізді
на вересі висиджувала яйця.

Я й самця її бачив,
Я зупинявся послухати його, був зовсім поряд, він наповнював повітрям свій зів
і щасливо співав.

І доки я стояв, я раптом зрозумів, що насправді він співав
не для тієї миті,
Не для свого товариша, не для себе, не для того, щоб дзвеніла луна,
Але тонко, непомітно, за той бік
Наповнював, передавав і дарував свої таємниці тим, що мали народитися.

21.11.24. Синхрон

Е. Т. А. Гофман. «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Гротескні образи. Викривальний зміст твору. Символіка. 

Аудіоматеріали: https://www.youtube.com/watch?v=hOSr5KgOWNo

Записати число, тему уроку, визначення гротеску 

Гроте́ск — художній засіб, який полягає в сильному викривленні зображуваного, суттєвому перебільшенні чи применшенні його ознак, поєднанні різких контрастів, 

14.11.24. Асинхрон

Проза й поезія пізнього романтизму та переходу до реалізму XIX ст. (6 год.)

 Специфіка переходу від романтизму до реалізму. Німеччина. Романтизм у Німеччині. Е. Т. А. Гофман як представник гротескної течії романтизму. Віхи мистецького шляху. Протиставлення філістерів та ентузіастів як провідний конфлікт творчості Е. Т. А. Гофмана. «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Робота над змістом. (ТЛ) Гротеск, фантастика, соціальна сатира, психологізм, верлібр.   

Читати стор. 49-56.

Текст твору: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=143

Чому важливо прочитати "Крихітку Цахеса"?

"Крихітка Цахес" Ернста Теодора Амадея Гофмана – це не просто казка, а гостра сатира на людські вади, що залишається актуальною й сьогодні. Ось чому варто ознайомитися з цим твором:
 * Тіньова сторона людської натури: Гофман майстерно малює портрети людей, які прагнуть слави та визнання будь-якою ціною, навіть за рахунок інших. Цахес – це алегоричний образ кар'єриста, який досягає успіху завдяки підлості та обману.
 * Проблема заздрощів і інтриг: Повість показує, як заздрість і інтриги можуть руйнувати життя невинних людей. Ця тема актуальна в будь-якому суспільстві, де люди змагаються за владу та визнання.
 * Значення таланту та праці: На контрасті з Цахесом Гофман зображує справжніх талантів, які не шукають легких шляхів до успіху, а наполегливо працюють.
 * Критика зовнішньої краси: Автор підкреслює, що справжня краса – це краса душі, а не зовнішність. Цахес, незважаючи на свою потворність, досягає успіху завдяки своїм маніпуляціям, що свідчить про порожнечу його внутрішнього світу.
 * Вічна боротьба добра зі злом: Історія Цахеса – це класична боротьба добра зі злом. Врешті-решт, правда перемагає, а зло отримує заслужену кару.
Чому "Крихітка Цахес" актуальний сьогодні?
 * Суспільство споживання: У сучасному світі, де панують культи краси та успіху, образ Цахеса набуває особливого значення. Багато людей готові на все, щоб досягти визнання, нехтуючи моральними принципами.
 * Політика та бізнес: Історії про кар'єристів, які використовують будь-які засоби для досягнення своїх цілей, на жаль, не рідкість у політиці та бізнесі.
 * Соціальні мережі: Світ соціальних мереж, де люди часто створюють ідеалізований образ себе, також відгукується мотивами повісті Гофмана.
Отже, читаючи "Крихітку Цахеса", ми можемо:
 * Краще зрозуміти себе та оточуючих.
 * Замислитися над своїми цінностями та пріоритетами.
 * Стати більш критичними до інформації, яку ми отримуємо.
 * Навчитися відрізняти справжніх талантів від шахраїв.
Цей твір – це своєрідне дзеркало, в якому ми можемо побачити свої власні недоліки та слабкості. І це, без сумніву, є цінним досвідом.


07.11.24. Асинхрон

Контрольна робота 1. Твір-роздум за творами Гомера, Данте, Шекспіра

Як писати твір: https://naurok.ua/student/blog/yak-napisati-tvir-rozdum

 Ось кілька тем, які можуть надихнути тебе:

Вічні питання людства
 * Любов і ненависть: Як зображується любов у творах цих авторів? Чи є вона рушійною силою чи причиною трагедій? Як протистоять любов і ненависть?
 * Добро і зло: Які образи добра і зла присутні в творах? Чи завжди добро перемагає? Які моральні уроки можна винести з цих творів?
 * Смерть і безсмертя: Як автори розглядають тему смерті? Чи є життя після смерті? Які цінності допомагають людям подолати страх смерті?
 * Свобода і доля: Чи людина є творцем своєї долі, чи все визначено згори? Як герої творів борються за свою свободу?
 * Пошук сенсу життя: Який сенс життя шукають герої творів? Чи знаходять вони відповіді на свої питання?
Порівняння творів
 * Образ героя в творах Гомера, Данте і Шекспіра: Які риси є спільними для героїв цих авторів? Як змінюється образ героя впродовж історії літератури?
 * Міфологічні та релігійні мотиви в творах: Яку роль відіграють міфи і релігія в творах цих авторів? Як вони впливають на світогляд героїв?
 * Вплив історичних подій на творчість: Як історичні події відображаються у творах Гомера, Данте і Шекспіра? Які соціальні проблеми порушують автори?
 * Порівняння жанрів: Як епос, поема і драма розкривають різні аспекти людського буття? Які жанрові особливості кожного з творів?
Сучасне звучання класики
 * Актуальність творів сьогодні: Чи є твори Гомера, Данте і Шекспіра актуальними для сучасного читача? Які проблеми, порушені в цих творах, залишаються актуальними і сьогодні?
 * Вплив творів на світову культуру: Який внесок зробили Гомер, Данте і Шекспір у світову культуру? Як їхні твори вплинули на розвиток літератури і мистецтва?
 * Інтерпретації творів у різних видах мистецтва: Як твори цих авторів інтерпретуються в кіно, театрі, музиці? Які нові аспекти розкриваються у цих інтерпретаціях?
При виборі теми зверни увагу на наступне:
 * Твої інтереси: Вибери тему, яка тебе найбільше цікавить.
 * Знання про твори: Обираючи тему, орієнтуйся на ті твори, які ти вивчав більш детально.
 * Оригінальність: Спробуй знайти свіжий погляд на знайомий твір.
 * Аргументація: Підготуй достатню кількість аргументів для підтвердження твоєї позиції.
Бажаю тобі успіхів у написанні твору!

24.10.24. Синхрон

Урок розвитку мовлення 1 (писемний). Підготовка до творчої роботи  

Виконай тест за кодом 5750290  join.naurok.ua (по "Гамлету")

тест за 26.10.24. за кодом 4604316 join.naurok.ua

Повторення: https://naurok.com.ua/test/gomer-odisseya-552756.html

https://naurok.com.ua/test/dante-alig-eri-bozhestvenna-komediya-13314.html

https://naurok.com.ua/test/v-shekspir-gamlet-10-klas-1750665.html

17.10.24. Синхрон

Гамлет – вічний образ світової літератури. Багатогранність шекспірівських характерів. Відкритість твору в часі, його рецепція та інтерпретації в наступні епохи. (ТЛ) Вічний образ. (ЛК) Утілення поем Гомера і Данте, трагедії В. Шекспіра у творах мистецтва.


10.10.24. Синхрон

Тест за 26.09.24. Код доступу 4604316 join.naurok.ua

Тема уроку: В. Шекспір. «Гамлет». Робота над змістом. Провідні мотиви твору. Художній простір (данське королівство як символ). 

Завдання: прочитати виразно монолог Гамлета https://dovidka.biz.ua/gamlet-buti-chi-ne-buti/

відео надіслати

Напам’ять: один із монологів Гамлета за вибором учителя

03.10.24 Асинхрон

Тема: Англія. Ренесанс в Англії. Здобутки й представники. Здобутки драматургії В. Шекспіра. Філософські та моральні проблеми в трагедії «Гамлет». (ТЛ) Трагедія

Д/З: читати стор.35-42. Прочитати "Гамлет" Шекспіра

Занотувати паспорт твору: https://dovidka.biz.ua/hamlet-analiz/

Вистава: https://www.google.com/search?client=opera&q=Гамлет%2C+вистава+укрраїнською&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:136ddb9b,vid:a2VLthppFBE,st:0

26.09.24. Асинхрон

Тема уроку: Данте Аліґ’єрі. «Божественна комедія» (Пекло, І, V). Особливості композиції поеми. Концепція світу й людини. Алегоричний зміст образів та епізодів. Жанрова своєрідність твору

Завдання:

1. Вивчити матеріали підручника стор.32-34.

2. Виконати тест:

Код доступу 4604316 join.naurok.ua

19.09.24. Синхрон

Тема: 

Італія.  Специфіка італійського Відродження, його основні етапи, представники.  Роль Данте Аліґ’єрі в історії європейської культури. Поема «Божественна комедія» як філософсько-художній синтез середньовічної культури й утілення ідей раннього Відродження

 Записати число, тему уроку. 

Паспорт твору: https://dovidka.biz.ua/bozhestvenna-komediya-analiz/

Переглянути презентацію з теми: https://naurok.com.ua/prezentaciya-vidrodzhennya-dante-alig-eri-200403.html

Слухати аудіоверсію твору: https://www.youtube.com/watch?v=Oab6NeSXnp8&embeds_referring_euri=https%3A%2F%2Fdovidka.biz.ua%2F&source_ve_path=MjM4NTE

Вивчити матеріали підручника стор.27-34

                                         

12.09.24. онлайн-урок

Читати текст, прослухати сюжет: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=530

Розділ 2. Золоті сторінки далеких епох.  (7 год.). 

Стародавня Греція. Етапи й шедеври античності (огляд). Гомер. «Одіссея» (1-2 уривки за вибором учителя) (ТЛ) Міф, епічна поема. Гомер. «Одіссея». Міфологічні, пригодницькі й побутові елементи в «Одіссеї». Уславлення людського розуму, вірності, винахідливості й допитливості. Засудження беззаконня, насильства й несправедливості та самовпевненості й марнославства. Образ Одіссея.

Мета: формувати ключові компетенції: спілкування державною мовою: тлумачить поняття «міф», «епічна поема», «вічний образ», збагачує власне мовлення крилатими висловами з «Одіссеї»; інформаційно-цифровазастосовує цифрові технології для пошуку необхідної інформації, створює електронну продукцію (презентаціїафіші тощо) для популяризації прочитаних творів; уміння вчитися: використовує різні види читання (повільне, виразне, коментоване, повторне, вибіркове), здійснює самооцінювання результатів власної діяльності,; соціальна та громадянська: визначає у творах актуальні соціальні проблеми та ідеї, висловлює думку щодо порушених у прочитаних творах соціальних проблем; обізнаність та самовираження у сфері культури: сприймає прочитані твори в контексті відповідної доби й  сучасної культурної ситуації, аналізує та інтерпретує твори в аспекті національної культури та загальнолюдських цінностей, усвідомлює роль античності в розвитку української і світової культури.

НЛ-2. «Громадянська відповідальність».

НЛ-3. «Здоров’я і безпека».

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Наочність: відео, роздавальний матеріал, ілюстрації до «Одіссеї», портрет Гомера.

 

Перебіг уроку

І. Оргмомент

ІІ. Актуалізація опорних знань

 Прийом «Асоціативне гроно». Запишіть асоціації до слова «античність».

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку

      Мотивація навчальної діяльності

    Сьогодні ми будемо говорити про етапи та шедеври античності. Запишіть тему у зошити.

IV. Вивчення нового матеріалу

1.     Слово вчителя. Щоб розпочати роботу, згадаймо, що ж таке античність і на які періоди вона поділяється. А для цього проскануйте QR-код та повторіть інформацію. У зошити запишіть періоди.

2.     Так, відрізняють два періоди античної культури:

-Давньогрецька культура;

-Давньоримська культура.

   Подивіться на зображення, і скажіть, про який саме період ми будемо говорити.

 

      Саме про період давньогрецької культури сьогодні поговоримо.

 Працюватимемо наступним чином. Для занурення у ті часи, для розуміння цієї епохи опрацюємо даний матеріал.

  Робота в групах. Опрацювати матеріал і презентувати прочитане за допомогою зображень

    «Культурологи». Релігія. Греки вірили, що боги правлять світом і визначають долю кожної людини. Вони вважали, що боги живуть на горі Олімп. Кожен бог був покровителем певного явища. Царем богів був Зевс– покровитель грому і блискавок, а царицею його дружина Гера – покровителька домашнього вогнища. Було і ряд інших богів:
Афіна – богиня мудрості, захисниця;
Посейдон – бог моря;
Аїд – бог підземного царства мертвих;
Деметра – богиня землі;
Аполлон – бог світла, покровитель мистецтв;
Артеміда – покровителька живої природи;
Афродіта – богиня кохання і краси;
Арес – бог війни;
Гефест – бог-коваль, покровитель вогню;

Крім небесних богів були й різні земні божества:
музи – 9 дівчат, що уособлювали різні види мистецтва;
сатири – козлоногі люди, покровителі лісів;
мойри – три сестри, богині долі;
німфи – богині джерел і тінистих гаїв.

    Театр. В Греції було добре розвинутий театр, в якому ставилися різні п’єси. Веселі, жартівливі п’єси називалися комедіями, а сумні й серйозні – трагедіями. Театри будували на крутому схилі гори. Знизу в гору півкругом піднімалися місця для глядачів. Внизу був круглий майданчик, на якому виступали актори, називався він орхестра. Збоку біля нього було приміщення, яке називалося скене, це місце для декорацій. Славетними авторами трагедій були Есхіл (525–456 рр. до н. е.) і Софокл (496–406 рр. до н. е.).

«Дослідники». Архітектура. Яскравими виразниками грецької архітектури були храми. Їх завжди будували на підвищенні, на горі або на штучній платформі. Прямокутну будівлю храму з усіх боків оточували мармуровими колонами – портиком. Греки використовували колони трьох типів (ордерів):

·         дорійські – прості й суворі на вигляд, зверху до низу покриті жолобками;

·         іонійські – стрункі і тонкі, капітель (верхня частина) колони зроблена у вигляді двох завитків;

·         коринфські – капітелі колон були у вигляді кошика з квітами.

Нерідко греки використовували статуї-колони. Колони у вигляді чоловіків називалися атлантами, у вигляді жінок – каріатидами.

Мал. 3. Дорійська колона.

Мал. 4. Іонійська колона.

 

Мал. 5. Коринфська колона.

Мал. 6. Каріатиди.

 

Скульптура. Відомими скульптурами Давньої Греції були Фідій, Мірон, Поліклет та ін. Усі вони оспівували красу людського тіла. Найвідомішими є статуї: «Дискобол» Мірона, «Афродіта» Праксителя, «Афродіта Мілоська», та «Аполлон Бельведерський», невідомого скульптора і «Геракл з левом» Лісіппа.

 

Історики. Олімпійські ігри. У Греції раз на 4 роки проводилися загальнонародні спортивні змагання – ігри. Вони відбувались у місті Олімпії, тому й отримали назву Олімпійських. На час проведення змагань по всій країні оголошували мир. Перші Олімпійські ігри відбулися в 776 р. до н. е. Крім того спортивні ігри проводились на честь бога Зевса, храм якого теж був в Олімпії. У храмі стояло одне із 7 чудес світу – золота статуя Зевса, яка у V ст. була вивезена до Константинополя, де під час пожежі і згоріла.

Освіта. У ІХ–VІІІ ст. до н. е. греки запозичили у фінікійців алфавіт і на його основі склали свою азбуку. Вона мала 24 літери. У Давній Елладі розвивалась освіта. Діти вільних греків із семи років ходили до школи. Їх супроводжував раб, який звався педагогом, що означає «той, хто водить дітей». Діти заможних батьків продовжували навчання до 18 років у спортивних школах – гімнасіях.

Презентація «Цікаві факти про Стародавню Грецію.

Цікаві факти про Стародавню Грецію

Греція подарувала людству геніальних філософів і вчених, дала походження тисячам сучасних слів і пояснила деякі фізичні явища. Цікаві факти про Стародавню Грецію дозволять читачеві ближче познайомитися з цією колискою світової цивілізації.

••• Стародавня Греція складалася приблизно з півтори тисячі окремих міст-держав, найбільшим з яких було Афіни. Незважаючи на те, що кожен з полісів мав свої закони і армію, конфлікти між ними були повсякденним явищем.

••• Керувалися грецькі міста зборами всіх дорослих жителів чоловічої статі або колегією найбагатших городян, які називалися олігархами - «правлячою меншістю».

•• Забезпечені гречанки вели дозвільний спосіб життя і єдиним гідним заняттям вважали розглядання коштовностей. Вони не працювали, не навчалися грамоті, а для годування власних немовлят брали спеціальних молочних рабинь.

••• Жінки, незгодні з таким станом речей, називалися гетерами. Вони були освіченими, вели незалежний спосіб життя і дуже рідко виходили заміж, оскільки вважалися поганими дружинами.

•• Середня тривалість життя жінок в Стародавній Греції становила 36 років, у чоловіків - 45. Дитяча смертність була дуже високою, половина дітей вмирала ще в перший рік життя.

••• Вираз «внести свою лепту» прийшов до нас із Греції. Внеском називалася сота частина драхми (давньогрецької грошової одиниці), яка була дуже дрібною розмінною монетою.

••• На перших монетах особи богів і героїв карбувалися в анфас. На таких зображеннях дуже швидко стирався ніс, тому пізніше греки перейшли на профілі.

•• Поняття демократії з'явилося саме в Стародавній Греції. За участь у виборах місцеві жителі отримували плату, чим забезпечувалася дуже висока явка виборців.

••• Стародавні греки були першими, хто зробив математику теоретичною дисципліною. Роботи Піфагора, Евкліда і Архімеда лежать в основі сучасних підручників алгебри.

••• Фізичними вправами прийнято було займатися оголеними. 

•• Перші 13 олімпійських ігор складалися всього з однієї дисципліни - бігу.

••• Древніх атлетів нагороджували оливковими вінками, гілками і оливковим маслом в амфорах.

••• Відповідно до древніх легенд філософ Діоген жив в бочці. Насправді притулком знаменитому греку служив великий глиняний посуд піфос, який закопували в землю для зберігання в ньому зерна.

••• Елліни не пили вино в чистому вигляді. Хмільний напій вони змішували з солоною водою (прісна була занадто дорогою) в пропорції 1 до 7. Суміш пили протягом дня як прохолодний напій.

••• Місто Афіни було назване на честь грецької богині. Саме вона вручила місту кращий дар - оливкове дерево. Змагався з нею Посейдон, він дарував городянам воду. Спочатку ті зраділи, але коли дізналися, що вона солона, переможницею визнали Афіну.

••• Перший туристичний путівник був написаний в II столітті н.е. і називався він «Опис Еллади». У десяти книгах автор твору Павсаній запрошує в подорож найцікавішими місцями Греції, описує храми, статуї, театри і розповідає про місцевий уклад життя.

3.     Перегляньте відео та дайте відповіді на запитання.

Фізкультхвилинка

 Покажіть види спортивних змагань у Давній Греції

4.     Відгадайте одного із авторів античного шедевру.

  «Це найвидатніший і найлегендарніший співець античності, і, мабуть, найвідоміший поет світу. Для численних поколінь знайомство з античною культурою незмінно починається з його поем». (Гомер).

·         Про які поеми йде мова? ( «Іліада», «Одіссея»).

·         Згадайте з раніше вивченого, що таке «гомерівське питання»? А допоможе вам пригадати наступний QR-код.

  В зошити запишіть, які саме питання порушуються, коли йде мова про Гомера.

5.     Аналіз поеми «Одіссея».

Пошукова критична робота. Ви вдома ознайомилися з поемою «Одіссея». Спробуйте на основі прочитаного заповнити таблицю «Міфологічні, пригодницькі та побутові елементи у поемі «Одіссея».

Міфологічні

Пригодницькі

Побутові

Небожителі, німфи, чарівниці, ідеальне царство фраків

Боротьба з циклопом (кіклопом) Поліфеном, зла чарівниця Кіркея перетворила на свиней військо Одіссея. Головний герой упорався із женихами, які надокучали його дружині Пенелопі.

Батальні сцени, поєдинки героїв, військові звичаї, побут давніх греків. Царівна пре білизну, дбає про чистоту одягу всієї родини, пряде.

V. Підсумок уроку.

«Закінчи речення»

·         Я сьогодні дізнався…

·         Мені сподобалось…

·         Я запам’ятав….

Читати стор.15-27


05.09.24. Асинхрон

Тема: 

1. Оригінальна і перекладна література в сучасному світі (1 год.). Значення художньої літератури для людини й людства XXI ст. Формування читача в епоху цифрових технологій. Оригінали й переклади художніх творів, їхня роль у розвитку особистості. Перекладна література як важливий складник вітчизняної культури й чинник формування української нації. (ТЛ) Автор, читач, художній переклад, діалог культур.  (ЛК) Використання Інтернету для розширення кола читання.  (УС) Українські бібліотеки. Електронні ресурси українських бібліотек. (ЕК) Відмінності перекладного твору від оригінального. (МЗ) Інформатика, художня культура.

Завдання: 
- вивчити матеріали підручника стор. 8-12

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Головна сторінка